Gå til innhold

Hvor billig kan jeg få et pent brukt 300D?


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Vuderer og kjøpe meg speilreflekskamera.

Er ingen dreven fotograf, men ønsker å bli det engang.

Liker å ta bilder i naturen, fotballkamper og i hverdagen.

 

Holder da et 300D kamera for meg? Og hvor billig kan jeg få det brukt?

Tenker litt på å kjøpe brukt, og heller bruke litt penger på en god linse.

 

Noen innspill? ;)

 

Med vennelig hilsen,

Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5000 kroner er i overkant om det så skulle være "bare prøvd", bruktkjøp fra privatperson er alltid mer risikabelt enn å kjøpe nytt og det må også prisen reflektere.

 

300D bør koste høyden 4000 kroner for bare huset, og da bør det være absolutt mint med få eksponeringer bak seg, og ikke mange hundre kronene mer for kitobjektiv. Minnekort på 128-256 mb, "standard"-objektiver type 28-90 og 35-70 er ikke noe å betale ekstra for heller.

 

Det går an å prøve seg med å prute, men folk som har gått ut med høye priser har ofte høye forventninger og er ofte lite villige til å jenke på prisene sine. Det verste er at jeg er redd for at folk kanskje kan få de urealistiske prisene sine (og jeg er redd de ikke sover dårlig om natta selv om de på en måte har lurt folk heller :no:). Det beste rådet er egentlig å vente på en god deal.

Lenke til kommentar

Takk for informasjon. Men skal se hva jeg kan finne, skal søke litt på nettet. Men jeg skal jo ha scooter til sommeren også! Dette blir jo dyrt!

Jeg er bare 16 år, og vil kjøpe mitt første speilreflekskamera, lære litt om dette, oppgradere det etterhvert og deretter kjøpe nye kameraer.

 

Men 300D er vel et fint kamera og begynne med for en som bare har holdt på med Sonys Cybershot? ;)

Lenke til kommentar
Er ett billig 350D m/ kit 18-55 objektiv på Qxl nå. Kjøp nå pris er 5500,- inkl 512mb minnekort! Kameraet er 5 måneder gammelt. Må være en meeget tidlig utgave.

Det gikk fort unna...

 

Når man tar i betraktning at kameraet har vært i salg i mindre enn 2 måneder og selger hevder det er 5 måneder gammelt, kan man begynne å lure på om det er svindel (300D?), tyvegods, at selgeren har vært beruset når han satte inn annonsen, eller er uten peiling. At "kjøp nå"-prisen var satt så lavt som 5500, kan tyde på det samme.

 

For øvrig er det ikke helt uvanlig at noen selgere på QXL overhodet ikke aner hva de selger, slik at f.eks. teksten ikke samsvarer med bildet.

 

Jeg har handlet en del ganger på QXL selv, og av og til har jeg opplevd å få levert noe annet enn det jeg skulle ha, f.eks. en annen kameramodell eller feil RAM-type.

 

Bildene av varene er ofte så uskarpe at det ikke går an å lese evt. tekst/merking på varen.

Lenke til kommentar
Når man tar i betraktning at kameraet har vært i salg i mindre enn 2 måneder og selger hevder det er 5 måneder gammelt, kan man begynne å lure på om det er svindel (300D?), tyvegods, at selgeren har vært beruset når han satte inn annonsen, eller er uten peiling. At "kjøp nå"-prisen var satt så lavt som 5500, kan tyde på det samme.

 

 

Selgeren ser nå ut til å være utestengt fra qxl.

Lenke til kommentar

Har du sett alt elkjop ((Link) selger 300D på nettet til 6000 kroner?? Kanskje verdt å vurdere å kjøpe helt nytt??

 

Ser også at www.fotovideo.no har bare huset til 5000 kroner (link). Med tanke på at objektivet som følger med ikke får så god omtale, er dette også et alternativ (Personlig er jeg fornøyd med det som fulgte med, som den glade amatør jeg er....)

 

AW

 

Edit : lagt til litt mer

Endret av awesnes
Lenke til kommentar
Har du sett alt elkjop ((Link) selger 300D på nettet til 6000 kroner?? [...]

 

Ser også at www.fotovideo.no har bare huset til 5000 kroner (link). Med tanke på at objektivet som følger med ikke får så god omtale, er dette også et alternativ [...]

Hvis man vil ha med 18-55-millimeteren, blir det billigere å kjøpe huset for kr. 4990 og objektivet for kr. 859 hos FotoVideo. Eller man kan kjøpe objektivet brukt enda billigere.

 

Pussig nok selger FotoVideo begge samlet som et "pakketilbud" for kr. 6445. Litt av et "tilbud" - nesten 600 kr. _mer_ enn hver for seg...

 

Og hvis man ønsker et svart hus, må man ut med hele kr. 6250 bare for huset.

 

Det verste er imidlertid pakken med 300D + 18-55 + 1GB CF for kr. 8564.

Til sammenligning tar de kr. 936 for et 1 GB CF-kort fra Sandisk, så denne pakkeløsningen koster kr. 1779 mer enn alt hver for seg. Tipper den pakken går som hakka møkk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...