Gå til innhold

Trøbbel etter bredbåndinstallasjon


Anbefalte innlegg

Jeg har en Pc med en Pentium 4 2.5ghz, 1gb ram. Den gikk som et lyn helt til jeg fikk bredbånd på den. Jeg har et virus som heter "TrojanStartPage" (en fil som heter "atlass.dll" i C:\WINDOWS - mappen. Denne fila gjenoppretter seg sjøl etter at jeg har fjerna den manuelt, for Norton 2004 klarer ikke å slette den)

Jeg har Outpost brannmur som er meget kresen på hva som er allowed og ikke. (Jeg vet forresten ikke hvordan man allower program)

Men altså, etter at jeg fikk bredbånd så går maskina j*v*la tregt! Det kommer feilmeldinger når jeg slår av maskina. Jeg må manuelt avslutte en hel haug med programmer før maskina slår seg av... :(

Explorer henger seg opp hele tida og CPU står på 100% hele tiden - kan det være vifta?

Noen som vet hva som feiler maskina mi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne er vel litt feilpostet men jeg svarer alikevel :) Du sier du har NAV 2004, oppgrader til NAV 2005, legg inn Ad-Aware SE som "Ongabonga" nevnte ovenfor. Når det gjelder om åssen du velger å tilatte og ikke tilatte programmer via en brannmur så vil du allti dfå en beskjed når en fil/programm prøver seg på din maskin om du vil tillate eller ikke. Ellers er en formatering kanskje eneste løsningen hvis ingenting fungerer. ;)

Lenke til kommentar

Vi hadde et lignende problem på jobben, en hijacker som redirecta IE til en eller annen møkkaside hele tida, så vi ikke fikk bestilt varer. Problemet var at verken Ad-Aware eller Spybot beit på dritten, den reinstallerte seg selv. Det er fullt av nerdefora på nett hvor man finner svar på sånne problemer, du kan alltid regne med at det er flere som sliter med det samme. Det finnes spesialprogrammer for fjerning av denslags, hvis det er en hijacker du har, vi brukte et som heter "HiJackThis" eller noe slikt. Tror løsningen for oss ble utagerende knoting i registeret, men det er ikke bare-bare det heller. Så, som sagt, søk på google, du finner nok en løsning der.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg hadde lignende problemer, og hverken Trend Micro Internet Security eller Spybot klarte å fikse problemene.

 

Løsningen ble Webroot Spy Sweeper: http://www.webroot.com, det beste spybot programmet jeg har testet så langt. Gratis test i 1 måned, med alle features.

 

Last ned Webroot Spy Sweeper, oppdater definisjonsfiler på denne og antivirus programmet ditt. Restart maskin - napp ut nettverkskabelen eller disable nett aksess på andre måter og kjør først Webroot, deretter antivir...gjenta ett par ganger og du vil mest sannsynlig være kvitt problemet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...