Gå til innhold

Forslag til endringer på KNALL spille-PC


Anbefalte innlegg

Handlevognen:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=12761

 

Forslag til endringer? Kom med anbefalinger til endringer gjerne med komponenter opp mot hverandre.

Disse komponente er de jeg hovedsaklig er mest usikker på:

 

- Trenger et billig kabinett til å huse komponentene. Så denne går kun på å ha et lavt lydnivå, greie kjøleløsninger og selfølgelig et godt, brukervennlig design innvendig.

 

- Et bra hovedkort som er bra å overklokke med, og som følgelig støtter resten av komponentene.

 

Maks 1500,- på hovedkort og godt under 1000,- på kabinett.

Endret av decent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje du heller burde gå for seagate barracuda 200GB? lite med 73 GB..

skjermkortet er knall men, ville heller gått for 6800 ultra med en gang! hehe..

74,8 GB holder til spillene, men hvis du skal lagre filmer (...) på PC-en din, må du jo så klart skaffe deg en større harddisk.

Lenke til kommentar

Kjøp en ekstra harddisk til lagring, 70GB forsvinner fort.

Hovedkortet kan du klokke langt med, det er nok prosessoren som stopper her. Minnet er jeg usikker på, det er kvalitetsminne, men jeg vet ikke hvor langt det klokker. Sikkert nok for "vanlig" overklokking.

 

Hvis du vil ha et lavt lydnivå så bør du kjøpe en ny prosessorkjøler, anbefaler Zalman 7700-cu. Har denne selv og er kballfornøyd.

 

Du MÅ skifte ut chipsetviften. Jeg har også Epox-HK med samme vifte. Den bråker noe sinnsykt og er av elendig kvalitet. Kjøpe Zalman sin vifteløse kjøler. Den er god!

 

Dette kabinettet er rimelig stillegående:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24765

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

OK, har 300GB i andre harddisker (filmer etc.) som jeg ikke skal selge med denne maskiner jeg har nå.

Men jeg skal selge denne jeg sitter på nå med en 120GB harddisk.

 

Budsjettet ligger på rundt 10 000,-

 

Raptordisken er til systemdisk, spill, program, musikk.

Skjermkortet er egentlig fastbestemt fordi et GT-kort kan klokkes til ultra-hastighet og det har bar 0.1 mindre volt. Fair enough.

 

Men det jeg trenger tåd til er hovedsaklig hovedkort og evt kabinett!

Endret av decent
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

når det gjelder hovedkort, så har jeg selv et ABIT KV8PRO 3rd eye, som jeg er meget fornøyd med. den klokker bra, og har mange nyttige finesser.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...