Gå til innhold

Feil med Asus ati radeon 9600se


danfredr

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg plages skikkelig med ati driverne.. Jeg har et Asus Ati Radeon 9600se 128mb kort.. og i alle spill får jeg feil på grafikken.. teksturene får son svarte firkantede flekker.. og noen spill virker ikke i det hele tatt.. Det er verst i Half Life 2 og i Counter Strike Source... Men alt funker fint med driverne som fulgte med kortet og driverne som heter: wxp-w2k-catalyst-igp-8-082-041130a-019577c...

med de driverne funker alt fint untat i Video Stress testen i Counter Strice Source, jeg får ikke frem d objektene som er fremst som skal være son lys bryting og sont.. det blir bare en roterende rød tekst som står Error...

 

Har søkt i forumet og det er ingen andre som plages med det. en ven av meg har samme kortet og d funker fint.. kan det være at korte mit er ødelgat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver litt rotete + en del skrivefeil...

Kortet ditt er ikke akkurat av de beste på markedet. Det er faktisk mulig at spillene er for krevende, men det skulle gå. Hvilken annen hw har du? Det er mulig at minnet og cpu ikk takler dette...

 

"Firkantene" du refererer til kan være artifacts. Da er det kanksje for krevende spill eller feil på kortet...

I og med at du har en venn som har kortet så er det mulig at det er ødelagt ja.

 

Kortet ditt er ikke så dyrt at det gjør noe da... Kjøp et nytt som takler spillene du vil spille. Det koster ikke mye. Dette er et kort i mellomklassen som yter bra i forhold til pris. Det vil nok kunne kjøre de spillene der uten problemer.

Lenke til kommentar

Sjekk om kortet ditt går for varmt, høres ut som et varme problem. Å følge rådet om å kjøpe nytt kort er bare tøv, er ikke så dårlig det kortet for dagens spill. Prøv å oppdatere bios å nye drivere til all hardwaren din. Bruk gjerne denne først http://www.drivercleaner.net/ for å fjerne de eldre driverene.

 

Selv et FX5500 kort funker helt greit til Hl2, doom3, swat4, så bare tøv at du egentlig TRENGER et slikt kort karen over anbefaler. Kjøper du nytt, holder det i massevis med et kort mellom 700-900 kr.

 

Du skriver litt rotete + en del skrivefeil...

 

 

Vel, kan ikke forvente at alle skal skrive like pent som deg :ermm: , så lenge man gjør seg forstått må det kunne være helt greit, så den kritikken skal du ikke ta til deg :thumbup:

Endret av DillBall
Lenke til kommentar

Vel, vel. Du vil få en betydelig ytelsesøking ved å oppgradere skjermkort. Men, det er opp til deg. Hvis du ikke vil bruke så masse penger kan jeg anbefale 9600xt, det er ganske mye bedre enn det du har nå.

 

Beklager PciE-rot her er riktig link:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24030

 

Her er link til 9600XT:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=15012

128MB-versjonen av 9600XT yter bedre enn 256MB-versjonen....

 

Hvis du ikke vil oppgradere kort så vil jeg anbefale deg å kjøle ned kortet bedre slik som folka ovenfor sier. Sjekk at det er god flyt av luft inne i kabinettet.

Litt rydding av kabler kan gjøre underverker :thumbup:

 

PS: Bare kjenn på kortets kjølerm hvis den er veldig varm så burde du vurdere å gjøre noe av det ovenfor, eller kjøpe ny kjøler...

Lenke til kommentar

hallo.. takk for svar.. Jeg er 15 år og har lese skrive vansker:\ osso er jeg vant med å skrive ranværing dialekt... tilbake til saken..

 

kan være varme probem.. jeg klokken med powerstrip trur jeg... men en ting er at disse grafikk problemene kommer etter å ha spilt Half Life 2 en stund.. jeg har instalert seneste drivere til kortet og det er med de driverne jeg får grafikk problemer.. Som sikkert sagt så vil ikke Gta Vc virke i det heletatt...

som sagt med de gammle driverne som fulgte med så funker alt fint, untat enkelte ting.

 

Hardware:

Amd XP athlon 2400+

640mb ram, 2x256 1x128 SD-Ram pc133

 

Half Life 2 går mye bedre på min laptop som er:

P4 HT-tm 2.8ghz, 480mb ram, Ati Radeon 9000 Igp 64mb...

 

det er rart det..

Endret av danfredr
Lenke til kommentar

:( det var ikke varmeproblemer.. jeg stilte ned klokka frikvensen på rambusen og gpuen men d ble likens.. en ting jeg syntes var merkelig var at etter jeg instalerte de nye driverne og så startet Grand Theft Auto - Vice City så fungerte det helt utmekret helt til jeg hadde spilt i 1-2 minutter.. så krasjet spille.. og nå starter det ikke i jenn, Feilmelding er at det er feil med gta-vc.exe eller hva nå den heter, med alternativene Send, Ikke send.. men når eg la inn de gamle driverne i gjenn så funket spillet bra... HVA SKAL JEG GJØRE? :(:(:( Jeg blir så lei :(... når jeg kommer hjem skal jeg prøve og klokke ned cpuen. kansje den er får varm, men etter mine erfaringer hvis cpuen klikker så skal jo alt klikke og ikke bare spilet :S? eller?..

 

Jeg synes detter er så merkelig

Lenke til kommentar

Det var ikke varme problem på cpuen heller.. men pappaen min driver å leter etter kjøps raporten så når han finner den så skal jeg se om jeg kan få ny på garantien..

 

Jeg la til et bilde hvordan det ser ut i Half Life 2...

post-23-1113851423_thumb.jpg

Endret av danfredr
Lenke til kommentar

Dette er (tror jeg!) en feilmelding som oppstår når skjermkortet blir "Nullstilt".

Dette skjer for å redde skjermkortet slik at det ikke blir ødelagt. Dette kan oppstå ved f.eks. overklokking, overoppheting eller systemfeil. Hvis dette i ditt tilfelle ikke skyldes varme eller overklokking så bør du ta kontakt med ATI hvis garantien på kortet fortsatt gjelder...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tusen takk får alle svar men.. Hva er dette? Hvorfår får jeg det?.. jeg får det når jeg spill Vice City... Det kommer ikke mellom jevne mellomrom...

Akkurat samme feilen får jeg med mitt ati radeon 9800pro

 

Skjer i swat4... spiller en stund noen ganger går det bra og plutselig kan det fryse helt, og da jeg kommer tilbake i windows får jeg den feilmeldingen, og maskinen må restartes..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått nytt samme kortet.. ikke brukt... akkurat den samme feiln med grafikken... har skaffet nytt hovedkort og ram også.. hva er feil:S.. Mitt Asus Gforce 4 ti 4200 kort virker utmerket... men det er kun i direct x 9.0 spill jeg får feil med grafikken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...