bte Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Rogue, dør fort.. Kjipt for oss priester som får drit i trynet av dem senere fordi de dauer.. Tåler liksom 2 slag mot høyere elite mobs... Spesielt i end-game instancer, som Molten Core. De hakke sjangs...
Fnix Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Jepp, eg velger alltid å ha meir init enn stam på magen min, har vel rundt 4.2k hp med buff og rundt 6.5k mana med buff akkoratt nå. Og eg sa aldri at ikkje holy var å foretrekke men berre att eg har gjort 40 instance "runs" med shadow priest uten nokke serlig problemer. Seff. er holy bedre men det går bra med shadow og. Har ingen lv 60 priester som er shadow i guildet atm. Men de speccer om trutt og stadig så jeg er usikker. Men shadow er så klart mye mer PvP og solo egnet enn holy. Er jo ingen problemer for meg å få aggro vist eg vil, er jo berre å starte å kaste fireball det men som mage vil eg ikkja ha aggro,så derfor begynner eg med "svake" spells og nå eg veit eg ikkje kan få aggro kaster eg på med "sterke" spells som er vanlig vis rundt 50% hp på mob'en. Så ka er best? gjera det slik du seier og vente til under 50% hp og kaste alt du har eller kaste litt og litt, så ved 50% kaste alt du har? Det kalles aggro kontroll Du kjenner classen din, og vet rollen din. Ingen tvil. Den måten din er helt sikkert best men poenget var at man ikke skulle stjele aggro fra warrioren / tanken. Polymorph funker kun på Beasts, Humanoids og Critters. Fremdeles en glimrende skill. Mer aggro kontroll enn hva roguer har ettersom blind er 10 sec og 5 min cooldown, så blir dette en nødstilfelle skill. Så AoE, vist du har vert i Scholomance og etter du har fått nøkkelen inn til alle meneskene som blir om til skjeletene (ikkje elite), det fikser 1 eller 2 mages på 10-15sec, er vel rundt 40 mobs der. Så vist du gå ned trappa så kjem du til eit stort rom med 3 rom oppe og 3 rom nede, kvart rom har alt i fra 20-40 elite mobs, ikkje alle går ann og AoE men 2 rom gå, det første til venstre og det rett fram. Det til venstre (ca. 40mobs elite) gjer eg og guild mastern min på 20-30sec, dreper alt uten om 3-4 mobs som blir ståande att med bossen. Ikkje kom her og sei ei gruppe uten AoE mages hadde gredd det så fort, du kjem faktis ikkje i nærheten eingang... Du har nokken plasser i Stratholme som er veldig fin å AoE og, som alle dei bugsa som kjem ut av kasser og slikt.. Jeg skal ikke nekte i det heletatt. Fremdeles så handler det om å bruke det riktig, da du kjenner classen din å vet når du skal bruke den. Det jeg ikke liker er mager som braker inn i 5 elite mobs å spammer AoE. Men skil var det før i tiden med random groups. Når det gjelder rouges så bryr eg meg ikkje, dei instancene dei har vert med meg på dør dei alltid 2-3 ganger.. Helt omvendt med meg, bruker å være jeg som overlever å resten av partyet dør. Vurderer engeneering, ettersom jeg ikke trenger så mye skinning lenger, for å kunne prøve å vekke en som kan resse til live. Rogues har den største 'overlevingsevnen' spør du meg, via evasion, vanish, sprint (som ikke hjelper i instances, men likevel). Mages og Priest er faktisk dei beste pullerne og når det gjelder humans, beasts, critters og undead ingenting slår polymorph, counter-spell og shackle. Ikke helt enig med humanoid parten, en rogue som bruker improved sap er nok bedre akkurat på humanoids. Men ja, uten improved sap så er den ganske dårlig ettersom en mage bruker aggro kontroll på avstand, der en rogue som blir synlig får bank med en gang. Ja roguer er ganske unyttige i endgame raids i f.eks MC. Men her er huntere og mager utrolig nyttige. Jeg synes heller synd på hunterne, enn roguene.
