Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer NGT til å øke sine hastigheter?


Anbefalte innlegg

Sitter i samme situasjonen som kjpuck : Her sendes det en del bilder fram og tilbake til familien som bor i spania, og en del dokumenter blandt annet, ikke at det er så forferdelig mye men det tar litt tid med Uploaden til NGT.

 

Forhåpentligvis så økes linjene til Ngt ganske så snart, hovedsakelig så blir det vel i alle fall litt over telenor sin hastighet, men det tar nok litt tid denne gangen.

 

Regner med at vi får se nye hastigheter fra midten av mai til senest slutten av juni.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er tatt fra NGT egne sider:

 

Gjennomsnittlig ventetid pr 27.04.2005 kl.15:00:

I dag: 5 minutter

Siste time: 5 minutter

 

og realiteten er som regel mye verre, dvs. 15-20 min venting  :roll:

Tror faktisk disse 5 minuttene er ganske reelle... Kontaktet dem i går, og da var jeg rundt nr 20 (husker ikke helt) i kø, så jeg trodde jeg hadde en god halvtime å vente, men jeg rakk faktisk ikke mer enn slutten av en, og begynnelsen av en annen av de forpulte Enya ventesangene før jeg fikk svar... Helt greit. Skulle uansett ønske de kunne kvitte seg med den grusomme ventemusikken assa!!! Hater den, og blir bare dobbelt så forbanna før jeg kommer igjennom til konsulenten.

Litt offtopic her.Må bare si att Enya er dritbra.

Lenke til kommentar

Kompanserer NGT for overhead i sin upload?

Telenor sin linje er jo egentlig 4864/512 (litt usikker på den første om den er rett)

512 = 400 med overhead.

NGT har 2 abb som har samme eller høgere upload

512 og 640.

 

640 linja til ngt har stusslige 2,6 mbit bare.

 

 

Nå må NGT få ræva i gir...

Lenke til kommentar
Kompanserer NGT for overhead i sin upload?

Telenor sin linje er jo egentlig 4864/512  (litt usikker på den første om den er rett)

512 = 400 med overhead.

NGT har 2 abb som har samme eller høgere upload

512 og 640.

 

640 linja til ngt har stusslige 2,6 mbit bare.

 

 

Nå må NGT få ræva i gir...

det kommer...det kommer....

 

Først må "saken" gjennom hele systemet hos ngt!

 

Når det er ferdig utarbeida..så kommer det ut til forbrukerne...

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Er nå begrenset hvor mye de kan oppgradere oss kunder nå da (iallefall vi som sitter på 3-4000 kbit), med tanke på de modemene vi har, og ytelsen gjennom linjene vi bruker..

ADSL2+ overgang for de høyeste abb er noe NGT må seriøst vurdere. Problemet for NGT er at Telenor har nå satt en maks pris på 550 kr for 4000 kbit abb. NGT sitt 3600 abb koster 650, som er alt for dyrt nå. Og Charlie abb har alt for dårlig hastighet.

 

Slik jeg ser det må NGT oppgradere Charlie abb til min 4000 hastighet, og delta (om det forsatt skal eksistere) til maks hastighet (8000). Echo blir overført til Echo2+ klassen.

Lenke til kommentar
Eg har NGT 2600/640 (studentpris 398,-) med 12 mnd binding. Viss det kjem eit priskutt, er det vanleg at det og kjem på "studentprisar" då?

Tydeligvis ikke, jeg betaler fortsatt 448 med student-tilbud for en dårligere linje enn deg(1800*512), denne prisen har jeg hatt siden 2003. De har satt opp hastigheten på linja flere ganger, prisen har også blitt redusert men ikke for meg :(

Men uansett så prisen fortsatt brukbar ;)

 

Angående det med overhead på upload, så har de ikke satt dette her i hvertfall. Upload står til 512 og vil da være mye dårligere(412 eller noe), men download har de god overhead på 2200 eller no så der har jeg 1970.

Lenke til kommentar
Håper de øker upload farten litt.

 

Har delta 2600/640 og synes det er rikelig med download, men mer upload er alltid ønskelig. :)

De kan stort sett ikke øke upload noe særlig.

 

How fast is ADSL?

ADSL speeds run up to 8 Mbps in downstream direction (from the exchange to the user) and up to 1 Mbps in upstream direction (from the user to the exchange). The maximum speed will depend on such factors as the distance between your ADSL modem and the Exchange and the condition of your line.

Med ADSL2+ øker upload til 1.5mbit som maks.

Lenke til kommentar
Kompanserer NGT for overhead i sin upload?

Nei, de kompenserer ikke for overhead når det kommer til upload. Er det noen leverandører som gjør det?

