Gå til innhold

Blogg klar til kritikk!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har endelig kommet til det punktet hvor jeg har fått snekret sammen min egen blogg. Dette er opprinnelig et skoleprosjekt som straks skal leveres, men som kommer til å bli flittig brukt selv etter nevnte prosjekt, og gå over til å bli noe jeg skal prøve å videreutvikle.

Jeg kunne gjerne tenke meg litt kritikk på mitt arbeid, enten det er av negavtiv eller positiv sort. Kjør på!

 

Linken til arbeidet mitt finner du her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Genialt design til en blogg.. :thumbup:

Takk for det!

Slik situasjonen er nå, tenker da på selve skoleprosjektet, tror jeg den nærmerst er ferdig, rett og slett fordi det begynner å nærme seg innlevering. Dumt å begynne på noe nytt og stort og kanskje ikke rekke tidsfristen, nå som jeg har en oppgave å levere.

 

Men jeg har planer om noen endringer etter hvert ;)

Lenke til kommentar

Som sagt før på MSN, menyen og teksten i header passer ikke helt inn. Du hadde selv vært inne på ideen med post-it-lapper i menyen, og det tror jeg hadde vært genialt. Du kan jo begynne å prøve på det på en kopi av sida, og levere den om du rekker det. Fargene på de nevnte elementene syns jeg heller ikke er helt optimale.

 

Ellers veldig pent.

Lenke til kommentar

Svarer dere begge på en gang egentlig, siden begge kommenterer det samme.

 

Det dere peker på er jeg faktisk litt enig i, har slitt litt med akkurat det punktet, og har ikke rukket og få endret så mye på det, siden php-kodingen har tatt litt tid, for å si det slik! Vet ikke om jeg rekker å endre på dette før jeg skal levere, men jeg tror nok at det kommer til å bli endret på etter jeg har levert oppgaven.

 

Har som Mr.Berg nevnte her, planer om å bytte ut deler av header med slike post-it lapper som meny, tror også det kan bli bra om jeg får det til slik jeg har tenkt ;)

 

Takker for fine tilbakemeldinger :)

 

EDIT: Har i det minste lagt skriften i headeren bak bindersen nå da ;)

Endret av OShea22
Lenke til kommentar

Liker denne bloggen din jeg, Michael :)

 

Har ikke så mye å kommentere på den, da du har fått en del tips og forslag under oppbyggingen allerede. Eneste er vel egentlig en litt kjedelig meny, både i topp og på høyre side. Hadde du fått til de post-it lappene du snakker om i posten over, hadde det nok blitt konge! Forslag til menyen i toppen kunne kanskje vært å prøvd å lage tape-biter á la de man bruker til å skille ark med i permer o.l.... Du skjønner sikkert hva slags jeg mener, hvis ikke er det bare å spørre på MSN, som alltid ;)

 

Alt i alt en kongeblogg! :grin:

Lenke til kommentar

Takker for positiv omtale, Jesper :) Alltid like hyggelig!

 

Skal gjøre mitt beste på å få til en litt bedre meny i headeren etter hvert, skal bare bli ferdig med alt jeg må først, slik at jeg har et prosjekt jeg kan levere (les: førstkommende fredag).

 

Tror jeg skjønner hvordan "lapper" du mener ja, på en måte "mindre" og "tynnere" post-it lapper, hvis jeg har forstått deg rett.

 

Har sommerferie fra fredag av, så da får jeg litt tid til overs, slik at jeg kan eskperiementere litt :dribble:

Lenke til kommentar

noen små tanker bare

 

den beige fargen får litt dårlig kontrast mot bakgrunnen når teksten blir liten, kanskje ørlite grann sterkere...

 

Blåfargen på overskriftene er litt i kraftigste laget, ørlite grann lysere kanskje?

 

mouseover i toppmenyen: her syns jeg det ble litt begge-deler, sjekk hvordan det blir med enten bare underline eller bare fargebytte

Lenke til kommentar

Pent, bare et par ting jeg stusset på:

- Synes ikke bakgrunnsfargen passet helt

- Litt trangt enkelte steder

- Linkene litt i lyseste laget, blir noe utydelig (tenker på "Les mer", "Kommentarer" osv.)

- Ville kanskje hatt stor s i "skrevet 06.05..."