Sir Zu Zwat Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Spesielt i end-game instancer, som Molten Core. De hakke sjangs... Oh my god! Det er det dummeste jeg har hørt! o_O
X672 Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Du kjenner classen din, og vet rollen din. Ingen tvil. Den måten din er helt sikkert best men poenget var at man ikke skulle stjele aggro fra warrioren / tanken. Ikke helt enig med humanoid parten, en rogue som bruker improved sap er nok bedre akkurat på humanoids. Men ja, uten improved sap så er den ganske dårlig ettersom en mage bruker aggro kontroll på avstand, der en rogue som blir synlig får bank med en gang. Den måten eg gjer det på så får eg ikkje aggro vist eg ikkje vil Mages kan sheepe ein melee mob for å så kaste counter spell på caster mobben og da vil caster mobben komma til gruppa isteden for at gruppa må komma mobben og det er ein god del tryggare med tanke på mobs som kan bruke fear eller med tanke på adds..
Sheel Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 (endret) Rogues ER helt unyttige mot bosser. Men på veien til bossen gjør en rogue definitivt alt mye lettere. Grunnen er at en rogues beste evne er det at han kan stunne, men de fleste bosser er imune mot stunns. Tja, ubrukelig og ubrukelig.. Garrote og Rupture funker temmelig godt, Expose Armor er heller ikke så ille. Ville ikke si Rogue er HELT ubrukelig mot en "boss" nei. Èn ting til: Mot caster mobs fungerer Rogue også temmelig bra til å "pulle", løpe frem og bruke Kick og dra casteren til gruppa og vips, død caster Endret 14. april 2005 av Artex
.V. Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Du kjenner classen din, og vet rollen din. Ingen tvil. Den måten din er helt sikkert best men poenget var at man ikke skulle stjele aggro fra warrioren / tanken. Ikke helt enig med humanoid parten, en rogue som bruker improved sap er nok bedre akkurat på humanoids. Men ja, uten improved sap så er den ganske dårlig ettersom en mage bruker aggro kontroll på avstand, der en rogue som blir synlig får bank med en gang. Den måten eg gjer det på så får eg ikkje aggro vist eg ikkje vil Mages kan sheepe ein melee mob for å så kaste counter spell på caster mobben og da vil caster mobben komma til gruppa isteden for at gruppa må komma mobben og det er ein god del tryggare med tanke på mobs som kan bruke fear eller med tanke på adds.. Nå har jeg ikke spillt mage lenger enn til lvl36(respeccet netttopp fra fire til arcane), men om du legger 3 poeng i Arcane Missiles (60% mindre threat) så vil den være ganske nyttig. Om du i tillegg har litt +damage utstyr....(AM skyter 1 skudd i sekundet, den vil altså ha ENORM bonus fra +damage-gear.)
X672 Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Nå har jeg ikke spillt mage lenger enn til lvl36(respeccet netttopp fra fire til arcane), men om du legger 3 poeng i Arcane Missiles (60% mindre threat) så vil den være ganske nyttig. Om du i tillegg har litt +damage utstyr....(AM skyter 1 skudd i sekundet, den vil altså ha ENORM bonus fra +damage-gear.) 3 poeng i Arcane Subtlety er bortkasta, kjenner faktisk ikkje ein einaste mage som har putta poeng der enda, bruk dei heller på nokke bedre du. Og bonus fra +dmg items virker på den totale dmg fra spellen så vist AM gjer 83 dmg pr. sek. og du har +25dmg på items så vil den gjera 88dmg pr. sek. ikkje 83+25dmg pr.sek.
uberhunter Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Greit at rogues er gode damage dealers, jeg kan godt ha dem i gruppe så lenge de ikke er utrolig elendige spillere. Noen rogues jeg grupper med driver å aggroer en mob for å oppføre seg som en tank, noe som er det dummeste de kan gjøre for jeg må bruke opp til 40% mana for å holde dem i live mens tank og mage får hatten svidd av. Skal jeg ha en rogue skal han kunne holde seg vekk fra alt som heter aggro, jeg healer heller en mage enn en rogue.
SilverCRX Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 Mine erfaringer med rogues er som med alle andre klasser: noen spiller bra, andre spiller dårlig. En rogue som dør før tanken i et party har ikke gjort jobben sin godt nok. Det virker på meg som at det er veldig vanskelig for en rogue å styre aggro (ihvertfall for dem jeg har spilt med).
