christian232 Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 Ja dere leste riktig. Jeg finner ikke hardisken under xp installasjonen. Har prøvd å legge inn drivere. Oppdaget noe nytt på driver disketten som følgte med. Så at det var mange flere drivere på disketten enn de jeg fikk opp når jeg installerte XP. Går det da an å spesifisere driveren og så installere den vha kommander. jeg er VELDIG uerfaren på kommandoer Videre lurer jeg på om det går å flytte drivere over på en USB nøkkel og så installere dem derfra. Diskettstasjonen min er nemlig helt mongo! HK: Abit AV8 socket 939 1 GB ram AMD 64 3500+ Maxtor 16mb Cache 250GIG Bezerk 500w PSU
Chief_R-W Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Sånn som jeg har sett det når jeg installerer så er det kun flyppy jeg kan velge drivere fra. Det pleier å som regel å være endel andre drivere enn det som er på hovedkortet, sikkert lettere for produsenten å lage en diskett til den og den serien. Se i bruker manualen hva din S-ATA kontroller heter hvis du er usikker på det.
el-asso Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Flyttes til "Lagringsmedier" fra PC-en fungerer ikke.......
dinhdau Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Du kan bruke nLite (http://nuhi.msfn.org/download.html) for å "legge" inn nødvendige drivere i installasjonsCD.
Spragleknas Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 En kompis hadde samme hk... fikset med medfølgende CD-driver på en eller annen måte under inst av XP
christian232 Skrevet 12. april 2005 Forfatter Skrevet 12. april 2005 (endret) Ja fikk vite om det idag fra netshop. Sa jeg skulle hente en driver fra cd'en. Der lå det en fil som jeg trengte. Håper nå bare at det virker da. Oppdaterte dere BIOS etterpå? Er også plaget av slike 9.F. feil som dukker opp etter at jeg starter pc-en på nytt. Endret 12. april 2005 av raffegutten
christian232 Skrevet 14. april 2005 Forfatter Skrevet 14. april 2005 (endret) Sånn da var XP installert. Dessverre er ikke alt som det skal være. Nå vil den ikke boote etter at jeg har slått den av. Må derfor clear cmos og så virker den som før, men det må jeg gjøre hver gang den slåes av! POSTCODE 9.F får jeg da. Har fått vite at en skal slå av vifte styring på Uguru, men det hjelper visst ikke. Endret 14. april 2005 av raffegutten
StudioN Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Du kan bruke nLite (http://nuhi.msfn.org/download.html) for å "legge" inn nødvendige drivere i installasjonsCD. [OFF TOPIC] Glimrende program! Vil bruke dette til å lage install-cd for htpc'en.
Evial Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Sånn da var XP installert. Dessverre er ikke alt som det skal være. Nå vil den ikke boote etter at jeg har slått den av. Må derfor clear cmos og så virker den som før, men det må jeg gjøre hver gang den slåes av! POSTCODE 9.F får jeg da. Har fått vite at en skal slå av vifte styring på Uguru, men det hjelper visst ikke. Jeg må sette sata disken som first boot device i bios for å kunne bruke sata(raptor) som windows disk.
ilpostino Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 hadde samme problemet en gang. funket fint da jeg fikk tak i en SATA-driver, trykker F3 i begynnelsen av innstalasjonen og innstalerte ddriveren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå