Gå til innhold

flere som har problemer med Opera 8.0?

wil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en enda bedre link enn det morra nevnte :)

HER er Opera's eget arkiv der man kan laste ned Opera versjoner til mange forskjellige plattformer.

HER kan man laste ned Opera versjonene (til Windows) fra 3.11 til 7.54.

Skrevet

Det ser ut til å vere eit problem med ein av annonsene som har vore her på hw og på andre norske sider i det siste (ok, problemet er i Opera8, den skal ikkje krasje). Det kan forklare at den krasjar for enkelte men ikkje for andre.

Skrevet (endret)

Opera 8 final har faktisk crasha unormalt mange ganger hos meg og. Det er jo jævli snodig siden Opera 8 beta 3, som var siste før final, var den mest stabile utgaven av Opera jeg har prøvd på lenge. De har virkelig herpa noe i denne releasen.

Og ja, jeg har gjort en helt ren installasjon.

Edit: Til dere som legger inn Opera 7.54 igjen, så er det vel anbefalt å legge inn nyeste som er 7.54u2 istedenfor 7.54u1 som dere linker til tidligere i tråden. Se f.eks her.

Endret av Blurpy
Skrevet

den jeg la inn sist jeg nå. den funka bra den. sitter med den nå, og må si jeg liker denne svært godt. lurer på om det kommer noe forbedring til Opera 8.0 slik at den ikke krasjer så mye.

Skrevet

Hvorfor ikke bare bruke Opera 8 beta 3 til det blir forbedringer i den offesielle Opera 8.0?! For alle dere som installerte Opera 8 beta 3, dere slettet vell ikke installsjonsfilen?

Skrevet

det som ihvertfall er positivt er at man kan gå på "fortsett fra forige gang"

tar egentli bare 5 sek å komme tilbake til det du holdt på med =)

Skrevet

kjører fortiden Opera 7.54u2. dette er en kjempe versjon. funker fint uten tull, hitil. jeg har begynt å få sansen for Opera igjen etter en lang tids bruk av noen Firefox versjoner. jeg bruker IKKE betaversjoner av programmer. uff, ser ikke grunn til det jeg. bare tull.

Skrevet

Opera 8.0 har kræsjet ofte her også. Spesielt når jeg prøver å gå inn på kontrollpanelet -> endre profil, på dette forumet. Noen flere som erfarer akkurat det?

Skrevet

Merkelig jeg har nesten ikke hatt noe annet problem med opera annet den ikke er egnet på en maskin med ISDN forbindelse (husker ikke hvorfor). Ellers fungerer den bra på alle maskiner jeg har prøvd på, og mange versjoner etterhvert. Hva man ser og ikjke ser er jo avhengig av innstillinger og preferanser. Kommer man rett fra IE er det ikke alltid så lett å innse alle mulighetene. Det viktigste for meg er å kunne zoome inn og ut (når man har en skjerm med veldig små pixler), og at mail og alt man jobber med kan være "åpent samtidg", trenger ,man å slå av i en fart er alt cachet og kommer fram ved neste start,man trenger ikke miste noe bruker man Opera riktig.

Skrevet
Merkelig jeg har nesten ikke hatt noe annet problem med opera annet den ikke er egnet på en maskin med ISDN forbindelse (husker ikke hvorfor).
Hmm interessant, er det noen som vet hvorfor? Sitter fortsatt med modem ( :blush: ), da ADSL ikke er utbyggd her enda.
Har samme problemet her. Kanskje det er Jon von Tetzchner som ikke vil på svømmetur?
:!: Mulig det, altså.
Skrevet
ok. er ikke umulig det nei. merker ikke noe særlig av det jeg. synes Firefox håndterte passordene mine bra jeg. funka som det skulle.

Firefox vil feks. ikke lagre passord dersom websiden sier at "passord skal ikke kunne lagres på denne siden" feks. yahoomail. Opera ignorerer glatt dette og lagerr passord uansett. For å få det til å fungere på samme måte på Firefox må man gjøre et lite "hack".

Hvordan gjøres denne 'hacken'

Skrevet

så fant jeg denne tråden også..

postet på opera forumet,-den helgen opera 8 kom på ftp serverne, og før lanseringen.

8 final krasjer ofte,- spesielt på forum.hardware. Noe som er blitt bekreftet.

Har sendt inn 1 error log med inspector, men har nå ca 35-40MB med error logger.

alt i alt ca 60-70 kræsj, noe som gjør at en har installert 7.54u2 igjen som fungerte feilfritt.

Både oppgradering og ny installering fungerer ikke med opera 8.

Skrevet

Firefox vil feks. ikke lagre passord dersom websiden sier at "passord skal ikke kunne lagres på denne siden" feks. yahoomail. Opera ignorerer glatt dette og lagerr passord uansett. For å få det til å fungere på samme måte på Firefox må man gjøre et lite "hack".

Hvordan gjøres denne 'hacken'

Man må lage et lite script som går gjennom siden og fjerner autocomplete=off i koden.

Det finnes mange slike ferdiglagede script som kalles "bookmarklets".

Sjekk feks. denne siden: http://www.squarefree.com/bookmarklets/forms.html

Dra den funksjonen du ønsker opp på bookmarklinja så får du et lite bokmerke som kjører et script hver gang du velger det. Neste gang du går inn på en side som ikke lar deg lagre passord så velg "remeber passeord" bokmerket når du står inne på siden. Når du så taster inn bruker+passord vil de kunne lagres på vanlig måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...