Gå til innhold

Dette gir dårlig moral

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg snakket ikke om corpsecamping, jeg snakket om å drepe alle jeg så. Det var ikke nevnt noe om corpsecamping, har jeg drept personen en gang så har jeg drept han. Jeg snakket om at jeg valgte pvp for å faktisk kunne ta alliance, og da lar jeg dem ikke bare vandre fredlig forbi nei, for å passere meg må du kjempe eller flykte. Som jeg ser, så er det er kun low levels (nesten) som klager over å bli ganket/corpsecampet, forsåvidt enig i det ja. Dere som ikke liker at jeg valgte PvP for å ta alliance får bare leve med det eller rett og slett skifte server, enkelt og greit.

Endret av uberhunter
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor står det at PvP = ganking?  Jeg bare lurer?

å Hvorfor skal  man ikke få honour point for og drepe low lvl's når den patchen kommer? Jo nettopp, blizzard vil få slutt på ganking. At en lvl 60 ganker meg plager meg ikke nevneverdig, men hvis han derimot corpse camper meg over en lengre periode.

Og hvor i allverden står det at PvP ikke er ganking ?

Når du spiller på en PvP server med frie grenser over hva du kan drepe er det ingen regulasjoner mot hva som er PvP. Hadde det ikke vært frie grenser hadde det vært en annen type server. Unfair kanskje, men fremdeles PvP når en ?? dreper deg.

Hadde blizzard ville hatt slutt på ganking hadde de innført dishonor points med penaltys. Blizzard sier selv at dette er uheldig for den som blir corpse campa men det er fremdeles en del av 'game mechanics'. PvE servere har faktisk aldri hatt dette problemet. Og du har tydelig vis et personlig problem med dette og så skift til PvE server så slepper du å være en sutrekopp som kommer på alle mulige forumer. Og hvis du ikke visste det så går det faktisk ann og rezze på en kirkegård. Du sparer til og med tiden fra å gå til liket ditt. Woæow, ikke mer corpse camping ?

Så for guds skyld, hold kjeft om hva din egen mening av PvP er.

Å din ganking hjelper mot dette på hvilken måte?

Jeg kan personlig lage en guide til hvordan du lager en ny char på en PvE server.

Så du mener jeg skal tilkalle hele guilden hver gang en idiot corpsecampet meg? Da hadde det ikke blitt mye tid til lvl'ing på oss nei.

Hvis dette er din oppfatning av det så gjør selv hva du synes. Selv har jeg en eller annen i nærheten som kan komme og hjelpe, eller våkne ved spirit healer, ellers går jeg å lager meg mat eller noe og får mer ut av tiden enn hva corpse camperen gjør. Jeg valgte selv PvP server og jeg syntes dette er helt greit. Jeg kommer ikke å sutrer over slike ting på et forum.

Når jeg spilte closed beta opplevde jeg nesten ikke ganking, ei heller på open. Så regnet ikke med en "fjortis" invasjon denne gangen heller, men den gang ei...

Når jeg spilte closed beta opplevde jeg nesten ikke whining, ei heller på open. Så regnet ikke med en "fjortis" invasjon denne gangen heller, men den gang ei...

Fremdeles nytteløst å prøve å begrense reglene på en PvP server. De har PvE servere for de som ikke tåler dette. Synes du heller kan whine over blizzard som er treige med sine char-transfer opplegg.

Jeg betaler 100kr måneden for og spille dette spillet. Da forventer jeg kvalitetstid, ikke at 5 lvl über skal ganke meg til det hinsidige 20 ganger på rad så ta /spit. Å at du i det hele tatt trekker fram "umodenhet kortet" sier mer om deg enn oss.

Din naive holdning til hva PvP er og din toleranse av PvP servere og oppførsel fra andre medspillere vitner i aller høyeste grad at du er meget umoden for denne type server. Jeg kan igjen henvise deg til PvE serverne som heter faktisk Normal, hvor du kan få din kvalitetstid. Slutt opp med å whine får å prøve å få pose i sekk.

Det lar seg ikke gjøre at du spiller alene på en PvP server uten å bli ganka. Du har selv valgt PvP server og når du ble med på leken så får du tåle steken. Ja, du kan så klart gjøre en hel del mottiltak for og ikke bli ganka, hva du nettopp burde gjøre istedet for å sutre.

Skrevet

Folk som ganker uskyldige folk 10 lvl++ under seg, uten annen grunn enn å plage, er bare idioter. Idioter som ikke klarer å sloss mot noen på sin egen størrelse (level). Men idioter har jo verden nok av, så det er jo ikke rart at noen av disse har forvillet seg innpå PvP-serverne.

