Gå til innhold

vits i å kjøpe high-end kort nå?


Anbefalte innlegg

Er det vits i å bruke flere tusen på et XFX GeForce 6800 Ultra eller Sapphire X850XT Platinum Edition i dag???

Da tenker nå jeg på om det kommer noen nye grafikkort til sommeren eller i den nårmeste tiden.

Så lenge en har så mye penger som meg så er det klart en må ha det beste!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det vits i å bruke flere tusen på et XFX GeForce 6800 Ultra eller Sapphire X850XT Platinum Edition i dag???

Da tenker nå jeg på om det kommer noen nye grafikkort til sommeren eller i den nårmeste tiden.

imho så er det aldri vits i å kjøpe det beste som finnes. Om man godtar bare litt lavere ytelse får man kort til halve prisen.

 

Eg har ett 6600 GT kort i dag, noe dyrere enn det vil eg ikkje annbefale noen å kjøpe.

 

Naturligvis, dersom man driter kr så stiller det seg litt annerledes.....

Lenke til kommentar

Det "lønner" seg vel aldri å kjøpe noe som helst av hardware, dersom man ikke bruker utstyret til "inntektservervelse" :)

 

Og dersom man skal vente til det ikke snart (snart=6mnd?) kommer noe nytt og bedre, må man vente lengre enn lenge :)

 

De som kjøper high-end kort må vel bare vurdere hvor mye de vil/kan bruke på hobbyen sin. Og selv om kanskje flertallet av oss synes at et 6600GT gir nok spilleoplevelse, så kan vi ikke si at de som ikke syns det tar feil.

 

Rent økonomisk vil jeg mene at du oppnår best pris/ytelse ved å kjøpe det nest beste, og så bytte det ut mens du fortsatt får noe igjen for det på bruktmarkedet.

 

Om kortene som (kanskje) kommer til sommeren, vil gi et stort sprang i ytelse i forhold til toppkortene i dag, vet vi vel ikke før det første previews ligger ute.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...