Gå til innhold

PvP honor systemet - kommer det til å bli kaos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste fra denne tråden på US forumet..

Kan ikke si jeg ble helt overbevist om at dette nødvendigvis bare blir gode greier.

Ser ut som solo questing går ut, og store raids med medfølgende lagg går inn 24/7...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn som det er nå på US serverne, så er det kaos. Kan ikke gå noen contested plasser uten å bli ganket.

Gleder meg ikke til dette kommer til EU=\

Skrevet

Jeg gjentar hva jeg skrev i en annen post; Det ENESTE du finner på de forumene er syting. ALT er syting fra ende til annen.

Skrevet
Jeg gjentar hva jeg skrev i en annen post; Det ENESTE du finner på de forumene er syting. ALT er syting fra ende til annen.

Brukerene på det forumet er utrolig flinke til å begrunne hva de er ufornøyd med.

Skrevet

Syns folk begynner å syte litt for lett over ting, og at systemet ikke er perfekt er ingen bombe, men at folk nå går over til PvE server fordi de bare blir ganket er jo bare tull, men uansett får å komme seg vidre oppover i rankene i honor systemet må man ha noe å drepe, og derfor så vil det bli mye ganking, innrømmer at det er kjipt å bli drept vis man holder på noe, men kom igjen det er da ikke så ille, de kan ikke holde på i all evighet.

Også som noen av det som er positive til honor systemet har sakt på forumet blant annet en fra blizzard selv: "At det er akkurat som man får seg en ny leke og man vil leke mye med den, men etter tid så forsvinner "kulheten" av tingen og den blir ikke brukt så voldtsomt mer og det går tilbake til normalt bruk"

Dette er det tilfelle Amerikanerne opplever nå og det kommer vi til å oppleve til fredagen å vil jeg tro.

Sikkert mange som er uenige med meg her, men uansett jeg vet at jeg ikke gidder å gi opp, er så vandt til å bli ganka fra før at det ikke vil stoppe meg uansett hva, ting vil bli bedre med tid, og tid er det jeg har mest av :yes:

Skrevet (endret)

kommer til å bli tragisk med Honor systemet.

1vs1 kommer til å bli en sjeldenhet for alle blir redde for å ikke få honor points dermed løper folk rundt i 5 man groups 24/7 :cry: .

Skjer det så legger jeg WoW på hylla for min del.

Gidder ikke bli zerga av 5 mann groups mer enn jeg allerede blir.

Derimot kommer kanskje Honor systemet til å gjøre slik at f.eks Duskwood ikke blir raida av lvl 60's Hele tiden men isteden folk som er lvl'n til zonen de er i for å skaffe honor points og da blir det hele mer interessant.

Endret av Keylar
Skrevet
Ser ikke ut som Honor-systemet ble så godt mottatt i USA.

Half our guild just restarted on non-PvP servers. PvP was fun and I'm all for PvP, but now it is oppressive.

Basically the new pvp system just gets rid of everyone under 55 and/or anyone who has more braincells than a mindless drone (no offense to the mindless drones reading this).

Time to hit PVE servers and wait for battlegrounds :)

Kanskje det blir bedre etterhvert, men sånn som det er nå blir absolutt ALT av fiendtlig kjøtt slakta og brent. Finnes ikke unntak.

Skrevet

på min server er det ikke så mye syting om det. eneste problemet er at serverne liker dårlig dette systemet.

når serverne kom opp etter patch, crashet di 10 min etter. da hadde mitt guild fått opp et 40man raid og var på vei til TM, hvor det hele tiden er store pvp battles på min server. når vi sprang inn i TM, så ser vi ingen spillere, ingen vakter, også crasher servern. logger inn igjen: rollback. veldig iriterende.

og alle de store raid gruppene lager massiv lag på hele servern.

Skrevet

Dette er så tragiskt, sett rundt på WoW.com forumet nå, og da kom jeg plutselig over en post som en fyr har lagd der folk skal signe for å få fjerna PvP honor systemet, skjønner virkelig ikke hva det feiler folk, dem har ikke lat systemet fått en sjanse en gang, de har sikkert bare blitt ganka noen par ganger og uti fra det så orker de ikke mer, og vil nå ha bort systemet allerede, etter min mening så er det rett og slett teit spør du meg.

