Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC med ADSL2+-konkurrent i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her i irland kan en nå være så heldige å få hele 2 mb inn og 512 ut med bare en liten begrensning på trafikken på 16 GB i mnd eller betale 90 kr ekstra å få 26 GB trafikk...

 

Dette til kun 49 Euro i mnd.

 

men så MÅ en ha telefon i tillegg og vips en 60-70 euro

 

Norge er plutselig ikke dårlig lengre.

 

*drømme om rask linje til en rimelig pris uten trafikkbegrensning pr mnd...*

 

helsikes Eircom (Irlands svar på Telenor)

 

måtte bare få ut litt aggresjon

Lenke til kommentar
ville ikke ha hatt den 26/1.5 linja....for lite upload mener jeg,

Når det gjelder ADSL2+ sin begrensing som 1,5 upload, så skyldes det tekniske årsaker i standarden. Husk at den er asynkron...

 

Hvorfor UPC har satt den upload hastigheten på 1,5 er sannsynligvis på grunn av at ADSL2+ har den. Og de hadde vel ikke fantasi nok til å sette den høyere eller vil unngå at dere setter opp DC huber eller webservere som er vanlig når folk har kraftige internettlinjer (utgående)

ADSL2+ teknologien støtter mer enn 1500kb/s ut. tror at max er 5mb/s eller noe.

Lenke til kommentar
Jeg er også totalt uenig i denne kritikken av ders linjer. Jeg har måttet fikse på modemet 2 ganger på ca 3/4 år med chello.

Jeg er også veldig fornøyd; har hatt internett fra UPC 2 ulike steder (i Oslo) og det har vært problemfritt begge stedene.

 

PS: Ikke at jeg betviler at det er folk som faktisk har hatt problemer, men jeg tror dette langt på vei er løst de fleste steder nå.

Lenke til kommentar
Jeg for min del har bestillt linja, oppgradering uten bindingstid og nye investeringer, og har sammenlignet litt med andre levrandører, tilgjengeligheten er raskere enn de fleste...iallefall på levering, teknikker og slikt.

Tidene med pakketap o.l. er ferdig for min del iallefall :D:D:blush: og jeg har beste pingtidene til catch gamer, så da er jeg fornøyd...bare de holder seg oppe, så beholder jeg linja mi...

Samme her.. bestilte også i dag. 4 Mai trer oppgraderingen i kraft.

 

Sitter med Chello plus (2048/386) i dag og er strålende fornøyd. Spiller mye Joint Operations bl.a og har rundt 40 i ping på Novalogic serverne. Nedetiden er ikke nevnbar lengere til sammenligning med for noen år siden.

Lenke til kommentar
ville ikke ha hatt den 26/1.5 linja....for lite upload mener jeg,

Når det gjelder ADSL2+ sin begrensing som 1,5 upload, så skyldes det tekniske årsaker i standarden. Husk at den er asynkron...

 

Hvorfor UPC har satt den upload hastigheten på 1,5 er sannsynligvis på grunn av at ADSL2+ har den. Og de hadde vel ikke fantasi nok til å sette den høyere eller vil unngå at dere setter opp DC huber eller webservere som er vanlig når folk har kraftige internettlinjer (utgående)

ADSL2+ teknologien støtter mer enn 1500kb/s ut. tror at max er 5mb/s eller noe.

Jeg ser gjerne at du bakker opp det med noe annet enn at du tror/hørt.

 

ADSL2+ er definert med 26Mb ned og 1,2Mb opp, Dataguard hadde (mulig de fortsatt har) en linje som sier at man får 26Mb ned og 3Mb opp, men da kjører man en standard utvidelse som heter Annex M. Som jeg tror ikke er lov i norge, samt at de bruker chipset fra broadcom som har en propritær kompresjons teknologi for å få upstream opp fra 1.2 til 1.5 og 1.5x2 for Annex M.

Endret av JPedro
Lenke til kommentar

UPC i dag kan virkelig ikke sammenliknes med UPC for noen år siden. Har så godt som aldri hatt problemer med linjen den siste tiden, og latencyen, som jeg tidligere opplevde som svært laber, er mye mye bedre! Sist gang jeg kan huske å ha vært i kontakt med kundeservicen deres var faktisk da jeg skulle oppgradere linjen :p

 

Synes dette virker som et godt tilbud, selv om det er i dyreste laget for meg atm! I løpet av året kommer vi sikkert også til å se at prisene faller.

 

Skulle allikevel ønske de åpnet for høyere upload, men det kommer vel kanskje etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...