Gå til innhold

Spørsmål om strømtilkopling PCI-e kort


Cluster1

Anbefalte innlegg

Ett kort spørsmål bare..

Jeg har hjulpet en kamerat med å sette opp ett oppsett som han nettopp har bestilt. Han har valgt å gå for ett PCI-e Asus 6800GT bl.a.

 

Fikk overtalt han til å legge litt penger i PSU og da ble det en Tagan. Samme PSU har jeg selv og der er det en egen dedikert skjermet kabel med molex, som går til grafikkortet.

 

På mitt X800XTPE er det molex-tilkopling så der går det greit, men jeg mener å ha hørt at PCI-e kortene bruker en annen tilkopling. 6pins, eller tar jeg feil nå?

 

Dersom det er det så trenger han en overgang fra molex til denne PCI-e koblingen men jeg finner den ikke verken hos Komplett eller Netshop. Noen som kan hjelpe meg med en link så jeg vet hvor han kan bestille den?

 

Eller avkrefte at han trenger den i det hele tatt..

 

Edit: Leif was here

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har finlest manualen til Tagan (TG330-U01 til TG480-U01) den skriver at det kun er TG480-U01 som har 2 VGA kabler (en Molex og en PCI Express), har 480 og den har begge.

Adapterkabel fra Molex til PCI Express "power" burde følge med, kikket hos ASUS på 6800 korta - stod fint lite der..

Kun MSI som skriver om "supplied" power kabel som "må" brukes sammen med 6800 kort.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen HAG.

Fant heller ikke ut så mye på Asus sin side angående hvilken kontakt som er brukt på kortet hans. Skal be han ringe og få endret PSU'en til TG480-U01 siden det er begge koblingene der. Forventet leveringsdato på noe av det han bestilte er ikke før 26.04 og alt skal sendes han samlet.

 

Det er en Tagan TG420-U02 jeg har og som han har bestilt.

Kabler

 

Strømforsyningen er utrustet med et noe uvanlig utvalg av kabler og kontakter. Kabelkonfigurasjonen inkluderer nemlig en konverterbar 20 til 24pin ATX/EPS-kontakt, P4 12V-kontakt 4/8-pin, 9x 4-pin Molex, 2x SATA-kontakter og 2x FDD-kontakter. Tagan har også erstattet de kjedelige hvite/gjennomsiktige kontaktene med stiligere utgaver i blank, svart plast.

Ref til Overklokking's test av Tagan PSU'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...