Gå til innhold

CoreTEC bygger harddisk Kabinett (med litt hjelp)


Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen, er litt usikker på om dette er rette stedet å legge ut dette, men da får tråden bare flyttes.

 

Har lenge tenkt på å mekke meg et harddisk kabinett, men har absolutt ikke noen erfaring innenfor case-modding og værtfall ikke det å bygge noe fra scratch. SÅ jeg trenger litt hjelp til forskjellige ting...

 

Første, har laget en "grov" skisse over utseende osv. og trenger tilbakemeldinger, ting som kan bli et problem osv.

 

Hvordan får jeg for eksempel LCD displayet til å vise informasjonen jeg vil ha? Foreløpig kun temperaturer.

 

Kabinettet vil bli laget i tre siden jeg ikke har hverken kunnskaper eller verktøy til å arbeide med f. eks. aluminium hvertfall ikke nå første gangen.

 

Så kommentarer, ting å tenke på ide'er og ellers alt annet dere kan komme på vil jeg gjerne at dere poster.

 

Si fra hvis det trengs forklaringer til skissen.

post-132-1113724311_thumb.jpg

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønte tegningen din helt.. kan du gi en liten forklaring? :thumbup:

Endret av Slettes-xwByZdFZ
Lenke til kommentar
hvordan har du tenkt å koble dette sammen med selve maskinen din? spent på den løsningen :hmm:

Fikk en idè på d med en gang jeg begynte tegne skissa, og jeg tror det kommer til å bli den løsningen.

 

Jeg lager en brakett som festes i PCI porten på Hoved kabinettet mitt med 8 S-ATA tilkoplinger, mulig jeg må bruke 2 braketter hvis det blir for trangt, vi får se. Inni maskinen så vil det bli... øøøøø.... lager en tegning av det jeg, vanskelig forklare med ord :D

post-132-1113735948_thumb.jpg

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar
hammar.no har noen fine lcd-displayer. Du kan enten kjøpe ferdig-bygd eller lodde selv. Veldig enkelt å lodde selv hvis du kjøper den med kretskort. Så instalerer man bare litt software og Voila!

Takk for tipset, har forresten fyrt opp 3d studio max nå, så blir vel en grov modell iløpet av natten/morgentidlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...