Gå til innhold

HONOR : solo gir mest


Anbefalte innlegg

Slik honor er lagt opp får man mindre honor per kill enn om man er i party/raid. Nesten på samme måte som XP. Så i teorien lønner det seg å solo for honor hvis man tar hensyn til honor/per kill.

 

Eneste er at et party dreper flere spillere på kortere tid, og du har en beskyttende gjeng rundt deg. En måte å få mest honor per time kan være å følge et raid uten å faktisk være i raidet. På denne måten har du beskyttelsen, men kan likevel få mer honor ved å ganke uten å dele honor med raidet. Du må jo fremdeles dele honor med de som hjelper til å drepe den du angriper.

 

F.eks. en alliance har ca. 50% hp igjen og prøver å komme seg unna. Du sprinter etter og fester en stun og en rekke dødlige hogg og swip, du får en god porsjon av honoren for den nå døde alliance karen uten å dele det med raided.

 

Dette passer ikke fult så bra om du er heal/buff bot. Da er du avhengig av party.

 

Lykke til i Honor system. May the "Honor" be with you!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Very interesting analysis. :)

 

Soon we'll be getting much more in-game information in the hands of players as to how many points a kill is worth, in addition to a lot more information on battlegrounds and how they'll tie into the honor system. Naturally, we also plan on addressing the various issues players are experiencing as a result of the system.

 

Lead designer Kalgan dropped this bit of information in passing that I'm going to pass along to you:

 

A solo level 60 killing a level 60 enemy: worth approximately 166 points if they're rank 1 (although within a few weeks many level 60s will be rank 3 or higher, in which case the value would be about 190 or more).

 

A solo level 60 killing a level 48 enemy: worth approximately 20 points.

 

Obviously, if you were grouped you would get significantly less per kill due to splitting the points.

 

This is something to consider when planning out your evening PvP excursion...

 

- Caydiem -

Assistant Community Manager

La meg sitere Caydiem på US forums...

Endret av zbegra
Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig:

 

* At man få bedre honour point jo nærmere sin egen level man er.

* At man får lite honour point for å drepe en med rank 1 når man er rank 7 selv.

* At man får mye honour point om man er rank 1 og knerter en med rank 5.

 

Dette vil føre til at når systemet har satt seg vil folk slutte å knerte de med lav honour, og heller gå for de store, de som er like gode som seg selv. Dette kan leses analogt med rankinglister i alle idretter forøvrig.

 

-G

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig:

 

* At man få bedre honour point jo nærmere sin egen level man er.

* At man får lite honour point for å drepe en med rank 1 når man er rank 7 selv.

* At man får mye honour point om man er rank 1 og knerter en med rank 5.

 

Dette vil føre til at når systemet har satt seg vil folk slutte å knerte de med lav honour, og heller gå for de store, de som er like gode som seg selv. Dette kan leses analogt med rankinglister i alle idretter forøvrig.

 

-G

Hvorfor i alle dager skulle de det? Det er jo akkurat som grinding... går mye fortere å drepe creeps 2-3 lvler lavere enn de på samme nivå (selv om du får mye mindre xp) og du tjener på det i det lange løp.

 

Ergo kommer folk bare til å angripe de som er lavere enn seg fordi det er meste effektivt.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

For det første er tanken fullstendig usolidarisk. Tanken om å infiltrere et raid, for å stikke av med xp til deg selv er faktisk stjeling. Ja, de får mindre xp for samme jobben, du får mer helt ufortjent. Og før noen sier, who cares. Jo det tror jeg faktisk folka i raidet vil gjøre! Med tanke på at dette er folk du som regel omgås med til daglig, er vel ikke tanken så fristende, selv for hardbarkede egoister?

 

For det andre, du vil dø oftere, fordi du ikke har noen til å passe på deg. Og du vil ikke ha noen til å resurrecte deg når du dør. Graveyarden vil ikke alltid være 100 meter unna. Og uansett får du"gear wear". Du vil selvfølgelig miste de honor pointsa du ville fått, dersom du ikke døde.