Det har er greit det har sikkert en del bugs og sånt og folk liker ikke å bli ganka 24/7 og det kan jeg forstå, men hvorfor ikke bare prøve å holde ut en uke eller 2 får å se hvordan dette utvikler seg istede får å begynne å grine over at Honor sytemet allerede øddlegger wow, nei jeg begynner virkelig å bli lei all denne sytinga :nei:

Ja dere tenker "hvem vet kansje du også begynner å syte når du får testa Honor systemet" Ja greit jeg liker ikke å bli ganka selv, men jeg vet en ting som jeg har lært og det er at alt kan bli bedre, er ikke vits å ta ting for gitt etter at det bare har vært ute i 1-2 dager, og jeg har full tro på det som han blizzard poster sa i en post.

Blir virkelig lei meg når jeg leser om all denne sytingen som har kommet de siste dagene etter honor systemet kom.

Skrevet

Vel, uten å etterligne noen med vilje, må jeg si at PvP honor systemet er basert på en verden av regler som ikke er perfekte, derfor vil ikke dette heller være perfekt. Og et dataspill er aldri perfekt fordi det ikke kan ha alle de regler, normer osv som følger oss i virkeligheten (husk: kverker du noen i virkeligheten blir du bura inn for lang tid eller risikerer dødsstraff - avhenging av hvor du er).

Det sier seg selv at et spill som WoW, som går ut på å kverke monster, dyr og (u)hyggelige mennesker ikke tar med seg et moralsk system om smekker deg på fingra når du er slem og kverker en uskyldig liten kanin. Det er nettopp dette honor systemet prøver å rette litt på. Slik jeg forstår det så retter den ikke opp hele verdensbildet, men prøver å få bort enkelte umoralske tendenser hos noen personer som f.eks. elsker å plage nybegynnere eller å blokkere quester ved å fjerne (drepe) npc'n som gir questen.

Honor systemet:

• En høy-level karakter kan fortsatt drepe en lav-level karakter, men får da dishonor poeng.
  • Hvis du dreper noen på samme nivå som deg, får du honor poeng.
  • Hvis flere lav-level folk klarer å drepe en høy-level karakter, får de honor poeng.
  • Hvis du dreper en vakt, kan du få honor poeng, men (se neste punkt)...
  • Hvis du dreper en npc som gir ut en eller flere quests, får du dishonor poeng.

Dette høres jo greit ut i teorien, men i praksis kan det bli litt vrient. Som folk nevner på US-forumet, så vil et raid på en by gi en del honor poeng, fordi det er flere vakter enn det er quest-npc'er. Så etter en total nedslakting går du i "pluss".

Har jeg forstått dette rett selv? Ikke sikker..

Systemet blir garantert revidert hvis Blizzard ser at det ikke fungerer som det skal. (Om det noen gang kommer til å fungere som det skal er en annen sak.)

Skrevet
The amount of honor you gain is based mainly on three factors: 1) your target's level, 2) your PvP rank, and 3) your level. Then, at the end of the week, we gather all your Honorable Kills and Dishonorable Kills, and then apply certain modifications based on relevant data. For instance, we track repeat kills, and the system will reward you less and less honor with each successive kill of the same opponent on the same day.

De blir ihvertfall ikke belønnet for ganking.

Skrevet
En høy-level karakter kan fortsatt drepe en lav-level karakter, men får da dishonor poeng.

Sist jeg sjekket så får du ikke dishonour for det, det er bare at du ikke får honour. Dishonour får du av å drepe npc'r som er 7 eller fler leveler lavere en deg.

Skrevet
The amount of honor you gain is based mainly on three factors: 1) your target's level, 2) your PvP rank, and 3) your level. Then, at the end of the week, we gather all your Honorable Kills and Dishonorable Kills, and then apply certain modifications based on relevant data. For instance, we track repeat kills, and the system will reward you less and less honor with each successive kill of the same opponent on the same day.

De blir ihvertfall ikke belønnet for ganking.

ganking jo, Corpsecamping nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...