Potetdamen Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 (endret) Mine erfaringer med rogues er som med alle andre klasser: noen spiller bra, andre spiller dårlig. En rogue som dør før tanken i et party har ikke gjort jobben sin godt nok. Det virker på meg som at det er veldig vanskelig for en rogue å styre aggro (ihvertfall for dem jeg har spilt med). bare dem slutte spamme ss og eviscerate da -.- edit: leif Endret 15. april 2005 av geedoo
.V. Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 Nå har jeg ikke spillt mage lenger enn til lvl36(respeccet netttopp fra fire til arcane), men om du legger 3 poeng i Arcane Missiles (60% mindre threat) så vil den være ganske nyttig. Om du i tillegg har litt +damage utstyr....(AM skyter 1 skudd i sekundet, den vil altså ha ENORM bonus fra +damage-gear.) 3 poeng i Arcane Subtlety er bortkasta, kjenner faktisk ikkje ein einaste mage som har putta poeng der enda, bruk dei heller på nokke bedre du. Og bonus fra +dmg items virker på den totale dmg fra spellen så vist AM gjer 83 dmg pr. sek. og du har +25dmg på items så vil den gjera 88dmg pr. sek. ikkje 83+25dmg pr.sek. Jaja, vil vel kanskje funke på scorch da? Og må bare beklage om dette er et dumt spørsmål, men HVORFOR setter ingen poeng i arcane subtlety? En mage vil jo gjerne gjøre så mye damage som mulig, for så lite mana som mulig, med så lite aggro som mulig. Mulig dette forandre seg senere, men i lvl36 får jeg like mye dmg per mana ut av AM som av fireball(har uninterruptable AM). Med mindre AM skaper mye aggro fra før av sammenlignet med fireball, så virker det jo som gode talents(ihvertfall i teorien).
Ol'H Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 Jeg spiller rogue, å hvis jeg trekker aggro bruker jeg enten feint eller vanish/evasion. Verre er det ikke, i tillegg har jeg en god del potions klare for bruk hele tiden. Jeg har aldri problemer med gruppe. Å det at noen påstår at vi roller på alt er bullshit, vil si at det ikke er noen forskjell på klasser på det punktet. Å den huntern som rollet på min dagger i Strangethorn vale, hvis du leser dette bør du vite at jeg vet hva du heter. Å jeg vurderer sterkt og kjøpe meg en ny kopi av wow så jeg kan spille horde på samme server å ganke deg tilbake til steinaldern Btw: hvis det er noen som sliter med og finne gruppe så er vel det hunter og warlock. eller?
pdkorva Skrevet 16. april 2005 Skrevet 16. april 2005 (endret) Nå har ikke jeg vært i så veldig mange instances men gnomeregan(eller?) Er en lvl 32 hunter, har overhodet ingen problem med å finne gruppe ned dit. Hva er så fryktelig ubrukelig med hunter i party? 1. de kan tanke(med peten) 2. de kan pulle 3. de kan skyte ranged og melee (gjør heller ikke så dårlig dmg) det er endel bra fordeler ved hunter som alle grupper har godt av Endret 16. april 2005 av pdkorva
Lacim Skrevet 16. april 2005 Skrevet 16. april 2005 drar ikke til Stratholme i gruppe med "feil" sammensetning. Tolker dette til at du mener rogues er null verdt i Strat. Tok selv nylig Scarletside 5-manns med priest, pala, warrior, mage og -guess what- rogue. En pala redder lett wipe med Divine Intervention. Uansett så skal ikke wipes skje om man vet hva man driver med. 3 healers er overkill, og man kan lett bytte ut mage med warlock. Dette er min mening -level 60 rogue, tatt "alle" 5-manns endgameinstances. Tatt bosser i Molten Core også.
Amon Amarth Skrevet 17. april 2005 Skrevet 17. april 2005 uansett tror jeg at vist jeg hadde spillt prest så hadde jeg valgt shadow frem til lvl 55/59 eller noe... så respecca til holy for mc osv...