Min filosofi er enkel;

Jeg angriper de som:

- ypper til bråk ved å "tafse" på meg eller andre i nærheten

- er på guildets KoS-list eller min personlige Revenge-list

- blir tatt på fersken når de ganker lowbies

Jeg angriper ikke de som:

- quester fredelig ved min side og ikke tag-stjeler mobs*

- hjelper meg i kamp med en vanskelig mob*

- oppfører seg hyggelig ved /wave /greet osv.*

- holder på å sloss mot mobs

- er 10+ lvl under meg

*Merk at honor-systemet fører til at disse punktene strykes.

Men som nevnt: å ganke folk 10lvl under seg er bare helt idiot, pluss at man får ikke honor av det uansett, så hva er vitsen? Jeg sier til dere som har denne filosofien: "Jeg angriper alle jeg kommer over. Det er krig!!111 FFS!!". Hva gjør dere når dere ser en lvl ?? fiende? Angriper han fordi det er krig? Neppe.

Skrevet

LOL diskusjonen har tatt av ser jeg...

Er helt enig i at når du først velger en PvP server så får du bare akseptere corpsecamping og ganking. Det er en del av spillet. Det er helt klart "feigt" når en ?? kommer og dreper meg. Skjer det 1 gang, så gir jeg blaffen. Skjer det 2 ganger, så blir jeg irritert. Og skjer det 3 ganger, da logger jeg inn min høyeste level character og jakter ham ned, samt melder fra i guild chat med navn, profession og område. Da tar jeg meg heller ikke 5 øre for å corpsecampe i 10-15 minutter bare for å understreke at jeg hater ham/dem :yes:

Helt ærlig så synes jeg PvP i WoW er ganske snilt i forhold til feks PvP serveren i Asheron's Call 1 (Darktide). Der blir du pælma fra du logger inn som lvl 1. Det er alle-mot-alle og hvis du ikke har noen guild som verner om deg er du fritt vilt. Det var mildt sagt et helvete å bygge opp characteren med utstyr. Å løpe inn i by for å kjøpe spell ingredienser eller annet nødvendig utstyr var helt Texas. Det var hardt, det var kjipt, men FYTTIGRISEN det var et adrenalin kick til tusen. Det ble litt vel hardcore for meg så jeg spillte ikke så mye der selv.

Det som er "problemet" med PvP er at det skaper følelser på et helt annet nivå enn på en PvE server. Derfor forstår jeg jo at ikke alle klarer å håndtere det å bli drept 20 ganger på rad når du forsøker å komme deg en plass hvor fienden dominerer. Takkler du ikke slikt så anbefaler jeg deg å bytte til PvE. Alternativt, skap deg allianser med andre folk (guilds) og svar på tiltale når noen ganker/corpsecamper deg.

Skrevet
Jeje, uansett så kommer snart honorsystemet. Takk og pris

er det fastslått at det kommer på fredagens patch? Hørte noen rykter..

Skrevet (endret)
er det fastslått at det kommer på fredagens patch? Hørte noen rykter..

Ja, se her

Jeje, uansett så kommer snart honorsystemet. Takk og pris

Vel, gankingen vil vel ikke forandre seg med en gang vil jeg tro. Man får jo ikke dishonor. Eneste forskjellen fra nå er at man får honor for å drepe folk på sin egen størrelse. Så det er vel egentlig en oppfordring til å drepe folk på rundt samme level som seg selv. Gankingen vil heller sikkert øke i starten da folk angriper hverandre istedenfor å la hverandre være, samt at alle ganker-n00bsene dreper alt fordi de er overbevist om at man får honor selvom..

Endret av Jan Åge
Skrevet (endret)

kunne ikke blizz bare fixe slikt at vi fikk dishonor, vist vi angriper noen som er 10 lvl lavere?? det burde no seff ikke vere vist en lvl 30 angriper en lvl 40.. sier ikke at folk skal få dishonor når de forsvarer seg.. men uansett, det skjer sjeldent!!! er så lei av alle de som ganker folk som er 10-15 lvl lavere.. faen det er folk som har problemer i hode... tar de som de vet de kan leike seg med for de ikke klarer å ta noen som er på samme lvl..

Endret av MysticoN
Skrevet
kunne ikke blizz bare fixe slikt at vi fikk dishonor, vist vi angriper noen som er 10 lvl lavere?? det burde no seff ikke vere vist en lvl 30 angriper en lvl 40.. sier ikke at folk skal få dishonor når de forsvarer seg.. men uansett, det skjer sjeldent!!! er så lei av alle de som ganker folk som er 10-15 lvl lavere.. faen det er folk som har problemer i hode... tar de som de vet de kan leike seg med for de ikke klarer å ta noen som er på samme lvl..

