Gå til innhold

Amd 64 eller intel prosessor?


Anbefalte innlegg

Hei, lurer på hva jeg skal kjøpe. Har et 9800 pro kort som jeg gjerne vil beholde litt til. Derfor lurer jeg på hvilket av disse oppsettene folk har best erfaring med?? Evt. endringer??

 

-Abit IC7-G, I875PE, Socket-478, ATX, SATA,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid, AGP8X+intel P4 3.0 ghz

 

-MSI K8N NEO2 Platinum-54G, nForce3 250U 54G, Socket-939, SATA, GbLAN, ATX, AGP8X+AMD athlon 64 2.2 ghz (s939)

 

 

 

Please svar; skal kjøpe snart :D

Endret av kannadaman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja MSI K8N NEO2 + A64 3500+ socket 939 er nok det beste valget her. Husk at ditt skjermkort vil være flaskehalsen, så du kan jo velge A64 3000+ for å spare noen penger også.

Mener du at skjermkortet vil gå ut snart så det ikke er noe vits å bruke så mye penger på det?? (Tok ikke det med flaskehalsen helt) :p

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvilke spill du spiller eller hvor kresen du er til hvordan grafikken ser ut, men ja skjermkortet vil være litt svakt. Det jeg mener er at det er ikke noe poeng å oppgradere til raskere prosessor for at dine spill skal gå bedre! Bedre at du sparer opp mer penger og bytter ut hele kassa. (ikke CD-ROM og sånt da seff)

Lenke til kommentar

Altså utviklinga går som du vet veldig fort. Det vil alltid komme nye spill som krever mer og mer av din PC. Ønsker du å spille de nyeste spilla med god kvalitet, så krever det jo at din PC takler dette. Prosessor og skjermkort bestemmer jo mest hvor bra spilla går, men aller mest skjermkortet. Du kan da ikke kjøpe en PC som varer i flere år fremover. Fler og fler avanserte spill kommer.

 

Så en Athlon64 3500+ vil du klare deg med ut i 2006, men ditt skjermkort er jo allerede gammelt, og bør byttes ut hvis du ønsker å spille de nyeste spillene i best kvalitet.

 

Kommer an på dine behov det...og ikke minst lommeboka!

Lenke til kommentar

Har en cpu på 1.6 ghz gammel P4 og 512mb RD-RAM, er lei av at prosessoren og minne sinker systemet, når jeg spiller WOW klarer ikke pcen og være en plass med mange folk. Så jeg har behov for å kjøpe nytt, har ikke råd til å kjøpe pci-e system. Men håpet at s939 oppsettet mitt her kunne vare hvertfall et eller to år :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
AMD-prosessoren gir deg mye bedre ytelse enn inten-prosessoren.

Det er riktig... Inten-prosessoren er dårlig.., men dersom du mener Intel-prosessor.. så finnes det noen utgaver og tilhørende HK/chipset til denne..

Samme gjelder AMD64..

Dersom du sammenlikner nye komponenter får du nok mest ytelse for ett A64/S939-basert system når du tar hensyn til pris..

Når du som meg handler brukt/demovare blir det helt omvendt..

I forhold til innkjøpskostnad så er mitt beste P4/i875-system fullstendig overlegent mitt beste A64/S939-system.. I tillegg..uten hensyn til pris.. er det fremdeles helt overlegent best i PCMark04 og alle benchmarks/bruk som utnytter Hyperthreading.. da også ved max. stabil klokk for begge systemer...

Det kan hende du har egen erfaring som støtter ett annet syn.. eller så kan du ha forlest deg på en type tester hvor A64-systemer sammenliknes med Celeron-baserte systmer selvsagt.. Da er det jo veldig klart hva som er best...

:roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har en cpu på 1.6 ghz gammel P4 og 512mb RD-RAM, er lei av at prosessoren og minne sinker systemet, når jeg spiller WOW klarer ikke pcen og være en plass med mange folk. Så jeg har behov for å kjøpe nytt, har ikke råd til å kjøpe pci-e system. Men håpet at s939 oppsettet mitt her kunne vare hvertfall et eller to år :)

Dersom du ikke har store krav til bruken av systemet ditt kan det ha en "levetid" på 5 år eller mer..

Dersom du er virkelig interessert i HW.. og liker å "henge med" så vil jeg si at "levetid" er noen få måneder... :p

Det høres ut som du er en "gamer" og da bør vel valget være enkelt.. S939/A64 og ett "fett" skjemkort (ATI/Nvida toppmodell).. Det burde holde en stund ja..

Lenke til kommentar
AMD-prosessoren gir deg mye bedre ytelse enn inten-prosessoren.

Det er riktig... Inten-prosessoren er dårlig.., men dersom du mener Intel-prosessor..

Kanskje han mente"Ingen-prosessor", dvs. en tom sokkel på hovedkortet. I så fall er jeg enig i at AMD er mye bedre ;)

 

Edit: Har Intel P4 3.0C/i875 m/Radeon 9800Pro selv, spilt gjennom HL2 1280x1024 max settings 2xAA 4xAF med 50-60fps i snitt, minimum fps aldri under 25 fps (målt under intensive scener). Går også greit med Doom3 ved samme oppløsning og HQ settings, men sliter litt da med mye monstre/skyting. Går helt glatt ved 1024x768/HQ.

Endret av jon67
Lenke til kommentar

Jeg er en gamer og vil gjerne kjøre nye spill i noenlunde bra grafikk, lurer derfor på om dette er et godt oppsett som vil vare i hvertfall 2 år??

 

-MSI K8N NEO4 Platinum, nForce4 Ultra,ATX Socket-939, 4xSATA2, D-GbLAN, PCI-Ex16

-AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

-Asus EN6600GT GeForce 6600GT 128MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out/DVI-I, Retail

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...