Gå til innhold

MobilPDA med 3g, wlan, mulighet for gps, hvilken?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har blitt lei av min gamle SX1 og kunne tenkt meg en en pdatelefon.

Jeg ønsker at den har innebygget gps, men jeg kan til nød bruke bluetoothgps eller kablet. Hva koster dette? Kart utenom Norge er helt uinteressant.

Den må ha 3g, wlan (til nød slikt sdio-kort, er vel det det heter?) og et brukbart eller bedre kamera og andre selvfølgelige finesser.

Design er noe jeg vektlegger sterkt, så den bør se fin ut. Touchscreen og windows mobile er ønskelig.

 

Finnes det en telefon på markedet som oppnår mine krav? Eventuelt kommer en slik telefon i løpet av halvåret?

 

S100 liker jeg godt, så en telefon lik den med 3g og wlan (og kanske gps) hadde vært topp.

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..

 

Selv om det er en PDAmobil du vil ha er det fortsatt en mobil du skal kjøpe. Denne er derfor feilpostet og hører hjemme under Hjelp, skal ha ny telefon. Flytter den dit for deg.

 

Utifra hva du skriver tror jeg ikke det finnes noen mobilPDA i Norge som godkjenner alle kravene. Om du fjerner GPS, evt. nøyer deg med GPS via bluetooth, har du dog noen alternativer; bl.a. nokia 9500, Qtec 2020i og noen fler.

 

Har du tolmodighet kan du vente til 3. kvartal (eller var det fjerde?) når siemens SXG75 kommer. Denne har intergret GPS og A-GPS, dog ikke Wlan.

 

Håper dette hjalp litt, men jeg tror desverre du må justere kravene dine litt ned.

Lenke til kommentar
Selv om det er en PDAmobil du vil ha er det fortsatt en mobil du skal kjøpe. Denne er derfor feilpostet og hører hjemme under Hjelp, skal ha ny telefon. Flytter den dit for deg.

Hehe, alle kan gjøre feil. Var til mitt forsvar ikke den værste feilpostingen, da... ;)

 

 

Nokia 9500 synes jeg er forferdelig stygg. Det skal også mye til at jeg kjøper en Nokiatelefon grunnet dårlige erfaringer opp igjennom tidene. Jeg har kommet frem til at jeg høyst sannsynlig ønsker en telefon med Windows Mobile. De som er på markedet nå leveres vel oftest med WM 2003 se. Vil disse telefonene kunne legge inn WM 2005 når det kommer?

Qtek 2020i har da ikke 3g?

 

Jeg begynner å skjønne at meg må godta å ha gps'en ekstern. Men en pda med 3g, wlan (til nød eksternt med sdio?-kort) må da gå ann å få tak i. Synes det er rart at de fleste pdatelefoner bruker gsm som tross alt er en nokså gammel teknologi.

 

Siemens SXG75 er lekker, men denne er alt for lite avansert iforhold til det jeg ønsker. Er jo ikke noen pdatelefon.

Endret av It's me
Lenke til kommentar

Et forslag er qtek 9090. Den har wlan, men ikke 3G og gps, finnes vel nesten ikke telefoner med gps og 3g i norge enda. Iallfall ikke med touchscreen etc. Jeg ville gått for en telefon med EDGE, men det mangler Qteken.

Hvis du kan greie deg uten wlan, gps og 3G, ville jeg gått for PalmOne Treo 650. Den har EDGE, touchscreen, osv. og den har SDIO-slot til gps/wlan. QWERTY-tastatur har den også. Det er palmOS 5 og ikke windows mobile, men synes det fungerer like bra ;)

 

mvh

 

pete

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...