Gå til innhold

Gebyr ved bruk av AH?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg legger ut noe på auksjon, betaler jeg et gebyr...

Når mitt item blir solgt på buyout, får jeg mindre penger i posten enn buyouten var satt til!???

Hvorfor?

Og jeg skulle prøve å flytte noen penger fra e horde char til en alliance char, fordi jeg fant noe på alliance AH som min horde char trengte. så jeg la ut noe billig dritt med buyout på 50g. Jeg fkk solgt det, men da jeg skulle hente pengene i posten med alliance charen, fikk jeg bare 42g...

Hvorfor det? buyouten var jo på 50g og den ble jo kjøpt ut?

Noen svar hadde vært topp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ha både Aliiance og Horde karakter på samme server??? Jeg har 3 horde og 3 alliance på Silvermoon. Har hatt det siden starten, og jeg har kun 1 konto :thumbup:

Skrevet (endret)

Du kan kun ha characters på begge sider på RP og PVE servere, ikkje PVP servere

vist du vil ha det på PVP må du ha to kontoer

Endret av X672
Skrevet

Det er 5% (me thinks) avgift, uansett om du får solgt itemen eller ikke.

Om du ikke får solgt er det 5% av vendor-pris, får du solgt tror jeg det er 5% av salgssummen.

Men det skal egentlig ikke kunne gå ann å by på noe lagt ut med din egen konto da, kanskje han mente en kompis gjorde det for han?

Skrevet

WTF, la merke til det samme i dag. La inn et sverd på AH med 20g boyout og betalte depositum på 60 s elns, og når sverdet ble buyout'a, så fikk jeg bare 19g 40 s elns!

:dontgetit:

Skrevet

Når du legger inn en ting på AH blir depositumet trukket fra kontoen din med en gang. Hvis den blir solgt før tiden tror jeg du får tilbake litt av pengene, men hvis den går tiden ut er pengene borte.

Dessuten så trenger man ikke kjøpe på buyout for å få en ting. Derfor får man ikke alltid like mye som man setter buyout til.

Skrevet

Asså, når de selger etter fem minutter og AH underslår deg med 5-10% så merker du jo at det er noe gale. Da har det jo ikke noen verdens ting med sell vs. buy-out-pris å gjøre, for da har det selvfølgelig gått for buy-out-pris.

Skrevet
All auctions will be initially charged a deposit fee. The deposit fee is refunded upon the successful sale of the item. All successful sales are charged an auction consignment fee which is extracted directly from the final sale price. All fees are higher in Booty Bay.

AH "underslår" noe slik som 5% av salgsummen på salg ja. Summen du får etter et salg er "pris + depositum - gebyr"

Skrevet
All auctions will be initially charged a deposit fee. The deposit fee is refunded upon the successful sale of the item. All successful sales are charged an auction consignment fee which is extracted directly from the final sale price. All fees are higher in Booty Bay.

AH "underslår" noe slik som 5% av salgsummen på salg ja. Summen du får etter et salg er "pris + depositum - gebyr"

Nå ligger ikke AH i BB, men i Gadgetzan da ;) (cross-faction altså).

Skrevet

Nå ligger ikke AH i BB, men i Gadgetzan da ;) (cross-faction altså).

Nå er det faktisk ikke Likferds skriveleif, men WoW-europe sin.

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/auctionhouses.html

Skrevet

Vel.. Hvis de mente Gadgetzan her, så har jeg vel fått svar på det jeg ville.

Er på silvermoon der det er Alliance/Horde ratioen er 2,8A:1H

Så jeg hadde aldri sett schematic Thorium shells på Horde AH, men første gang jeg sjekket Alliance AH lå det intet mindre enn 4 av dem der på første search.

Jeg kjøpte den, fikk en venn til å legge den ut i Gadgetzan og kjøpte den med min Hordechar. Dette kan gjøres når du virkelig trenger et item og ikke bryr deg om pengene på det...

Men vil ikke anbefale å tjene penger på dette. Man taper rett og slett for mye penger til at man vil tjene noe.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...