Gå til innhold

Kjøpte med forutsetninger, vare fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Kjøpte en nec brenner til min mac. Før jeg kjøpte den så snakket jeg med nec, de var usikre, men sa den burde fungere med toast.

Har nå prøvd enheten 2 dager, for å sjekke om dette funker, men eneste den greier er å lese plater. Jeg får ikke brenne CDplater o.l.

 

jeg har koblet den riktig.

 

Før jeg sendte bestillingen til MPX.no så ba jeg om å bli kontaktet dersom den ikke skulle fungere, det skjedde ikke.

 

hva burde jeg gjøre? føles litt dumt å ha en brenner som ikke funker.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En vare har en mangel når det er opplyst fra selger at den skal fungere med mac, og den ikke gjør det.

 

At du har sendt en beskjed om at du må få svar om den ikke fungerer med mac før de sender, og så bestillte varen gjør denne saken litt vanskelig. Da du ikke har fått noe som helst spesifikasjoner opplyst fra selger, og ingen har fortalt deg at den fungerer med mac (at nec gjør det, har egentlig ikke så mye å si i denne saken tror jeg).

 

God kundeservice = du får sende den i retur portofritt.

 

Normal service = Du får sende den i retur på angreretten, men må betale returporto selv. Frakt til deg skal du få igjen.

Lenke til kommentar
En vare har en mangel når det er opplyst fra selger at den skal fungere med mac, og den ikke gjør det.

 

At du har sendt en beskjed om at du må få svar om den ikke fungerer med mac før de sender, og så bestillte varen gjør denne saken litt vanskelig. Da du ikke har fått noe som helst spesifikasjoner opplyst fra selger, og ingen har fortalt deg at den fungerer med mac (at nec gjør det, har egentlig ikke så mye å si i denne saken tror jeg).

 

God kundeservice = du får sende den i retur portofritt.

 

Normal service = Du får sende den i retur på angreretten, men må betale returporto selv. Frakt til deg skal du få igjen.

her er jeg helt uenig, kjøper var klar over at den kanskje ikke fungerte til hans behov. Når han da velger å bestille den uten å finne det ut får han selv bære tapet.

 

det er da grenser for hvor langt en butikk skal strekke seg etter "dumme" kunder

 

og nei jeg sier ikke at Christian er dum, bare en veldig veldig vanskelig kunde :p

Lenke til kommentar
En vare har en mangel når det er opplyst fra selger at den skal fungere med mac, og den ikke gjør det.

 

At du har sendt en beskjed om at du må få svar om den ikke fungerer med mac før de sender, og så bestillte varen gjør denne saken litt vanskelig. Da du ikke har fått noe som helst spesifikasjoner opplyst fra selger, og ingen har fortalt deg at den fungerer med mac (at nec gjør det, har egentlig ikke så mye å si i denne saken tror jeg).

 

God kundeservice = du får sende den i retur portofritt.

 

Normal service = Du får sende den i retur på angreretten, men må betale returporto selv. Frakt til deg skal du få igjen.

her er jeg helt uenig, kjøper var klar over at den kanskje ikke fungerte til hans behov. Når han da velger å bestille den uten å finne det ut får han selv bære tapet.

 

det er da grenser for hvor langt en butikk skal strekke seg etter "dumme" kunder

 

og nei jeg sier ikke at Christian er dum, bare en veldig veldig vanskelig kunde :p

leker du morsom nå?

 

hvis en kjøper vare med forutsetninger, og butikken varsles om dette før avtalen inggås, så har man rimelig god grunn til å anta at de aksepterte forutsetningene. Da varen ikke vil fungere ordentlig, så er det en mangel med henhold til §15 eller 16 forbrukerkjøpsloven

 

hvorfor er jeg en vanskelig kunde? fordi jeg ikke finner meg i at jeg betaler for varer som ikke fungerer slik de skal?

Lenke til kommentar

Må si meg litt enig me Grokster her. Du burde først spurt dem om den funket med toast. Hvis de på webshoppen sa at den gjør det, kunne du bestilt og evt krevd at de betaler retur porto hvis du fikk problemer med den.

 

Send en mail til mpx og spør. Men ikke vent til angrefristen har gått ut, da kan det hende at du blir sittende med brenneren uten å kunne bruke den. Tror nok du blir nødt til å betale for returen siden du ikke fikk bekreftelse fra mpx at den skulle fungere til ditt bruk.

