Gå til innhold

Blogg klar til kritikk!


Anbefalte innlegg

Aller først må jeg si at dette er et av de stiligste designene som er lagt ut her på LENGE. Det er likevel et par småting som ergrer meg litt:

 

- Som flere har påpekt så passer ikke menyen så godt inn

- Jeg har aldri vært en tilhenger av serif-fonter på web, så det trekker litt ned

- Designet er svært kontrastløst. Kanskje en lys bakgrunnsfarge og mørkere innholdsfarger hadde gjort seg?

 

Ellers: bra jobba! ;)

Takker så meget, Kim! Slettes ikke dumt å få fine kritikker av deg synes jeg, ettersom du har litt peil mener jeg :thumbup:

 

Jobber med en løsning på menyfronten i headeren, bare så det er sagt.. Som jeg skrev over, vet jeg ikke helt når jeg får dette ferdig, men tankene er hvertfall i gang, så endring blir det nok :) Hadde jeg hatt bedre tid før innlevering, skulle jeg nok ha endret på dette før, men... bedre sent enn aldri heter det jo..

 

Skal se hvordan det lar seg gjøre med fargeendringer, er ikke helt sikker på det punktet, men skal hvertfall ta det til ettertanke, takk ;)

 

Nok en gang, takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurdert å legge til et bakgrunnsmønster i body?

Er litt trøtt rundt sida liksom, et litt nøytralt mønster hadde liksom satt prikken over i-en ;)

Hmm, det har jeg ikke tenkt på nei, kanskje jeg skal teste med en litt dus bakgrunn med mønster? I det minste endre bakgrunnsfargen noe kanskje... Får se hva jeg kan få til i dagene som kommer..

 

Mye fine tips jeg får hvertfall, det setter jeg pris på!

Lenke til kommentar

Sitter nå og jobber litt med headeren min, men jeg har visse problemer, både med :hover-funksjonen (:hover-effekten funker ikke i FF, men i IE og Opera...) og at jeg sliter med posisjoneringen av menyen generelt.. Prøvd meg frem med margin og padding et par ganger, men det virker som om ting jobber mot meg..

 

Vet at den ikke er helt optimal med IE, men det problemet tar jeg ikke nå..

 

Er det noen som klarer å se en liten feil eller to i koden min?

 

Kan jo legge med den aktuelle CSS-koden her...

 

#nav {
margin: 0;
padding: 0;
/*height: 100px;*/
list-style: none;
display: inline;
overflow: hidden;
}

#nav li {
margin: 0;
padding: 0;
list-style: none;
display: inline;
}

#nav a {
float: left;
padding: 90px 0 0 0;
margin: 100px 0 10px 0; /*100px 40px 4px 5px;*/
overflow: hidden;
height: 0px !important;
height /**/: 80px; /* IE-hack*/
}


#nav a:hover , #nav a:active, #nav a.selected {
background-position: 0 -90px;
}

#hjem a {
width: 104px;
background: url("img/hjem.png") top left no-repeat;
}

#personlig a {
width: 104px;
background: url("img/personlig.png") top left no-repeat;
}

#om a {
width: 104px;
background: url("img/om.png") top left no-repeat;
}

#kontakt a {
width: 104px;
background: url("img/kontakt.png") top left no-repeat;
}

 

Her er linken!

 

Håper noen kan hjelpe meg...

Endret av OShea22
Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Kommer med en liten oppdatering her nå.. Har som dere sikkert kan se, endret litt på menyen min i header, samt endret bakgrunnsfargen på siden til litt lysere.

Siden er fortsatt under utvikling, og jeg vil ikke gjøre endringer på "hovedsiden" før prosjektet er evaluert av sensor.

 

Har også laget en liten hendig søkefunksjon, som burde fungere. Har også store planer om å få fikset på arkiv-delen..

 

Linken til det jeg nå holder på med, finner du her!

