Gå til innhold

Finner ikke SATA-harddisk med under XP installasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja dere leste riktig. Jeg finner ikke hardisken under xp installasjonen. Har prøvd å legge inn drivere. Oppdaget noe nytt på driver disketten som følgte med. Så at det var mange flere drivere på disketten enn de jeg fikk opp når jeg installerte XP. Går det da an å spesifisere driveren og så installere den vha kommander. jeg er VELDIG uerfaren på kommandoer :blush:

Videre lurer jeg på om det går å flytte drivere over på en USB nøkkel og så installere dem derfra. Diskettstasjonen min er nemlig helt mongo!

HK: Abit AV8 socket 939

1 GB ram

AMD 64 3500+

Maxtor 16mb Cache 250GIG

Bezerk 500w PSU

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn som jeg har sett det når jeg installerer så er det kun flyppy jeg kan velge drivere fra.

Det pleier å som regel å være endel andre drivere enn det som er på hovedkortet, sikkert lettere for produsenten å lage en diskett til den og den serien.

Se i bruker manualen hva din S-ATA kontroller heter hvis du er usikker på det.

Skrevet (endret)

Ja fikk vite om det idag fra netshop. Sa jeg skulle hente en driver fra cd'en. Der lå det en fil som jeg trengte. Håper nå bare at det virker da. Oppdaterte dere BIOS etterpå? Er også plaget av slike 9.F. feil som dukker opp etter at jeg starter pc-en på nytt.

Endret av raffegutten
Skrevet (endret)

Sånn da var XP installert. Dessverre er ikke alt som det skal være. Nå vil den ikke boote etter at jeg har slått den av. Må derfor clear cmos og så virker den som før, men det må jeg gjøre hver gang den slåes av!

POSTCODE 9.F får jeg da. Har fått vite at en skal slå av vifte styring på Uguru, men det hjelper visst ikke. :(

Endret av raffegutten
Skrevet
Sånn da var XP installert. Dessverre er ikke alt som det skal være. Nå vil den ikke boote etter at jeg har slått den av. Må derfor clear cmos og så virker den som før, men det må jeg gjøre hver gang den slåes av!

POSTCODE 9.F får jeg da. Har fått vite at en skal slå av vifte styring på Uguru, men det hjelper visst ikke. :(

Jeg må sette sata disken som first boot device i bios for å kunne bruke sata(raptor) som windows disk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...