Gå til innhold

Hva har folk imot rogues i grupper?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har lest en del på forumet her om at det er vanskelig for rogues å finne grupper i end game.

Hvorfor har det blitt sånn? Rogues har jo masse nyttig å bidra med i ei gruppe:

- Sap og Blind.

- Cheap shot/kidney shot.

- Kan gjøre veldig bra med damage.

- Gode til å hindre mobs i å kaste spells (kick, samt Gouge hvis kick er oppbrukt og er cooldown).

- Om warrioren/tanken mister aggroen så kan de bruke Feint.

 

Greit nok, Rogue er vel den mest forhatte klassen i PvP (noe jeg kan skjønne godt ettersom jeg spilte på en PvP-server før), men hvorfor har det også blitt sånn i grupper?

 

Noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Umh... Rogues funker fint i Endgame de :>

 

Det var det jeg også trodde.

Men av en eller annen grunn er det en del som ikke vil ha rogues i grupper.

Her er et par eksempler:

Hentet fra tråden "Det perfekte partyet"

Jeg har ikke sett noen bruk for rogue's som er bra, untatt at de dør rimelig fort, og kan sap'e ett monster. De kan benyttes ved siden av en mage for å sette 2 monstre ut av spill samtidig slik at dere ikke trenger å sloss mot så mange om gangen, men i mitt syn så er rogues overvurdert

Rogues sperrer jeg ute om de ikke er fra guildet, kan bytte shaman for en druid..

BTW, alle snakker om at rogues i bra i partyet:

 

Som priest så må jeg si at jeg ikke liker å ha rogues i partyet.

 

1. De tåler ikke en dritt. De lager bare enda mer jobb til priest fordi priesten må spamme flash heals for at han skal overleve, og da dør warlock/mage før de har brukt opp mana..

2. De tar vekk aggro fra warrior og får 1000 bosser på seg.

3. De går på mobs før mage/priest/warlock er klar.

 

Hentet fra tråden "Beste PvP class":

En rogue er god i PvP og er overlen som damage dealer, men det er vanskelig å finne gruppe.

 

Fra tråden "Ser etter en "instance crew" lvl 60Rogue. B. Blade":

Vet ikke hvordan det er på alliance, men er på horde finner ikke rogue instance grupper, de lager dem.

 

For det første: Er det sant at det er vanskelig for rogues å finne grupper i end game, eller er det bare rykter?

Og hvis det er sant: HVORFOR er det sånn?

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Har du fått med deg hvor mange som er rogues ?

Det er ganske enkelt trangt om plassen for rogues ettersom det finnes altfor mange av dem. De er geniale å ha med men max 1 pr gruppe på 5.

 

Derimot var det et innlegg jeg stussa på lenger opp..

BTW, alle snakker om at rogues i bra i partyet:

 

Som priest så må jeg si at jeg ikke liker å ha rogues i partyet.

 

1. De tåler ikke en dritt. De lager bare enda mer jobb til priest fordi priesten må spamme flash heals for at han skal overleve, og da dør warlock/mage før de har brukt opp mana..

2. De tar vekk aggro fra warrior og får 1000 bosser på seg.

3. De går på mobs før mage/priest/warlock er klar.

 

End-game:

Samme som shadow priests ikke klarer å heale, da er det mye bedre med en druid. Druids har ikke fade men de har heller ikke papir armor og de har bear from, + buffs som gir de bortimot mail armor.

Når jeg lager partys tar jeg ikke med priester som ikke er Discipline / Holy speccet, ettersom en priest skal heale å ikke gjøre dmg.

En mage som kan jobben sin rett skal ikke begynne å gjøre dmg før mob'en er over halv helse. En mage er en nuker å tar fort aggro.

Rogues skal starte med stunns å la warrior / tank bygge opp aggro før han begynner med sine dmg skills.

Dette er desverre ikke common knowledge, samme som en shadow priest tror han er en dmg dealer, eller en warrior som skal tanke uten skjold, eller en mage som tror han er main dmg dealer.

Lenke til kommentar
Når jeg lager partys tar jeg ikke med priester som ikke er Discipline / Holy speccet, ettersom en priest skal heale å ikke gjøre dmg.

 

Hahaha. Noe så latterlig!

 

Forskjellen mellom shadow og holy (på healing) speccet priest er minimal. Den _eneste_ grunnen noen går vekk fra shadow fra level 59 til 60 er molten core, et sted jeg tviler sterkt du har vært.

