Gå til innhold

Tenker på PDA-Mobil


Anbefalte innlegg

Har ikke hatt en ordentlig mobil på en god stund, og siden jeg nå har mer penger mellom fingerene tenkte jeg å invistere i noe ordentlig.

 

Jeg har snust litt rundt Sony Ericsson P910. Det virker som et bra valg med det fleste av funksjoner. Ser at den har touchscreen, og lurte derfor på om det er mulig å skrive sms ol. via pennen (slik som Palm). Hvor mye brukes pennen til å navigere igjennom mobilen?

 

Det som er 100% nødvendig er:

En bra kalender, med huskelapp funksjon.

Kamera, og gjerne et bra kamera.

MMS

MP3

Et godt utvalg av programmer, eller ihvertfall muligheten for å kjøpe/laste det ned.

Video avspiller

 

Ellers:

Mulighet for GPS (med Norges kart) hadde vært et pluss, men langt fra noe krav.

 

 

Hvis noen har noen alternativer så hadde det vært kjempe hyggelig hvis dere kunne dele de med meg, ettersom jeg ikke har oppdatert meg på mobil på en god stund :whistle:

Endret av Icenor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, S100 har touchscreen m/peker integrert.

Alle slags WIN 2003 PocketPC programmer funker på denne.

 

Og nei, 3G er ikke viktig.

Bruk GPRS, evt. kjøp deg et SDIO-Wi-fi kort! Så har du trådløst internett!

 

Qtek S100 heter også I-mate JAM, HTC Magician + flere rare navn der ute i verden. Men det er samme maskinen!

Lenke til kommentar

Jeg kan virkelig anbefale Treo 650. Den har touchscreen, qwerty, 320x320 pixler, 65k farger, 23 MB innebygget minne og plass til SD-kort(bruker selv SD-kort på 1 GB), utsøkte E-post og browsemuligheter(Med EDGE går det fire ganger så fort som med vanlig GPRS), muligheter for GPS, innebygget realplayer, word/excel/powerpoint, etc etc. I tillegg har den veldig god batterikapasitet. Ved hard bruk(surfing, mp3-avspilling, hotsyncing etc.) holder den i tre-fire dager, men med normal bruk skal jeg tro at jeg kan få den opp i fem dager. Det finnes masse programmer man kan laste ned, både som er gratis og som koster penger. Eksempler er sourceforge.net, tucows.com, download.com, mytreo.net. Prisen på telefonen er ca. 5100 kr.

 

Glemte å nevne at den har et godt kamera. Det er kun 640x480 i oppløsning, men kvaliteten er allikevel meget god, bedre enn på mange 1.3 Mpix-telefoner. Jeg synes også at kalenderfunksjonene er geniale, men er du ikke fornøyd med de, finnes det masse gratis å laste ned på nettet :)

 

mvh

 

pete

Endret av slk^
Lenke til kommentar

Jeg har selv en P900 og har bruk P910 en del (de nesten helt like). Du kan skrive med pennen, men ikke bokstavene ÆØÅ. Da må du bruke det lile tastaturet på flippen, eller tastaturet på skermen. Den har alle mulige funksjoner, og er ikke den ting du ikke kan få til den. De fleste vanlige standardfunksjoner (SMS, MMS, kalender, oppgaver, notater etc.) kan nås uten å bruke pennen. Har du penger er det egentlig ikke noe mer å tenke på ;)

 

Du får forresten P910 til 3699,- på Tele2.no. Riktig nok en dyr månedsavgift, men prisene er lave :)

Lenke til kommentar

Har selv Qtek S100 og er strålende fornøyd med den, hvis du bruker word/exel og liker å holde på med diverse programmer er s100 klart best, med en prosessor på 416 MHz åpner den dokumenter på sekundet mens p910 må `loade` dem og det går tregt. mener å ha lest at p910 har prosessor på under 200 tallet, og det er lite for den store doningen. Går fint å skrive mld på det virtuelle tastaturet + med letter recognization. fordelen er at s100 er MYE mindre og så mye kraftigere men eneste minus er kun 65000 farger. men dette har ikke noe å si siden den kan kjøre videoer i rimelig høy kvalitet. p910 har ca 262000 farger men klarer ikke å kjøre de fleste filmer. windows media player 10 er genialt i s100 hvis du bruker mp3 delen mye, playlistene og sorteringen er fantastisk. Wlan er utrolig lett å sette opp og komme igang med og jeg tror nok ikke du finner noen bedre mobil/pda til den prisen og den størrelsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...