Så hvorfor spille PvP når_du_vet at det er slik på en PvP server? Slutt å whine og start med PvE, der kan du kjempe side om side med motsatt faction, bare SLUTT å kom å klag over at en av motsatt faction drepte dere, du gjorde et valg når du valgte PvP server og her får du resultatet...

Skrevet
Så hvorfor spille PvP når_du_vet at det er slik på en PvP server? Slutt å whine og start med PvE, der kan du kjempe side om side med motsatt faction, bare SLUTT å kom å klag over at en av motsatt faction drepte dere, du gjorde et valg når du valgte PvP server og her får du resultatet...

Det finnes da en forbanna mellomting mellom PvE og ganking og det vet du godt. Man starter på PvP fordi man vil kunne angripe folk rundt ditt lvl og det kan du ikke på PvE server i det hele tatt. Det er heldigvis bare et fåtall idioter som ganker, så det gjør meg ikke så veldig mye.

Det er også lov i f.eks. en fotballkamp å skade og ødelegge for andre spillere, men det er noe som heter fair play. Ingen som hindrer deg i å klippe ned en motstander uten at du trenger å få så veldig mye straff for det. Det er tydeligvis mange her i på forumet som ikke vet hva uskrevne regler er (jfr. diskusjonen om ninjalooting).

Skrevet (endret)

Slapp av med det idiotiske "Spill PvE da, hvis det er så ille" argumentet, det er så forferdelig oppbrukt.

Greit nok at man vet hva man går til når man spiller PvP, men det må da være lov å ytre sine meninger om ganking uten å få det sabla idiotiske forsøket på et argument i fleisen.

Endret av apollox
Skrevet

Så hvis en gruppe på 5 alle lv 45 dreper en lv 60, så skal de få masse credit for det mens en lv 60 skal få straff hvis han starter å drepe en av dem ? Du har en innstilling som ikke passer på en PvP server. Jeg spiller på PvP server fordi jeg vil drepe hvem jeg vil å når jeg vil.

Det finnes da en forbanna mellomting mellom PvE og ganking og det vet du godt. Man starter på PvP fordi man vil kunne angripe folk rundt ditt lvl og det kan du ikke på PvE server i det hele tatt. Det er heldigvis bare et fåtall idioter som ganker, så det gjør meg ikke så veldig mye.

Det er også lov i f.eks. en fotballkamp å skade og ødelegge for andre spillere, men det er noe som heter fair play. Ingen som hindrer deg i å klippe ned en motstander uten at du trenger å få så veldig mye straff for det. Det er tydeligvis mange her i på forumet som ikke vet hva uskrevne regler er (jfr. diskusjonen om ninjalooting).

Ha, smartass og du skal ha pose i sekk..

Leter du etter et fair play spill tror jeg du har gjort en enorm bommert med WoW. De som har flest folk / høyest lv er vinneren av MMOs og slik er det med de aller fleste. Hvorfor skal du drepe folk på din egen lv når du skal være så mr. nice guy mot alle andre ? Tror du ikke en lav lv ville hjelpt en som var på din lv om du angrep fyren som var på din lv ? Hvorfor ha krig med enkelte og fred med andre når de oppnår akkuratt det samme ?

Du har jo totalt sett mista hele konseptet i WoW.

Om Norge hadde vært i krig med Irak og Irak hadde putta en AK-47 i hendene på en12åring så har Ola normann plikt til å ta den 12åringen til fange eller drepe. I WoW får du straff får å drepe NPCer som er fredlige borgere, men du er ikke en av dem. Vær så snill å ikke sammenlikne WoW med noe som helst. Kan du ikke bare innse hva som er meninga med en PvP server og en PvE server ?!?

Slapp av med det idiotiske "Spill PvE da, hvis det er så ille" argumentet, det er så forferdelig oppbrukt.

Greit nok at man vet hva man går til når man spiller PvP, men det må da være lov å ytre sine meninger om ganking uten å få det sabla idiotiske forsøket på et argument i fleisen.

Å bruke "det er så forferdelig oppbrukt" i seg selv som et argument er noe av det mest (opp)brukte argumentet ever... Lavere synker man ikke!

Jeg hører det 10 ganger dagen av folk som ikke klarer å argumentere for seg i det heletatt. Vi må få lov til å si hvor irriterte vi er over at folk som aldri vil bli ganka men de skal ha åpen PvP mot "ca. lik lv folk". Og folk som ikke gidder å innse det faktum at PvE servere er der som et altærnativ til PvP.