 

Fra level 1-59 (quests og instances) er shadow priest mer en godt nok.

Lenke til kommentar
Dette er desverre ikke common knowledge, samme som en shadow priest tror han er en dmg dealer, eller en warrior som skal tanke uten skjold, eller en mage som tror han er main dmg dealer.

 

Helt korrekt, og veldig bra poeng:yes:

¨

Jeg tror veldig mange grupper kunne fått det en god del enklere i instance's hvis man hadde et litt mer bevisst forhold til sin egen klasse, hehe

Lenke til kommentar

Det er nødt til å være en vesentlig forskjell på shadow og holy priest, har undersøkt litt på blizzard forum og sett at Druids blir foretrukket i end game instances over en shadowpriest når som helst (Merk: dersom den er restoration specced).

Eneste som da ville bli foretrukket over druids var holy priests.

Lenke til kommentar

Jeg velger en dyktig rogue over en hvem som helst klasse med en gjennomsnitt person bak. For min del så betyr personen mer en klassen, hjelper ikke med en prest som er opptatt med å plukke blomster til healt potion, eller en hunter som står bak og venter på at alle andre skal ha fått bygget aggreo opp før han begynner. Jeg har spilt med mange idioter fra alle klasser, og med mange som er utrolig dyktige. Det er svært sjeldent jeg kjører pickup-groups om dagen, stort sett så er det en gjeng fra guilden/kjent lista som jeg teamer med. Etter noen instance run så er folk samkjørte , så du sparer mye tid og energi på å diskutere loot regler, hvem som sikter på hvem, skal det sappes, hvem trekker, caster eller melee først osv...

 

Videre så er jeg ikke veldig bekymret for å ikke få være med til MC, Strat osv, fordi kompisengjengen kjenner meg for godt og er for samkjørte med meg til å dumpe meg for andre klasser. Litt teori siden jeg ikke har kjørt mer avanserte instances er Maraduon, sunken temple og Zul Farrak enda da, men jeg tror det er en plass for meg på Stormrage selv etter lv60 *fingers crossed*

 

Så mitt råd er fortsatt å spille den klassen du finner mest intressang, også bruke mye energi på å bygge deg opp et rykte og en vennegjeng. Det er verdt ti ganger mer en noe armorsett eller epic våpen :thumbup:

Lenke til kommentar

kan vere mange grunner til dette..

 

*rogue har ikke mana.. og "glemmer" å vente på resten av grp før han puller nye mobs..

*folk misliker rogue pga pvp

*folk misliker rogue pga av nesten alle blir nerfa men rogue blir bare bedre..

*finnest så mange av de, og det er MANGE av de som oppfører seg dårlig i grp..

*rogue ruller på bua mi når jeg trengte den:( *ARG*

*osv.. osv..

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
kan vere mange grunner til dette..

 

*rogue har ikke mana.. og "glemmer" å vente på resten av grp før han puller nye mobs..

*folk misliker rogue pga pvp

*folk misliker rogue pga av nesten alle blir nerfa men rogue blir bare bedre..

*finnest så mange av de, og det er MANGE av de som oppfører seg dårlig i grp..

*rogue ruller på bua mi når jeg trengte den:( *ARG*

*osv.. osv..

Ehm... mange dårlige grunner her synes jeg:

1. Warrior har heller ikke mana og har større grunn til å bare rushe på enn rogue (rage blir som kjent borte etter tid og alle warriors liker vel sikkert å utnytte ragen sin?). Uansett så har dette mer med spilleren å gjøre enn med klassen rogue.

2. Dårlig grunn til å mislike en klasse fordi man hater å spille MOT den (ettersom når den er i gruppa er den vanligvis ikke mot deg, men med deg) :p

Om noen misliker rogues i grupper pga. det så synes jeg det er litt tåpelig men det er nå min mening.

3. At rogue blir bedre gjør vel heller at rogues blir å foretrekke i grupper heller? Man vil ha en sterkest mulig gruppe, vil man ikke?

4. Igjen så kommer dette an på personen som spiller. Jeg er helt sikker på at det finnes mange rogues som er kjempegode i grupper.

5. Nok en gang så kommer det an på personen som spiller, ikke klassen.

6. "Osv. osv." må du nok utdype litt mer tror jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...