Gå til innhold

96-noders maskin under skrivepulten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Interresant! Litt mer info:

CPU'er: 96 stk Transmeta TM8600 Efficeon opp til 1,6GHz

Minne per CPU: 1 DDR DIMM opp til 2GB

Størrelse (BHD): 43cm x 69cm x 64cm

Vekt: ca 75kg

Støynivå: ca 50dBA "at operator position"

Lanseringsdato: 30 August 2004

Pris: under 100.000 US$

Jeg skulle gjerne likt å sett innsiden av det kabinettet :yes:

Edit:

Desktopversjonen DT-12 er betydelig mindre:

12 stk Transmeta TM8600 Efficeon opp til 1,6GHz

220W

1,4TerraByte

Størrelse (BHD): 61cm x 10cm x 47cm

Pris: under 10.000 US$

Endret av Simen1
Skrevet (endret)

Det er nok snakk om 1 boks ja.. Men jeg vil gjerne se hvordan de får plass i boksen. Det må jo være kretskort tett i tett samt ennorm plass til harddisker..

Forresten så er det snakk om et enormt kabinett, 64% høyere, 115% bredere og 40% dypere og dermed 5 ganger større volum enn mitt helt vanlige ATX-kabinett.

Jeg fant forresten ut at denne boksen såvidt går inn under skrivebordt mitt med 3cm klaring under bordplata, rekker ca 5-10cm lengre ut fra veggen enn skrivebordet mitt gjør avhengig av kabler osv på baksiden og er 3 cm bredere en skuffeseksjonen jeg har under skrivebordet. Ganske digert eller?

Edit: Jeg fant et par bilder:

cluster-workstation.jpg20040830-orion2.jpg

Se størrelsen på CDrom'en i toppen av kabinettet:

0904_prod_orion.jpg

Endret av Simen1
Skrevet

Det hadde vel vært kult å hatt noe slikt med på TG eller noe slikt, selv om jeg tviler på om jeg hadde tørt å ta med en så dyr maskin til et slikt sted.

Den er jo enorm og hadde helt sikkert vært en fin maskin til å rendre bilder med enorm oppløsning og få et veldig nøyaktig resultat med veldig nøyaktig AA og rays per pixel.

Skrevet

Går det bra å spille CS på den da?

haha... tuller bare :D

Men ja, den ser fet ut. Spes mtp hvor mye kraft som er i en så liten boks

Skrevet
Tenk hvis den der hadde funket med windows..tenk for en score det blir i 3dmark01 :p

Jeg tror den vil fungere i windows. Det er jo x86-kompatible CPU'er. Det eneste problemet er vel å finne en windows som støtter så mange CPU'er. "Windows 2003 Advanced Datacentre" støtter vel i utgangspunktet "bare" 64 CPU'er og 64GB ram, men kan lisensieres for å støtte opp til 128 clustere av 64CPU'er og 64GB ram.

Jeg vet dessverre ikke om denne DS-96-maskina fungerer som 96 clustere av 1 CPU, 1 cluster a 96CPU'er eller om det er noen annen organsiering.

PS. 3DMark01-scoren ville nok blitt ganske skuffende. Kanske på nivå med en Duron 1,4GHz eller noe sånnt. Hvorfor? Fordi 3DMark01 ikke er flertrådet så vil den kun kjøre på 1 av de 96 CPU'ene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...