Gå til innhold

Taper piratene mot Starforce?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper alle spill jeg vil ha, bare så det er sakt.

Men at jeg får et program med på kjøpet er ikke like fint. Hvor er valgmuligheten ?

Å bundle spill med programvare som du aldri har bedt om er uforskammelig. I det minste børde vi fått et valg.

Dette er gjerne litt ironisk eller selvmotsigende , men når jeg skal lide for andres pirat virksomheter , så ønsker jeg bare piratene lykke til. Starforce er noen pirater selv, som bundler spill. Med andre ord , like lavmål. :nei:

Det eneste som er litt trist med meg , er at mitt hjerte banker varmt for både orginal Spill og DVD filmer. Hadde jeg ikke hatt det , så hadde jeg kastet meg på pirat bølgen.

Videoannonse
Annonse
Dette er gjerne litt ironisk eller selvmotsigende , men når jeg skal lide for andres pirat virksomheter , så ønsker jeg bare piratene lykke til. Starforce er noen pirater selv, som bundler spill. Med andre ord , like lavmål.  :nei:

Starforce, og tilsvarende løsninger som jeg er temmelig sikker på at vi kommer til å se mer av, er bare et naturlig svar på piratvirksomheten. Når vanlige metoder ikke varer lenger enn den tiden en gjennomsnittlig fjortis bruker på å rope "WAREZ!!!1", blir slike løsninger fremprovosert.

Og hvorfor i all VERDEN skal spillutviklere ta seg tid til å lage spill til et så vanvittig marginalisert marked som Linux? Linuxbrukere er ikke akkurat et stort marked, for å si det sånn. Tendensene har de siste årene gått mot større og bredere markeder - spillene er mer tilgjengelige, mindre komplekse (I den forstand at det er enklere å bruke dem, ikke mindre dybde - nødvendigvis) og appellerer til flere mennesker. PC'en er faktisk også blitt mer og mer marginalisert i forhold til konsoller, og det vil være mer eller mindre å skyte seg selv i foten å bruke millioner på å utvikle/tilpasse produkter til linux.

SPESIELT når man tenker på at det ofte er blåruss som sitter på toppen med beslutningsmyndighet - Linux brukere er vel ofte kjent for sin noe avslappede forhold til opphavsrettighet og dyr programvare...

Jeg håper da for all del at de gjør det. For hver person som laster ned et spill taper bransjen penger, som fører til en mindre spillindustri i framtiden. Hvis alle hadde kjøpt spillene sine istedetfor å laste de ned hadde spillene i framtiden blitt mye bedre.

Så du mener at alle som laster ned et spill hadde kjøpt spillet dersom det ikke var tilgjengelig for nedlasting?

Finn på noe mer orginalt å si da...... :thumbdown:

Det er kanskje ikke så orginalt sagt, men stemmer jo som bare f...!

Det er naivt å tro at salgstallene for alle spill ville skutt i været selv om piratkopiering ikke var mulig. Forsvarer ikke piratkopiering, men tyr endel til det selv. Var mye morsommere å kjøpe spill før når en fikk med store omfattende manualer og masse snaks. Nå er det jo ingenting annet moralen som avgjør om en skal kopiere eller ikke. Manualer, kart og lignende følger jo ikke med spillene lenger.

For min del blir jeg kraftig irritert når jeg har betalt gode penger for et spill og så begynner det å installere annet dritt på maskinen som jeg ikke har bedt om. Når en install av et spill krever restart!! av maskinen er noe riv ruskende galt. I tillegg kommer det opp en lang DVD sjekk som er så lang at den har en egen "bar" som går oppover når den sjekker. I tillegg må man taste in flere! idiotiske serials ved installeringen. Fortsetter denne mishandlingen av ærlige kunder er det sikkert flere som begynner å velge crackversjoner etterhvert da de ikke gidder å knote og stresse med noe de har betalt i dyre dommer for. :mad:

Endret av Vice
For min del blir jeg kraftig irritert når jeg har betalt gode penger for et spill og så begynner det å installere annet dritt på maskinen som jeg ikke har bedt om. Når en install av et spill krever restart!! av maskinen er noe riv ruskende galt. I tillegg kommer det opp en lang DVD sjekk som er så lang at den har en egen "bar" som går oppover når den sjekker. I tillegg må man taste in flere! idiotiske serials ved installeringen. Fortsetter denne mishandlingen av ærlige kunder er det sikkert flere som begynner å velge crackversjoner etterhvert da de ikke gidder å knote og stresse med noe de har betalt i dyre dommer for.  :mad:

Sjekk lisensavtalen neste gang. Står alltid om programmer du installerer der.

Svært få spill krever omstart. Dersom et spill spør deg om du vil starte på nytt så trenger du ikke gjøre det. Det er bare anbefalt fra utviklerens side.

Serials er nødvendig, ellers hadde vi ikke hatt spillutviklere Så vet ikke hva du mener med idiotiske.

Det er ingen misshandling, det er et resultat av piratkopiering som da cetram så elegant nevner.

Endret av TCi
Som sagt - det hele er et resultat av piratkopiering. Ikke gå etter symptonene, gå etter årsakene.

