Gå til innhold

Hacked Firmware EOS300D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hallo

 

Jeg vurderer også å legge inn dette, men, jeg er livredd for å gjøre noe galt. :cry: Finnes det et program for å gjenopprette til original Firmware igjen? Det som ligger inne nå er Firmware versjon 1.1.1

Vil være meget takknemmelig for tilbakemeldinger på disse spørsmålene. :)

Lenke til kommentar

Har hatt hacket firmware inne siden januar uten problemer. Igår fikk jeg til og med kameraet tilbake fra garantireparasjon hos Canon med hacket firmware intakt ;)

 

( Jeg regner ikke med at reparasjonen kan ha noen med firmwaren å gjøre, det var speilet som hang seg opp). Tusen takk Canon!

 

Innlegging av gammel firmware gjør du på samme måten som du gjør hacket, men bruker siste versjon av firmware fra canon sine sider istedet.

 

Hvis du trenger noen av funksjonene i hacket kan det anbefales, hvis ikke ville jeg ikke brydd meg. Jeg har mest nytte av å få FEC (blitz eksponerings kompensasjon) på JUMP knappen (istedet for å taste på Sigmaen som ikke er allverdens brukervennlig), samt mulighet til å låse speilet (mirrorlockup) ved fotografering på mellomlange lukkertider.

 

ISO3200 er jo forsåvidt greit, men det er ikke en ekte iso3200. Du kan i praksis gjøre det samme selv uten hacket ved å eksponere bildet -1 Ev i ISO 1600 og justere levels i PS etterpå.

Lenke til kommentar

Takker så mange ganger for svaret. Har nå lastet ned både den hackede firmwaren og original firmwaren fra Canon inn på pc'n min, men kommer nok ikke til å legge inn den hackede versjonen inn i mitt kamera før jeg virkelig får brukt for den. :) Nok en gang Takk for hjelpen, dette forumet er GULL verdt for en som er ny i gamet. :)

Endret av Avensis02
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Du må sette disse to, og så sette kameraet på 1-bilde (dvs. ikke seriebilde-modus):

 

CF17: Mirror lockup pause time (antall sekunder fra den låser speilet til bildet blir tatt)

CF12: Mirror lockup enable/disable

 

Strengt tatt behøver du bare endre CF12, men CF17 vil du kanskje justere også.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Du beholder det språket du hadde, men du bør visstnok ikke (eller kan ikke) skifte språk etterpå. Da må du legge inn den orginale firmwaren igjen.

Hvis du ønsker alle de nye funksjonene, bør du bruke engelsk språk. Med norsk mister du mulighet til å stille tiden på speiloppfellingen (med norsk står den fast på ca. 2 sek., tror jeg det er).

Har norsk menyspråk selv, og savner egentlig ikke muligheten til å stille speiloppfellings tiden.

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at jeg har:

Firmware Update Version 1.1.1

 

Da er det vel ikke noe poeng i den siste linken jeg fikk der? Vil nødigst sende inn kamera, om det er noe jeg har fikse selv. Canon har visstnok kun en mann som fikser slike kamera for tiden, ettersom en er sykemeldt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...