Gå til innhold

BQr jeg bytte mitt Nv fx5200 i Radeon 9250?


Mickidod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har frem til nå hatt ati radeon 9250. Et kjempekort i den prisklassen. Sammenlignet med 5200 er det bedre, ja. Høyere fps i Americas Army, og mindre lagging i Bf Vietnam.

Fungerte fint i CS Source og, men har ikke sammemlignet. Hvis du har tenkt å oppgradere kortet ditt for noen få hundrelapper, er dette et godt kjøp. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det blir vel ikke så mye bedre med et R9250 at det er verdt å betale 3-400 kr for det. Skal du merke noen forskjell, bør du f.eks. gå opp til et R9600-type kort, fra ca 600-1100 kr.

Vil tippe at 9250 er bedre i CS, men igjen, du får lite fps pr. krone ved å bytte fra et FX5200.

Lenke til kommentar

Et 9250 kort kan nok i mange tilfeller være dårligere enn fx5200. Dette mye pga at endel av dem er utstyrt med 64-bit minnebuss mot FX kortets 128-bit. Det vil uansett være en nokså meningsløs oppgradering ette rmitt syn. Selv om du får 128-bits versjonen av 9250. Ville i alle fall gått for 9600 pro eller bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk klokket mitt geforce fx5200. Men er ikke helt fornQyd, har liksom ikke 100 fps i smoke :S (cs) , men det har du med Radeon 9250 kortet, Testet det oss en venn netopp, vi har samme prossesor , ram og harddisk.

 

Klokket foresten : Core 335 og Memory ligger pa 415..

Lenke til kommentar

Er Fattig fortiden :p

Menn jeg hadde liksom bare faatt tilbud om a bytte det da, ikke kjQpe.

Men trodde ikke 9600 var saa god jeg, saafall 9600xt.

Men det er bare iriterende at jeg ikke faar 100 fps i smoke, faar

50 :S:S . Bruker foresten Omega driver. nyeste..

 

Men Men... ;)

Endret av Mickidod
Lenke til kommentar

Ok, trodde du hadde tenkt å kjøpe, jeg. R9600PRO og XT er greie "budsjettkort".

Ikke heng deg for mye opp i fps, det er vanskelig å se forskjell på f.eks. 70 og 100, det begynner ikke å lagge før du kommer under 40 eller noe sånt. Hva som er "best" av 9250 og FX5200 vil sikkert variere fra spill til spill. Men sammenligner du disse kortene med nye mellomklassekort, er forskjellen dem imellom uansett lik tilnærmet null. Jeg vil nå uansett påstå at både du og han du evt. bytter med kunne hatt stor glede av å oppgradere til R9600PRO/XT (eller bedre).

 

Edit: hvis du ikke sitter med en Pentium 100, 32MB RAM og en 14,4kbps linje, eller noe slikt da ;)

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...