Gå til innhold

Godt kjøp? Plasma 42" 10.000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hva er vitsen med et 41" ræva bilde når man kan få supert 32" bilde?

 

Skjønner meg ikke på dere altså :no:

 

Men hvis dere vil bruke pengene deres på det så værsågod!

 

Hadde jeg vært dere tho, hadde jeg satt de pengene inn på konto og spart til jeg hadde over (iallefall) 20k og kjøpt en tv som er MYE bedre.

 

Men det er jo bare min mening da :whistle:

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med et 41" ræva bilde når man kan få supert 32" bilde?

 

Skjønner meg ikke på dere altså :no:

 

Men hvis dere vil bruke pengene deres på det så værsågod!

 

Hadde jeg vært dere tho, hadde jeg satt de pengene inn på konto og spart til jeg hadde over (iallefall) 20k og kjøpt en tv som er MYE bedre.

 

Men det er jo bare min mening da :whistle:

etter å ha sett Pioneers state of the art plasmaskjermer må jeg si at jeg heller vil vente til både prisen synker og legge litt mer penger i den.

 

Pioneers siste kosta ca 80.000,- på Lefdahl men bildekvaliteten var helt syk ! :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg Antihero.

Vent heller til prisene synker ytterliger så blir konkurransen hardere om å lage det beste bilde til lavest mulig pris, istedenfor det største bilde til lavest muligpris.

 

Although så er jeg ikke sååååå imponert over bildekvaliteten til Pioneer.

Så en hdplasma på elkjøp i notodden til 45k, og det var ikke direkte imponerende.

Men nå har jo ikke de folka der nede peiling på innstillinger heller da, så det var vel billigste kabel med default innstillinger på skjermen :no::cry:

Lenke til kommentar

Da denne skjermen kom til 9890, bestilte jeg den. Har siklet på plasma lenge, og vurderte den også da den kostet 13990,-

 

Grunnen til dette var at jeg har lyst på svær tv som kan henges på veggen, og der er jo denne genial. I tillegg så kommer ikke HD hit jeg bor (borettslag med 2-årskontrakt med UPC) før om lenge, altså er ikke dette aktuelt. Poenget med å kjøpe 'billig' nå, er at det blir bra kvalitet på DVD og DVI via PC, og det koster meg relativt lite. 10000,- er greit når jeg allikevel trenger ny TV. Alternativet er å sitte med min 29" 4:3 TV og spare i lange tider, må uansett opp på 40k+ for å få en skikkelig bra skjerm.

 

Når HD da kommer, og skjermene er nede i 20k eller tilsvarende, kjøper jeg det, og kommer ut billigere enn å kjøpe en HDklar Pioneer nå, samt jeg har levd frem til det med 42" plasma i stua, som både gir bra bilde og sparer plass. Når da HD-skjermen er på plass, har jeg en 42" til overs jeg kan ha på soverommet :p

 

Har forresten en kamerat som har QPV42SDL som det diskuteres, og jeg synes bildekvaliteten er utrolig bra med tanke på prisen, også opp mot de tv'ene vi har på jobben (jobber i en større elektrokjede) som koster mye mer.

Lenke til kommentar
Jeg er enig med deg Antihero.

Vent heller til prisene synker ytterliger så blir konkurransen hardere om å lage det beste bilde til lavest mulig pris, istedenfor det største bilde til lavest muligpris.

 

Although så er jeg ikke sååååå imponert over bildekvaliteten til Pioneer.

Så en hdplasma på elkjøp i notodden til 45k, og det var ikke direkte imponerende.

Men nå har jo ikke de folka der nede peiling på innstillinger heller da, så det var vel billigste kabel med default innstillinger på skjermen :no::cry:

Hvis man hele tiden skal vente på det perfekte kjøpet vil man bli pensjonist før man får seg en ny skjerm...

 

En ting er å vente på en standard (i dette tilfellet HDTV), men å vente på den "riktige prisen".... ja, da kan man bli sittende på gjerdet lenge.

Lenke til kommentar
Hvis man hele tiden skal vente på det perfekte kjøpet vil man bli pensjonist før man får seg en ny skjerm...

 

En ting er å vente på en standard (i dette tilfellet HDTV), men å vente på den "riktige prisen".... ja, da kan man bli sittende på gjerdet lenge.

Hehe ;)

 

Jeg sier bare at de første 10000kr plasmaene ikke er noe bra.

Da tror jeg man får bedre underholdning av å kjøpe et kinderegg.

 

Poenget er at hvis man venter litt _et halvt år eller noe slikt_ så kommer man sannsynligvis til å få bedre kvalitet for samme mynt.

 

Men som jeg har sagt tidligere så kommer det helt ann på hvor nøye med kvaliteten man er.

Men slik jeg har sett folk klage på diverse lcd skjermer her på forumet så nekter jeg å tro at de blir positivt overrasket når de skrur på en 42" plasma til 10k.

Kan love dere at det er værre enn 1 eller 2 døde pixler ;)

 

Kvaliteten er ræva med vanlig kabel, litt bedre med satelitt, og sikkert ok (for noen) hvis man skal se film.

 

Personlig hadde jeg heller valgt projektor som gir bedre bilde når det gjelder film og satelitt, og desidert MYE større bilde.

 

Btw; det finnes ikke noe som det perfekte kjøpet, det er produsent og forhandler altfor smarte til ;)

 

Men det var jo bare mitt lille sukk i denne store verden.

Lenke til kommentar

Hvorfor sier alle at man burde vente?

 

Har dere ikke tenkt på at når skjermene dere sikler på kommer ned i pris kommer det noen bedre som dere sikler på. Så venter dere på at de skal synke i pris. Sånn vil det holde på, En Ond sirkel.

 

Skal man ha noe i elektronikverden må man være bestemt.

 

"den som venter på noe godt i EL verden, venter altid forjeves" :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...