Lenke til kommentar
Synes det ser bra ut :)

Bare et par ting:

- Liker av en eller annen gunn ikke bakgrunnsfargen(men det er jo en smakssak)

- Ville gjort søkefunksjonen mer synlig med et søkefelt på forsiden

Det må du jo få lov til :)

 

Har vært inne på tanken med en lite mønster i bakgrunnen, men ikke så lett det der... se om jeg kanskje klarer å fikse litt på den..

 

Når det gjelder søkefunksjonen, tenkte jeg på det du skrev, at jeg kanskje skulle legge den i menyen til venstre, for å gjøre den litt mer tilgjengelig og synlig som du sa :)

Lenke til kommentar
Sida di ser forresten veldig pen ut :)

Fonten må du definitivt ha sånn.

Takk for det :)

 

Jepp, synes det ikke passer med noen annen font til den stilen jeg kjører nå... Har vært inne på tanken om å la brukerne velge mellom utseende, noe ala PoleCat har gjort, men dette er et fremtidig prosjekt.

 

Som sagt; jeg synes fontvalget mitt var rimelig enkelt ;)

Lenke til kommentar

@SirAnderz:

Gjennom dette prosjektet skal jeg vise frem det jeg har lært av teknologiene PHP og MySQL. I bunnen for denne siden ligger det et CMS som jeg har programmert selv, da i PHP. Jeg skal kunne poste nyheter slik jeg selv vil, legge de i ulike kategorier, tilegne de bilder dersom jeg måtte ønske det, editere, kommentere og slette en artikkel, samt editere og slette en kommentar.
Lenke til kommentar
Kjempefin side! Jeg synes ikke du skal legge menyen til venstre, tror det vil se mye finere ut slik som den er nå. Men jeg ville plassert søkefunksjonen lenger opp på menyen.

Takk for det :) Menyen til venstre nei, det har jeg aldri vært inne på heller, tror jeg, hehe ;) Men det kommer nok ikke til å skje, nei.. Hmm, søkefunksjonen litt lenger opp ja, kanskje ikke noen dum idé det nei, skal se hva jeg kan få til etterhvert ;)

 

Hva slags system bruker du når du skal logge inn og legge ut nyheter osv? Det ligner litt på wordpress må jeg si...

 

Dette er noe jeg har laget selv, som Prodigy_ skrev.. Siden dette opprinnelig har vært et skoleprosjekt, var jeg nødt til det :) Kan vel si meg rimelig fornøyd med resultatet av kodingen, selv om det er et par småting jeg kommer til å endre på nå etter hvert.

 

Nå har jeg ikke så mye kompetanse og generell peiling innen webdesign, men den siden der traff meg, og jeg likte den!

Bra arbeid, stå på videre!

 

Takk for det! Hyggelig at noen "utenforstående" også liker det jeg har fått til her. :)

Endret av OShea22
Lenke til kommentar

Takk for det :) Menyen til venstre nei, det har jeg aldri vært inne på heller, tror jeg, hehe ;) Men det kommer nok ikke til å skje, nei.. Hmm, søkefunksjonen litt lenger opp ja, kanskje ikke noen dum idé det nei, skal se hva jeg kan få til etterhvert ;)

 

Misforsto deg visst. Jeg trodde du skrev at du kanskje skulle plassere hele menyen til venstre, men det du skrev var at du kanskje skulle plassere søkefungsjonen i menyen til venstre. :blush:

Lenke til kommentar
Misforsto deg visst. Jeg trodde du skrev at du kanskje skulle plassere hele menyen til venstre, men det du skrev var at du kanskje skulle plassere søkefungsjonen i menyen til venstre. :blush:

Hehe, det er helt i orden ;) Lov til det seh. Tror ikke hvor jeg skulle plassere søkefunksjonen, bare at jeg kom til å forsøke meg på en slik funksjon, noe jeg har lyktes med... Og det mest naturlige stedet å plassere den, synes jeg var i den menyen.. Laget den først som en link, men fant til slutt ut at det tok seg bedre ut med selve formet i menyen, slik det er nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...