Lenke til kommentar
En nec brenner bør fungere helt fint med mac.

Har du siste versjon av Toast?

 

Vi har en del eldre mac'er (G4) hvor jeg har ettermontert Nec brennere (ikke 3500 serien, men 2500 serien), og det har fungert strålende med Toast.

 

Arcade

Her ser vi et eksempel på at andre har fått det til.

Istedet for å være så skråsikker på at han har gjort det riktig, bør trådstarter kanskje prøve litt mer. Hva med å kontakte produsent av programvare?

Lenke til kommentar

sånn, etter 51 minutter i telefonen, så skal jeg besvare

 

Du har jo ikke sagt noe om hvordan du ba om å få beskjed av MPX. Vansklig å svare deg uten at du sier noe om det, f.eks. hvis du sendte en mail litt før du bestillte, tror jeg du har en dårlig sak.

 

Når du legger inn en ordre, så har du ofte et kommentarfelt som kommer opp hos salgsavdelingen. Der spesifiserte jeg hvilket bruk enheten skulle ha. Dermed så mener jeg at det er god nok grunn å anta at de aksepterte mitt bruk. Om de tok sjansen er ikke mitt problem.

 

Her ser vi et eksempel på at andre har fått det til.

Istedet for å være så skråsikker på at han har gjort det riktig, bør trådstarter kanskje prøve litt mer. Hva med å kontakte produsent av programvare?

 

Minner deg om at han skriver 2500 serien. Min er 3520 serien, så er ikke riktig å sammenlikne. Kan ikke ringe Roxio heller, for de har utelands nummer, og det er hjemmetelefonen sperret fort.

 

 

Må si meg litt enig me Grokster her. Du burde først spurt dem om den funket med toast. Hvis de på webshoppen sa at den gjør det, kunne du bestilt og evt krevd at de betaler retur porto hvis du fikk problemer med den.

 

Send en mail til mpx og spør. Men ikke vent til angrefristen har gått ut, da kan det hende at du blir sittende med brenneren uten å kunne bruke den. Tror nok du blir nødt til å betale for returen siden du ikke fikk bekreftelse fra mpx at den skulle fungere til ditt bruk.

 

viser til ovenfor. §15 ledd c forbrukerkjøpsloven

 

passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering

 

ved å sende varen, slev med min forutsetning så er det en mangel. da jeg har hatt god nok grunn til å bygge på deres vurdering som databutikk.

 

 

glemte å si at porto begge veier og enhet er kreditert. Så skal bare ta enheten ut av maskinen, og få den sendt i morgen. De gjorde dette uten å lage problemer ;)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
En vare har en mangel når det er opplyst fra selger at den skal fungere med mac, og den ikke gjør det.

 

At du har sendt en beskjed om at du må få svar om den ikke fungerer med mac før de sender, og så bestillte varen gjør denne saken litt vanskelig. Da du ikke har fått noe som helst spesifikasjoner opplyst fra selger, og ingen har fortalt deg at den fungerer med mac (at nec gjør det, har egentlig ikke så mye å si i denne saken tror jeg).

 

God kundeservice = du får sende den i retur portofritt.

 

Normal service = Du får sende den i retur på angreretten, men må betale returporto selv. Frakt til deg skal du få igjen.

her er jeg helt uenig, kjøper var klar over at den kanskje ikke fungerte til hans behov. Når han da velger å bestille den uten å finne det ut får han selv bære tapet.

 

det er da grenser for hvor langt en butikk skal strekke seg etter "dumme" kunder

 

og nei jeg sier ikke at Christian er dum, bare en veldig veldig vanskelig kunde :p

leker du morsom nå?

 

hvis en kjøper vare med forutsetninger, og butikken varsles om dette før avtalen inggås, så har man rimelig god grunn til å anta at de aksepterte forutsetningene. Da varen ikke vil fungere ordentlig, så er det en mangel med henhold til §15 eller 16 forbrukerkjøpsloven

 

hvorfor er jeg en vanskelig kunde? fordi jeg ikke finner meg i at jeg betaler for varer som ikke fungerer slik de skal?

det med vanskelig kunde var ment som en spøk og henger mest sammen med de ørten andre sakene du har lagt ut på forumet her

 

har du i det hele tatt et vellykket kjøp?

 

uansett kjempebra at det ordnet seg

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...