Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser når jeg spiller av video-filer.


Anbefalte innlegg

Ok, jeg har en XP SP2 installasjon satt som "Standard PC". Maskinen er P4 med 2GB RAM på et Asus P4P800 hovedkort. Har et Saffire Radion 9600 Pro Atlantis AGP kort satt i. Jeg har skrudd av HyperT i BIOS fordi det skaper problemer for meg når jeg bruker hardware som er veldig avhengig av å ha full oppmerksomhet hele tiden.

 

Maskinen fryser helt når jeg forsøker å åpne en videofil for avspilling, uavhengig av type (xvid, wdm, divx etc.)

 

Med de driverene jeg har innstallert nå (nyeste ATI Omega Drivers) skjer dette bare når Hardware accelaration er satt på trinn 4 eller mer, hvor det står at DirectDraw og Direct3D er avslått. DirectX 9.0c er installert.

 

Dette har fungert fint med samme grafikk kort i en P3 512MB RAM maskin jeg hadde for litt siden. Da brukte jeg en eldre driver som jeg mener jeg også har prøvd på denne maskinen.

 

Om jeg avinstallerer video driverne kan jeg sette HW accell på fult uten at det skaper problemer, så det er noe her.

Jeg har ikke opplevd noen problemer ved spilling (Morrowind) uten at spillet kutter helt en sjelden gang, men dette skjedde på den gamle maskinen og, og om jeg husker rett, også med et annet grafikk kort. Dvs. det skjedde med begge grafikk kortene.

 

Jeg har forsøkt å bruke eldre DivX drivere og uten hell.

 

Noen som har noen innspill? Skal jeg forsøke enda eldre Omega drivere?

 

OPPDATERT:

 

Ja, nå har jeg prøvd det og... Ingen hjelp.

 

Kan også nevne at jeg har prøvd i AGP x4 modus og.

 

Mvh

Vidar

Endret av voidar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
videolan media playerPrøv å spille av filene i videolan media player (vlc).

Jeg bruker Zoom Player til vanlig, men har forsøkt med både WinAmp og Windows Media Player. Samme skjer og det virker som om det har noe med DirectDraw/Direct3D å gjøre. Holder en knapp på DirectDraw da jeg kan spille Direct3D spill.

 

Uansett, hva har jeg tjene på å prøve enda en avspiller?

 

 

OPPDATERT:

 

Jupp, ting funker når jeg skrur av HW accell under DirecX i kontroll panel.

 

Prøvde VideoLAN. Ikke noe bedring.

Endret av voidar
Lenke til kommentar
det samme skjer her :cry: den fryser og lagger og hakker...

 

noen ganger skjer det også når jeg spiller mp3 filer... har nettop formatert maskinen :cry:

Jeg får vanligvis sett et par frames før det fryser. Når det skjer henger lyden igjen også, naturligvis. Bufferen spilles om og om igjen.

Lenke til kommentar

hos meg så spiller jeg en film så går det helt fint de første min så kommer det etterhvert det lagger og lyden henger, det kommer et par frames så stopper det helt etter par min fryst maskin, så spiller den filmen igjen. sånt skjer om og om igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...