Der kan du levle i fred opp til lv 60 så gå i battlegrounds der du har lik lv folk å drepe med at alle er PvP flagga. Slett ikke en dårlig ide for alle som sutrer..

Skrevet (endret)

Fnix, Det som er rart er at vi sier det bare slik det der, 100% ubestridelig fakta.. Og vi foreslår for de som ikke liker det at de kan spille på en server der de slipper det de ikke liker.

Endret av Pycnopodia
Skrevet
Atter en gang mer svada.

For det første når du argumenterer ber du ikke andre holde kjeft, eller antyder at de er idioter.

Og hvor i allverden står det at PvP ikke er ganking ?

Når du spiller på en PvP server med frie grenser over hva du kan drepe er det ingen regulasjoner mot hva som er PvP. Hadde det ikke vært frie grenser hadde det vært en annen type server. Unfair kanskje, men fremdeles PvP når en ?? dreper deg.

Hadde blizzard ville hatt slutt på ganking hadde de innført dishonor points med penaltys. Blizzard sier selv at dette er uheldig for den som blir corpse campa men det er fremdeles en del av 'game mechanics'. PvE servere har faktisk aldri hatt dette problemet. Og du har tydelig vis et personlig problem med dette og så skift til PvE server så slepper du å være en sutrekopp som kommer på alle mulige forumer. Og hvis du ikke visste det så går det faktisk ann og rezze på en kirkegård. Du sparer til og med tiden fra å gå til liket ditt. Woæow, ikke mer corpse camping ?

Så for guds skyld, hold kjeft om hva din egen mening av PvP er.

Ganking uten mål og mening er ikke hva jeg forbinder med pvp. Å det er ikke alltid nok og resse på cemetary siden noen idioter deler seg opp og camper begge steder. Å blizzard har sagt at med honour point vil "gankere" konsentrere seg om de på ca egen lvl, dermed unngå litt av problemet. Selv om dette sikkert ikke luker ut alle idioter. Å hvorfor skal jeg gå på en pve, bare fordi at jeg ikke liker ganking? Jeg liker jo fortsatt et ærlig slag med horde. Bare fordi noen ganker ødelegger ikke det så mye at jeg velger å skifte server. Å sier bare hva jeg mener om ganking det må være lov.

Jeg kan personlig lage en guide til hvordan du lager en ny char på en PvE server.
Kan du svare meg på hva hensynløs ganking har slags nytte isteden for og prøve å drite folk ut. Å din personlige nytelse er ikke et svar jeg godtar.
Hvis dette er din oppfatning av det så gjør selv hva du synes. Selv har jeg en eller annen i nærheten som kan komme og hjelpe
Så heldig du er!
Jeg valgte selv PvP server og jeg syntes dette er helt greit. Jeg kommer ikke å sutrer over slike ting på et forum.

Respekter andres meninger og synspunkt.

Når jeg spilte closed beta opplevde jeg nesten ikke whining, ei heller på open. Så regnet ikke med en "fjortis" invasjon denne gangen heller, men den gang ei...

Så utrolig kult med herme leken.

De har PvE servere for de som ikke tåler dette.
Som sagt så vil jeg fortsatt kjempe mot horde, men på like premisser. Ikke 3 lvl 60 mot 1 lvl 10.
Din naive holdning til hva PvP er og din toleranse av PvP servere og oppførsel fra andre medspillere vitner i aller høyeste grad at du er meget umoden for denne type server. Jeg kan igjen henvise deg til PvE serverne som heter faktisk Normal, hvor du kan få din kvalitetstid. Slutt opp med å whine får å prøve å få pose i sekk.

Det lar seg ikke gjøre at du spiller alene på en PvP server uten å bli ganka. Du har selv valgt PvP server og når du ble med på leken så får du tåle steken. Ja, du kan så klart gjøre en hel del mottiltak for og ikke bli ganka, hva du nettopp burde gjøre istedet for å sutre.

Som sagt PvP takler jeg, corpse camping takler jeg ikke.

Til slutt, andres meninger skal ikke avfeies som sutring og whining selv om du er uenig.

Skrevet

Ha, smartass og du skal ha pose i sekk..

Leter du etter et fair play spill tror jeg du har gjort en enorm bommert med WoW. De som har flest folk / høyest lv er vinneren av MMOs og slik er det med de aller fleste. Hvorfor skal du drepe folk på din egen lv når du skal være så mr. nice guy mot alle andre ? Tror du ikke en lav lv ville hjelpt en som var på din lv om du angrep fyren som var på din lv ? Hvorfor ha krig med enkelte og fred med andre når de oppnår akkuratt det samme ?