 

For det tredje, raidet vil bli mindre effektiv, sjansen for at din side taper vil øke, i forhold til hvis alle var i raidet. Du dør oftere og du får ikke med deg raid chat. Åpenbart vil et velorganisert raid uansett drepe flere fiender på kortere tid, noe som betyr mer ære.

Lenke til kommentar

Men med xp er det vel slik at det er første man som skader et monster som får xp om flere sloss uten å være i party? Får jo da redusert xp siden man får hjelp men de andre får ikke noe.

 

Hvordan vil dette funke om 4 stk horde (ikke i party) banker en alliance? Blir det han som først skader som får honor og bare han?

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig:

 

* At man få bedre honour point jo nærmere sin egen level man er.

* At man får lite honour point for å drepe en med rank 1 når man er rank 7 selv.

* At man får mye honour point om man er rank 1 og knerter en med rank 5.

 

Dette vil føre til at når systemet har satt seg vil folk slutte å knerte de med lav honour, og heller gå for de store, de som er like gode som seg selv. Dette kan leses analogt med rankinglister i alle idretter forøvrig.

 

-G

Hvorfor i alle dager skulle de det? Det er jo akkurat som grinding... går mye fortere å drepe creeps 2-3 lvler lavere enn de på samme nivå (selv om du får mye mindre xp) og du tjener på det i det lange løp.

 

Ergo kommer folk bare til å angripe de som er lavere enn seg fordi det er meste effektivt.

Og hva skal alle 60ene gjøre når 58erne er døde? Ta hverandre i hånda og dra hjem?

Endret av Munch
Lenke til kommentar

Etter å ha lest beskrivelsen av systemet et par ganger har jeg forstått det det sånn at jo større andel man har av et kill jo større andel får man av honoren... hvis man er i en gruppe med 3 personer, og den ene personen tar 80% av skaden mens de andre tar 10% hver så vil honoren bli fordelt på det. Altså får han som tok 80% skade mest. Så jeg vil ikke si at det lønner seg å raide i store grupper, sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest beskrivelsen av systemet et par ganger har jeg forstått det det sånn at jo større andel man har av et kill jo større andel får man av honoren... hvis man er i en gruppe med 3 personer, og den ene personen tar 80% av skaden mens de andre tar 10% hver så vil honoren bli fordelt på det. Altså får han som tok 80% skade mest. Så jeg vil ikke si at det lønner seg å raide i store grupper, sånn egentlig.

Fint for mage med andre ord... :thumbup:

Lenke til kommentar
Etter å ha lest beskrivelsen av systemet et par ganger har jeg forstått det det sånn at jo større andel man har av et kill jo større andel får man av honoren... hvis man er i en gruppe med 3 personer, og den ene personen tar 80% av skaden mens de andre tar 10% hver så vil honoren bli fordelt på det. Altså får han som tok 80% skade mest. Så jeg vil ikke si at det lønner seg å raide i store grupper, sånn egentlig.

Logisk brist oppdaget. Vær vennlig og utgrei.

Endret av Munch
Lenke til kommentar
Og hva skal alle 60ene gjøre når 58erne er døde? Ta hverandre i hånda og dra hjem?

Begynne å drepe lvl 57, 56, 55, 54 osv nedover. Alt som er grønt og over er jo fritt vilt og det får du honorpoeng for. Dishonor poeng er jo et ukjent begrep, så det gjør jo ingenting om du dreper et par hundre lvl 30 heller.

 

Den som ganker mest, får flest honor poeng. Siden det er begrenset antall høy lvl folk, så er ganking eneste muligheten for å komme på topp på de såkale "honor"-listene.

 

Og det å taile et raid kan jeg jo ikke se noe gale i... Er jo en del av spillmekanikken og de som ikke liker det kan jo ta seg en bolle og spille CS eller noe. Du gjør det som gavner deg mest til en hver tid, sånn at du får bra gear og kan ganke flere lowlvls.

 

edit:

 

for the record så var dette innlegget med en smule sarkasme for de som ikke skjønte det ;)

 

og litt off-topic... Så honorsettet til druid nå og det var jo bare helt vanvittig bra

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig:

 

* At man få bedre honour point jo nærmere sin egen level man er.

* At man får lite honour point for å drepe en med rank 1 når man er rank 7 selv.