 

Ellers ser det bra ut, tape funker på det meste :)

Lenke til kommentar
Pent, bare et par ting jeg stusset på:

- Synes ikke bakgrunnsfargen passet helt

- Litt trangt enkelte steder

- Linkene litt i lyseste laget, blir noe utydelig (tenker på "Les mer", "Kommentarer" osv.)

- Ville kanskje hatt stor s i "skrevet 06.05..."

 

Ellers ser det bra ut, tape funker på det meste :)

Har fikset litt på link-fargene, gjort de en smule mørkere, slik at de blir litt lettere å se. Enig at de var kanskje litt for lyse egentlig..

 

Prøver meg også frem med stor s i "skrevet....".

 

Tape funker på det meste ja, hehe. Spent på om planene for headeren min funker like bra ;)

Lenke til kommentar
La merke te en ting.. FFK.. ;)

Så klart :) FFK er laget jeg følger nøye med på i Tippeligaen, for å si det slik! Angrer ikke ett sekund på det heller! :cool:

hehe.. enig.. Har sjøl sett nesten alle hjemme og bortekamper og beste minnet må vell være opprykket te tippeligaen.. Selvom Tromsø borte, og brann hjemme er klare favoritter.. 16 mai i år blir konge..;)

 

Men over til siden.. Den var råbra, fine farger å se på, og har det lille tingen som gjør bloggen anderledes enn det vanlige kjedelige designet.. Bra;)

Lenke til kommentar
Hehe.. enig.. Har sjøl sett nesten alle hjemme og bortekamper og beste minnet må vell være opprykket te tippeligaen.. Selvom Tromsø borte, og brann hjemme er klare favoritter.. 16 mai i år blir konge..;)

 

Men over til siden.. Den var råbra, fine farger å se på, og har det lille tingen som gjør bloggen anderledes enn det vanlige kjedelige designet.. Bra;)

Fikk først opp øya da de rykket opp til Eliten jeg da, ikke fordi de rykket opp, men for det var da jeg traff kjæresten min, som da tilfeldigvis var en svoren FFK-fan ;) Hehe... Kan ikke få gledet meg nok til 16. mai, etter minnene fra Ullevål sist sesong :w00t:

 

Takk for fin kritikk! Hyggelig at folk synes arbeidet mitt ser bra ut! Jeg har allerede noen forandringer på gang, men som jeg ikke kommer til å endre på før prosjektet er levert i morgen. Håper ting blir slik jeg har det i hodet..

Lenke til kommentar
Får sikkert en god karakter ;) Flott er det i hvert fall. Om jeg skal pirke på noe, så er "Send mail" og "Tøm skjema" knappene litt klistra i hverandre på kontaktsiden. Egentlig vet ikke om det er så nødvendig med "Tøm skjema" knappen.

Takk for det, Alex :) Setter pris på å høre slikt fra deg.

 

Kun én time til levering nå, og jeg skriver rapport i hue og ræva! Skal nok bli ferdig, men det blir nok bare på hengende håret også.

 

Håper selvfølgelig på en bra karakter, men man vet aldri, hva disse sensorene kan finne på. Har selv opplevd store rariteter før skal jeg si deg... fra en C til en A etter jeg klaget på en karakter, så..

 

Begynner hvertfall å bli fornøyd med resultatet selv, om jeg kan si det..

Lenke til kommentar
Stilig :).

Liker det, det hadde vært stiligere med en penn på headeren i tillegg tror jeg :).

Lykke til! ;)

Takker så meget :) Overrasket over så mye positive tilbakemeldinger her, det hadde jeg ikke trodd faktisk!

 

Ang. det du sikter til, penn i header... Tja, kanskje det? Det har jeg faktisk ikke tenkt på... Får se hva det blir til. I første omgang har jeg hvertfall planer om å få til slike post-it lapper. Når det kommer er jeg dog ikke helt sikker på..

 

Nok en gang, takk for fin kritikk!

Lenke til kommentar

Aller først må jeg si at dette er et av de stiligste designene som er lagt ut her på LENGE. Det er likevel et par småting som ergrer meg litt:

 

- Som flere har påpekt så passer ikke menyen så godt inn

- Jeg har aldri vært en tilhenger av serif-fonter på web, så det trekker litt ned

- Designet er svært kontrastløst. Kanskje en lys bakgrunnsfarge og mørkere innholdsfarger hadde gjort seg?

 

Ellers: bra jobba! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...