 

Overheaden hos NGT er ca. 15%. Kan jo være gode grunner til at de ikke setter opp hastigheten på upload. Vil kanskje ikke skape for mye konkurranse mellom de forskjellige pakkene de tilbyr og den raskeste linja har 864kbit på upload. Det tror jeg nærmer seg maks. av man kan tilby på vanlig ADSL.

Lenke til kommentar
Håper de øker upload farten litt.

 

Har delta 2600/640 og synes det er rikelig med download, men mer upload er alltid ønskelig. :)

De kan stort sett ikke øke upload noe særlig.

 

How fast is ADSL?

ADSL speeds run up to 8 Mbps in downstream direction (from the exchange to the user) and up to 1 Mbps in upstream direction (from the user to the exchange). The maximum speed will depend on such factors as the distance between your ADSL modem and the Exchange and the condition of your line.

Med ADSL2+ øker upload til 1.5mbit som maks.

ADSL2+ teknologi støtter faktisk opp til 3Mbit i teorien.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Kompanserer NGT for overhead i sin upload?

Nei, de kompenserer ikke for overhead når det kommer til upload. Er det noen leverandører som gjør det?

 

Overheaden hos NGT er ca. 15%. Kan jo være gode grunner til at de ikke setter opp hastigheten på upload. Vil kanskje ikke skape for mye konkurranse mellom de forskjellige pakkene de tilbyr og den raskeste linja har 864kbit på upload. Det tror jeg nærmer seg maks. av man kan tilby på vanlig ADSL.

Vel, på en måte så gjør jo Telenor det. Eller kommer til å gjøre.

På den beste linja deres, så reklamerer de jo med 400, men gir kunden 512. Så de kompanserer jo :)

Lenke til kommentar
Når er det egentlig mannen i gaten har bruk for noe mer enn 400Kbit upload?

 

Bare for å presisere: mannen i gaten, ikke fjortisen med 5TB share på DC.

- når mannen/damen i gata skal streame mp3-samlingen sin med gnump3d

- når mannen/damen i gata skal logge inn hjemme over ssh

- når mannen/damen i gata skal hente filer hjemmefra på skolen fordi man har glemt å ta de med og skal bli ferdig med et prosjekt

- når mannen/damen i gata skal jobbe hjemmefra over VPN

- når mannen/damen i gata skal fjernstyre maskinparken fra et annet nett

 

Nå er jeg klar over at det ikke er din definisjon av mannen/damen i gata, men noe av det jeg nevnte blir mer og mer vanlig. Og la oss si at du f.eks. ikke deler 5TB på DC, men at bror/søster/datter/sønn/mor/far bruker linja litt mer enn vanlig, eller du har en delt linje på en hybel med flere personer. Da setter man fort pris på bedre båndbredde ut.

Mannen/dama i gata logger seg ikke inn via ssh, og laste ned et dokument hjemmefra på noen hundre kb trenger du heller ikke store uthastigheten for.

Og viss det er som du sier, at flere folk deler linje og har bruk for lik hastighet begge veiene, så erre vel bare å kjøpe sdsl.

 

*** Sensurert av moderator ***

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Kompanserer NGT for overhead i sin upload?

Nei, de kompenserer ikke for overhead når det kommer til upload. Er det noen leverandører som gjør det?

 

Overheaden hos NGT er ca. 15%. Kan jo være gode grunner til at de ikke setter opp hastigheten på upload. Vil kanskje ikke skape for mye konkurranse mellom de forskjellige pakkene de tilbyr og den raskeste linja har 864kbit på upload. Det tror jeg nærmer seg maks. av man kan tilby på vanlig ADSL.

Ja, catch gjør det.

Jeg har mer ned og ut en det jeg skal ha, før hadde jeg 1950/650 i praksis når linja mi er 1700/512, nå har jeg ca det jeg skal ha, og litt over nedhastigheta.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk "gnåler" om at telenor leverer jo "egentlig" 512 ut, det gjør de ikke!, de reklamerer med 400kbit ut, og det er det du får også, hva som skjer innenfor deres fire vegger er jo helt urellevant, den største hastigheten til telenor er 4000/400kbit, og det er det du får hjemme hos deg, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk "gnåler" om at telenor leverer jo "egentlig" 512 ut, det gjør de ikke!, de reklamerer med 400kbit ut, og det er det du får også, hva som skjer innenfor deres fire vegger er jo helt urellevant, den største hastigheten til telenor er 4000/400kbit, og det er det du får hjemme hos deg, enkelt og greit.

Yes og når NGT reklamerer med 512, så er det 400 dei får!

Er ikkje det sleipere?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...