* At man får mye honour point om man er rank 1 og knerter en med rank 5.

 

Dette vil føre til at når systemet har satt seg vil folk slutte å knerte de med lav honour, og heller gå for de store, de som er like gode som seg selv. Dette kan leses analogt med rankinglister i alle idretter forøvrig.

 

-G

Hvorfor i alle dager skulle de det? Det er jo akkurat som grinding... går mye fortere å drepe creeps 2-3 lvler lavere enn de på samme nivå (selv om du får mye mindre xp) og du tjener på det i det lange løp.

 

Ergo kommer folk bare til å angripe de som er lavere enn seg fordi det er meste effektivt.

Og hva skal alle 60ene gjøre når 58erne er døde? Ta hverandre i hånda og dra hjem?

Les hva jeg skriver:

 

Et godt rank system gir kun gode poeng for kills som er lik deg selv eller litt lavere i rank. LES RANK! Drit i level, det er den interne rankingen mellom spillerne som teller! (Og det er dette honour handler om) Dersom du leser innlegget fra USA så står det at man vil få mer og mer poeng for kills etter hvilken honour rank en spiller har.

 

En god sjakkspiller vil ikke få rating av å slå en uranka spiller. Ergo så vil top-fyren på serveren kun gaine extra hounour ved å drepe de som er nærme seg selv på lista.

 

-G, som ikke er sikker på at dette er tilfelle dog.

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig:

 

* At man få bedre honour point jo nærmere sin egen level man er.

* At man får lite honour point for å drepe en med rank 1 når man er rank 7 selv.

* At man får mye honour point om man er rank 1 og knerter en med rank 5.

 

Dette vil føre til at når systemet har satt seg vil folk slutte å knerte de med lav honour, og heller gå for de store, de som er like gode som seg selv. Dette kan leses analogt med rankinglister i alle idretter forøvrig.

 

-G

Hvorfor i alle dager skulle de det? Det er jo akkurat som grinding... går mye fortere å drepe creeps 2-3 lvler lavere enn de på samme nivå (selv om du får mye mindre xp) og du tjener på det i det lange løp.

 

Ergo kommer folk bare til å angripe de som er lavere enn seg fordi det er meste effektivt.

Og hva skal alle 60ene gjøre når 58erne er døde? Ta hverandre i hånda og dra hjem?

Les hva jeg skriver:

 

Et godt rank system gir kun gode poeng for kills som er lik deg selv eller litt lavere i rank. LES RANK! Drit i level, det er den interne rankingen mellom spillerne som teller! (Og det er dette honour handler om) Dersom du leser innlegget fra USA så står det at man vil få mer og mer poeng for kills etter hvilken honour rank en spiller har.

 

En god sjakkspiller vil ikke få rating av å slå en uranka spiller. Ergo så vil top-fyren på serveren kun gaine extra hounour ved å drepe de som er nærme seg selv på lista.

 

-G, som ikke er sikker på at dette er tilfelle dog.

er enig med deg Geiran og begynner og finne ut at SBS er enig med meg :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mye bra svar. Trur faktisk ikke raidet bryr seg mye om en kar som hjelper til å drepe fienden. Det er usolidarisk å stjele en kill (quest boss) foran et party som har ventet lengre enn deg, men å solo for honor er ikke usolidarisk. Det er du som tar risk ved å gå alene. Dessuten mister du potensielle buffs og heals som du ville fått i et party/raid.

 

Ved nærmere ettertanke vil det være mer lønnsomt å gå i et party med folk du liker og fungerer godt med. Mange kombinasjoner av class kan være spennende å prøve ut. Vet at shaman/hunter funker bra i et to manns party. Lurer på hva det optimale honor party burde bestå av.. muligens noe slikt?

 

shaman/paladin, (totems,frostshock/ aura)

hunter, (aura DPS)

mage/warlock, (DPS/sta)

druid/priest, (buff/heal)

rogue, (stealth,DPS)

 

Kunne tenke meg å vite den nøyaktige formelen for "contribution points" med alle variable (rank,lvl,%damage,raid/party sharing, etc). trur det er en ganske komplisert formel. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...