Du har jo totalt sett mista hele konseptet i WoW.

Om Norge hadde vært i krig med Irak og Irak hadde putta en AK-47 i hendene på en12åring så har Ola normann plikt til å ta den 12åringen til fange eller drepe. I WoW får du straff får å drepe NPCer som er fredlige borgere, men du er ikke en av dem. Vær så snill å ikke sammenlikne WoW med noe som helst. Kan du ikke bare innse hva som er meninga med en PvP server og en PvE server ?!?

F.eks. hvis en lvl 25 blir angrepet av en lvl 35 så ganker jo jeg lvl 35en på stedet, har ingen problemer med det. Synes selv det er greit å ha _litt_ utfording i WoW, det er enkelt nok fra før om man ikke bare skal angripe -10 lvl creeps og folk.

Og ja, jeg skal ha i pose og sekk og det vil de fleste andre også, så det går nesten alltid helt fint. Jeg whiner ikke om å spille på pvp server, jeg whiner om idioter som ikke har så mye vett i skallen.

Og det å sammenligne et dataspill med krig er enda latterligere enn min lille sammenligning med fotballkamp. En fotballkamp er mer reelt da det ikke er noe krig i et dataspill, det er bare et spill.

Det finnes heller ikke vinnere eller tapere i en type spill som WoW. Du tjener ingenting på å ganke folk, du får bare cred hos resten av CS-gjengen.

Har karakterer både på PvE og på PvP, så jeg vet fint hva jeg snakker om (spiller primært på PvP). PvE ble døllt og kjedelig med null action. Har ingen planer om å spille i carebearland, men liker ikke corpsecamping for det om (og det er det jeg snakker om, prøver noen å ganke deg så er det null problem å komme seg unna i 90% av tilfellene). Når jeg snakker om ganking, så snakker jeg ikke om å angripe dine motspillere, men å konstant ferdes i lavlvl-områder og drepe de som er der, for så å corpscampe og lage en utrivelig spilleopplevelse for andre.

Jeg finner det rett og slett ikke rasende festlig å ødelegge for andre. En gank er på sin plass en gang i blant, men de som har gjort dette til sitt yrke blir helt bak mål.

Skrevet

Ganking = like mye del av PvP som quests er. For de som ikke tåler det så er det alltids PvE og RP servere, når noen klager over ganking så er det tydelig at disse har ikke noe på en PvP server å gjøre. Hvorfor spille på et sted du misliker?

Skrevet
Ganking = like mye del av PvP som quests er. For de som ikke tåler det så er det alltids PvE og RP servere, når noen klager over ganking så er det tydelig at disse har ikke noe på en PvP server å gjøre. Hvorfor spille på et sted du misliker?

Hvem har bestemt at ganking er like mye del av pvp som quests er? Er det gankere selv som på et eller annet merkelig hvis kunne rettferdiggjøre ganking ovenfor andre spillere?

Har aldri tidligere hørt om at ganking var en akseptert ting å gjøre, og det er bare noe jeg har sett nå med wow. Ganking er et negativt ord om en negativ ting, sånn er det bare.

Jeg misliker absolutt ikke å spille på pvp-server da det 95% av tiden er fryktelig morro. Men det er en del folk på de serverene som ikke hadde fått pen behandlingen hadde jeg møtt de en dag på byen.

Skrevet

å herregud, går det an å synke dypere enn å sammenligne WoW med en ekte krig. Du burde få deg litt frisk luft tror jeg. Hører at du er en natural born ganker. Stakkars, er det deg noe imot å være fair?

Skrevet
Å bruke "det er så forferdelig oppbrukt" i seg selv som et argument er noe av det mest (opp)brukte argumentet ever... Lavere synker man ikke!

Jeg hører det 10 ganger dagen av folk som ikke klarer å argumentere for seg i det heletatt. Vi må få lov til å si hvor irriterte vi er over at folk som aldri vil bli ganka men de skal ha åpen PvP mot "ca. lik lv folk". Og folk som ikke gidder å innse det faktum at PvE servere er der som et altærnativ til PvP.

Der kan du levle i fred opp til lv 60 så gå i battlegrounds der du har lik lv folk å drepe med at alle er PvP flagga. Slett ikke en dårlig ide for alle som sutrer..

Samme argument nok en gang. Blir du aldri lei?

Hva om folk ikke liker å bli ganka, men liker åpen PvP ellers, er da PvE serverne noe for dem? Personlig gir jeg katten i om jeg blir ganka eller ikke, men jeg har ingen problemer med at folk klager over det. Skjønner dem godt. Og be de skifte til PvE blir bare latterlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...