koks Skrevet 17. april 2005 Skrevet 17. april 2005 Tja, ubrukelig og ubrukelig.. Garrote og Rupture funker temmelig godt, Expose Armor er heller ikke så ille. Ville ikke si Rogue er HELT ubrukelig mot en "boss" nei. Èn ting til: Mot caster mobs fungerer Rogue også temmelig bra til å "pulle", løpe frem og bruke Kick og dra casteren til gruppa og vips, død caster Disse "fordelene" er noen av grunnene til at enkelte vegrer seg mot rogues i grupper. I klartekst: - Expose armor trekker mye aggro, og gjør slik at warrior ikke kan bruke "sunder armor" til å dra aggro med (får "a more powerful spell is already active"). Sunder armor stacker 5 ganger (totalt 2250 armor) og er en viktig skill for å beholde aggro. - Rogues som skal pulle med kick funker kun mot 1 mob, og da har man uansett ingen problemer med å drepe den. Er det flere mobs vil rogue få aggro fra alle sammen, og vi er tilbake til hvorfor enkelte rogues er mislikt i grupper. Enten kan mages sheep+counterspell-pulle, priests silence-pulle, helst i kombinasjon med warrior som får initial aggro, og evt slenge inn en shield bash på samme måte som rogue kan kicke. Garrote og rupture skal du få lov til å bruke for min del, så lenge du ikke bruker de på mobs som skal sheepes
clown Skrevet 17. april 2005 Skrevet 17. april 2005 Tja, ubrukelig og ubrukelig.. Garrote og Rupture funker temmelig godt, Expose Armor er heller ikke så ille. Ville ikke si Rogue er HELT ubrukelig mot en "boss" nei. Èn ting til: Mot caster mobs fungerer Rogue også temmelig bra til å "pulle", løpe frem og bruke Kick og dra casteren til gruppa og vips, død caster Disse "fordelene" er noen av grunnene til at enkelte vegrer seg mot rogues i grupper. I klartekst: - Expose armor trekker mye aggro, og gjør slik at warrior ikke kan bruke "sunder armor" til å dra aggro med (får "a more powerful spell is already active"). Sunder armor stacker 5 ganger (totalt 2250 armor) og er en viktig skill for å beholde aggro. - Rogues som skal pulle med kick funker kun mot 1 mob, og da har man uansett ingen problemer med å drepe den. Er det flere mobs vil rogue få aggro fra alle sammen, og vi er tilbake til hvorfor enkelte rogues er mislikt i grupper. Enten kan mages sheep+counterspell-pulle, priests silence-pulle, helst i kombinasjon med warrior som får initial aggro, og evt slenge inn en shield bash på samme måte som rogue kan kicke. Garrote og rupture skal du få lov til å bruke for min del, så lenge du ikke bruker de på mobs som skal sheepes En av hovedgrunnene til jeg ALDRI tar rouges med i gruppa er fordi dem alltid skal spille helter. Dem tror dem er udødelig og klarer å ta bossene selv. Av alle partyene jeg har blitt med på er det desidert Rouges som klarer å f.u.c.k.e opp det meste..
Sprayer Skrevet 17. april 2005 Skrevet 17. april 2005 Har ikke noe imot å ha rouges i gruppa, men vil aldri ha mer enn 1. Årsaken er at 1 rouge kan sap'e og gjøre en del skade, mens hvis man får 2 eller flere er det fremdeles bare 1 som kan sap'e, men det er flere som trenger healing hele tida. Dessuten vil mer enn 1 rouge bare ta opp verdifulle slots i gruppa som heller kan gis bort til andre, mer nyttige, klasser. Tror nok du føler det slik du gjør fordi det er så forbanna mange av dere. Feil, vet ikke om dette er svart på men at bare en rogue kan sappe om det er 2 med er FEIL, Kommer helt ann på talent bygg, har du 3/3 på sap kommer du ut av en sap i stealth. Vi var 2 rogues 1 prest 1 warrior og en mage i LBRS og wipet ikke en eneste gang og tok alle bossene, genialt med 2 sappet og en sheap. + mye dmg.
MrLee Skrevet 17. april 2005 Skrevet 17. april 2005 ja da er det "avgjort" den offisielle grunnen til at rogues ikke er ønsket i grupper har ingenting med spillet å gjøre. Det er bare det at det er for mange av dem, og mer en halvparten av dem er totalt idioter (virker det som).
SilverCRX Skrevet 17. april 2005 Skrevet 17. april 2005 ja da er det "avgjort" den offisielle grunnen til at rogues ikke er ønsket i grupper har ingenting med spillet å gjøre. Det er bare det at det er for mange av dem, og mer en halvparten av dem er totalt idioter (virker det som). Når det er sagt, alle klasser har idioter. Møtte en pally i Maraudon som ikke hadde fått cleanse enda..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå