Gå til innhold

CoreTEC bygger harddisk Kabinett (med litt hjelp)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm... dette så fint ut ;) men du kan jo feste harddiskene i strikker/lage egene som til de der de har støydempingsmatter rundt seg :) bare la det være åpent på sidene slik at det går luft gjennom der. og spør du meg så bør du støyisolere hele shiten hvis den skal være så stille som mulig ;) kanskje prøve å skaffe en PSU der du setter inn noen stille papst vifter ;) dette kan bli bra.... fikk lyst til å lage en slik en selv med litt andre løsninger på utseende (slik at jeg får min egen særpregede Harddisk "holder")

 

men det du kunne gjøre med kablene er jo rett og slett å splitte de opp og så lodde på noen tynnere kabler, så trukket en krympekabel rundt og laget en skikkelig kabel ;)

 

Det kunne vært stilig det :D

 

Alt du hadde trengt for å skjule det rotet det eventuelt ble, hadde vært en liten og svart boks fra clasern ;) (har selv en sånn en til å skjule relét som sitter i pc'n min ;)

Lenke til kommentar
Hm... dette så fint ut ;) men du kan jo feste harddiskene i strikker/lage egene som til de der de har støydempingsmatter rundt seg :) bare la det være åpent på sidene slik at det går luft gjennom der. og spør du meg så bør du støyisolere hele shiten hvis den skal være så stille som mulig ;) kanskje prøve å skaffe en PSU der du setter inn noen stille papst vifter ;) dette kan bli bra.... fikk lyst til å lage en slik en selv med litt andre løsninger på utseende (slik at jeg får min egen særpregede Harddisk "holder")

 

men det du kunne gjøre med kablene er jo rett og slett å splitte de opp og så lodde på noen tynnere kabler, så trukket en krympekabel rundt og laget en skikkelig kabel ;)

 

Det kunne vært stilig det :D

 

Alt du hadde trengt for å skjule det rotet det eventuelt ble, hadde vært en liten og svart boks fra clasern ;) (har selv en sånn en til å skjule relét som sitter i pc'n min ;)

Tenker på diverse løsninger til å feste diskene fremdeles, godt forslag...

 

Ang. kablene, det blir 8 vanlige S-ATA kabler, stripset og tredd strømpe over. Evt. en stor krympekabel, hvis det jeg mener er en krympekabel er det samme som du mener er en krympekabel går det fint det.

 

Kabelrot blir det ikke sånn jeg har tenkt det, så det blir ikke behov for en svart boks.

 

Funnet ut att jeg skal ha håndtak på toppen, sånn "innvendig" håndtak det er på kasser man frakter konsert utstyr i ol. så blir usynlig med mindre du ser ned på kassen.

 

Kassen blir forøvrig Diamond black, med detaljer i chrome. Vet mange andre har det samme men skit au.

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar
hvor mye beregner du at dette kommer på alt i alt og hvordan disker skal du ha inni den?

 

btw... med så mange disker så kan det bli lurt at den må være låsbar slik at du ikke møter på uventede slyngler som bryter seg inn og rapper en disk

Ja det var det da, kommer ikke til å ha 8 disker med en gang. Men minst 2, så bare fyller jeg på når jeg ikke har for mange regninger og får litt penger til overs.

 

Lås var en god Idè, hadde jeg ikke tenkt på en gang, men skjønnte nå att jeg må ha det, for jeg skal sikkert ha med kassa på større LAN.

 

Siden det er første gang jeg lager noe som dette så kommer jeg sikkert til å få uforutsette utgifter. Men 500,- til vifter 300,- til PSU materialer er jeg ikke sikker på men kommer vel ikke så veldig langt over 500,- tror jeg. Vet ikke hvilket display jeg skal ha, så vet heller ikke hvor mye det kommer til å koste. Men 2000,- ca. siden det er første gang å jeg sikkert kommer til å gjøre feil eller støte på problem som gjør att jeg må ut med litt ekstra.

 

Skal vertfall ha en skikkelig plan før jeg starter, for motivasjonens skyld. Og ting har en tendens til å bli mye bedre med en skikkelig plan, med mindre det er en dårlig plan da... :hmm:

 

Blir forresten Maxtor disker av ett eller annet slag, minimum 250 GB hver disk.

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...