Gå til innhold

jeg har lyst på 9800pro!

carl-kr.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra kjøp. Bestill!

Blås nå foreløpig i de RAM-brikkene. Den største flaskehalsen du har pr i dag er skjermkortet ditt. Når du får 6600GT i hus, kommer det til å føles som å fly! :thumbup: Med tanke på at du har bare 533MHz FSB på din CPU så er det ikke vits i å koste på dyr, høyhastighets RAM i din maskin. (Med mindre du skal overklokke, da...) ;)

Skrevet
Du kan se langt etter å spille Far Cry på maks med akseptabel framerate med 9800pro.

Jeg får 40 fps, med alt på maks med 9700 pro.

Eg får 60 fps i 1024x med radeon 9700 non pro :p

40fps På steder fulle av folk ol.

80fps+ Når jeg ser på himmelen :p

Gjest Slettes-xwByZdFZ
Skrevet
Du kan se langt etter å spille Far Cry på maks med akseptabel framerate med 9800pro.

60 fps er jo lagg som bare det da!

Skrevet (endret)

60 fps er jo lagg som bare det da!

Det er ikke lagg i FarCry men du får heller ikke det med alt på maks og AA og AF hverken med 9700 Pro eller 9700 NP og lite trolig med 9800 Pro.

De som påstår dette overdriver litt tror jeg ;)

Endret av Carnifex
Skrevet (endret)

eh nei?

Finnes ingen spel per dags dato som krever såpass mykje at eg må skru ned detajler i det heile tatt.

Utenom kanskje Riddick som bruker pixel shader 3.0 for soft shadows(og den er visstnok bugga og drittreig). AF går jo smooth uansett.

AA krever eindel raskare minne, og det kan eg ikkje skifta ut så lett på eit skjermkort.

Men AA har ingen betydning når eg knapt ser pixler i det heile tatt med 1024x oppløsninga.

Endret av siDDIs
Skrevet

En liten bønn til alle sammen: Vær så snill å dropp begreper som "Alt på max", "Max detaljer" og "helt glatt".

Dere kan vel prøve å være litt nøyaktige? Er så lei av å lese sånt. (1024x786 med alle settings på high kan være "alt på max" for noen og 30 FPS kan være "helt glatt" for noen)

Argh..

Skrevet (endret)

folk kan godt koma på besøk så skal eg visa at far cry går heilt smooth(ala gjennomsnittleg 60fps) med alt på det beste i 1024x

Endret av siDDIs
Skrevet
eh nei?

Finnes ingen spel per dags dato som krever såpass mykje at eg må skru ned detajler i det heile tatt.

Så du får faktisk 60 fps+ i doom3 og HL2 med denne drømmemaskina du SiDDIs? Riktignok i 1024*768, men isåfall ville jeg aldri ha kastet det kortet ditt! Sikkert derfor de sluttet å selge de 9700pro, da er det jo ingen som ville hatt de X850 og 6800 som er på markedet nå.. :roll:

Skrevet (endret)

sIDDIs: Hvordan forklarer du dette?

http://www20.graphics.tomshardware.com/gra...0gt-agp-10.html

Det er på en P4 3.2GHz med 1GB RAM. Radeon 9800 klarer 40FPS i 1024x768 no AA/AF der. Litt merkelig at du skal klare +20 FPS med et dårligere kort?

Her med 4xAA/8xAF aka "alt max":

http://www20.graphics.tomshardware.com/gra...0gt-agp-11.html

Tror vi konkluderer med at sIDDIs er full av skit.

Endret av arokh
Skrevet
En liten bønn til alle sammen: Vær så snill å dropp begreper som "Alt på max", "Max detaljer" og "helt glatt".

Dere kan vel prøve å være litt nøyaktige? Er så lei av å lese sånt. (1024x786 med alle settings på high kan være "alt på max" for noen og 30 FPS kan være "helt glatt" for noen)

Argh..

ok;) 1280*1024 med alle instillinger på very high og vann på ultra high.

AA på high og AF på 4 vil det gå som sirup i far cry med et 9800pro.

har klokket kortet så langt det går....

til alle som sier at det går fint... prøv det med et kort som x800xt;)

Skrevet

Herregud, du ligger ikke på 60fps i gjennomsnitt. Greit at du lever i en drømmeverden men slutt å spre sånt tull. Du oppnår kanskje 60fps ved å se rett inn i en vegg, men slå på litt AA/AF og gå inn i jungelen så ligger du fort på 10. END OF DISCUSSION påstå noe annet og det blir vanskelig å ta deg seriøst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...