Jaja, men selskapene gjør seg jo en bjørnetjeneste ved å mishandle kundene slik. Det er tross alt de selv som er nødt til å ta initiativ ovenfor kundene og ikke de som cracker softwaren. At selskapene velger å nærmest tvinge flere og flere inn i bruk av ulovlige kopier er jo en ting som crackerne gir fullstendig blanke i. :shrug:

Jaja, men selskapene gjør seg jo en bjørnetjeneste ved å mishandle kundene slik. Det er tross alt de selv som er nødt til å ta initiativ ovenfor kundene og ikke de som cracker softwaren. At selskapene velger å nærmest tvinge flere og flere inn i bruk av ulovlige kopier er jo en ting som crackerne gir fullstendig blanke i. :shrug:

Ja er enig med deg der. Men det er nok et dilemma som mange utviklere har. Enten lage en sperre som er "brukervennlig", men lett å cracke og skaffe de mindre penger. Eller å lage en mindre "brukervennlig" sperre som er mye værre å cracke og skaffer dem mer penger.

Det er synd at dette har gått så langt som det faktisk er på veg til å gå, at kundene lever med plagene, mens piratene koser seg med "nytelsen".

Men en ting, før så var det flere "spill utgivene firmaer", og man hadde flere spill på markedet (før piratkopieringen ble stor), og da hadde man flere gode spill om gangen, og da gikk sakene rundt greit nok..

Så ble det oppkjøp (EA anyone?), så de soper inn penger, så kom pirat delen.. den er jo rimelig utdiskutert, men alikevel, er alt piratenes skyld? spillindustrien har aldri vært større enn den er nå, men konsoller har spist opp en del av markedet som før var pc sitt..

personlig så mener jeg det er flere årsaker til problemene som er i dag, og at man ikke kan skylde på f.eks piratene alene, finnes faktisk positive ting ved de som sprer f.eks musikk, at noen kan få høre om band de ikke har hørt om før, fordi akkurat det bandet ikke har 100 millioner dollar til å bruke på reklame, som enkelte firmaer har..

Så lenge man har firmaer som kan bruke flere hundre millioner på reklame for et produkt som egentlig er like interressant som en bøtte med drit, så vil systemet være som det er nå, pengene regjerer.. spiller ingen rolle uansett hva man gjør, den som sitter med dinero får det som dem vil til slutt

2 cents, and ready to be flamed ;)

Men en ting, før så var det flere "spill utgivene firmaer", og man hadde flere spill på markedet (før piratkopieringen ble stor), og da hadde man flere gode spill om gangen, og da gikk sakene rundt greit nok..

Så ble det oppkjøp (EA anyone?), så de soper inn penger, så kom pirat delen.. den er jo rimelig utdiskutert, men alikevel, er alt piratenes skyld? spillindustrien har aldri vært større enn den er nå, men konsoller har spist opp en del av markedet som før var pc sitt..

Piratkopiering er jo ikke noe nytt fenomen da. Se nå bare tilbake til Amiga\C64 tiden. Jeg vil påstå det var like mye, om ikke mer piratkopiering da. Og mangfoldet av spill var like omfattende som det er nå. Greit, spillene var billigere å utvikle i den tiden, men kundegruppen var også mindre enn den er nå.

Så jeg vil egentlig påstå at piratkopierings"problemet" er fantastisk oppskrytt. Spillindustrien har vel aldri tjent mer enn den gjør nå.

Piratkopiering er jo ikke noe nytt fenomen da. Se nå bare tilbake til Amiga\C64 tiden. Jeg vil påstå det var like mye, om ikke mer piratkopiering da. Og mangfoldet av spill var like omfattende som det er nå. Greit, spillene var billigere å utvikle i den tiden, men kundegruppen var også mindre enn den er nå.

Så jeg vil egentlig påstå at piratkopierings"problemet" er fantastisk oppskrytt. Spillindustrien har vel aldri tjent mer enn den gjør nå.

Ja du har vel et poeng der, var vel ikke samme snakk om det da som det er nå, men nå om dagen handler jo alt om penger, de som har mye skal ha mer, prisene på spill går oppover, og de folkene tjener som gress, selv om de ikke vil klare å bruke alt det de har i løpet av resten av sitt liv..

Ja jeg har pirat ting selv, men kommer jeg over noe som er BRA (spill, film og musikk), så går jeg og kjøper det, fordi jeg mener det oppfordrer til å lage noe som er like bra, hvis ikke enda bedre..

for å trekke det litt langt, jeg hører en del på metall musikk, og de fleste band der er positivt innstillt til pirat kopiering (utenom metallica men de er jo pop :p:P). fordi de får spredd musikken sin til så mange som mulig, det er ikke mye penger i å være en metall artist uansett, så de gjør det fordi de vil at folk skal høre det de liker. så går vi som liker bandene og bruker pengene våres på å støtte de..

De delene som bruker mest penger på å reklamere for drit (personlig mening), er de som gnåler mest om "tapt salg", men de har aldri omsatt for mer penger.. personlig klarer jeg ikke å se logikken, de har aldri omsatt for mer, men gnåler om tapt salg? hadde de solgt før for så mye som de maser om de taper for, så skulle jeg ikke sagt noe, men når omsetningen går opp, så driver de faktisk med løgner, og de får bare mer til å bruke for å få løgnene sine sanne..

*oppgitt*

For min del blir jeg kraftig irritert når jeg har betalt gode penger for et spill og så begynner det å installere annet dritt på maskinen som jeg ikke har bedt om. Når en install av et spill krever restart!! av maskinen er noe riv ruskende galt. I tillegg kommer det opp en lang DVD sjekk som er så lang at den har en egen "bar" som går oppover når den sjekker. I tillegg må man taste in flere! idiotiske serials ved installeringen. Fortsetter denne mishandlingen av ærlige kunder er det sikkert flere som begynner å velge crackversjoner etterhvert da de ikke gidder å knote og stresse med noe de har betalt i dyre dommer for.  :mad:

Sjekk lisensavtalen neste gang. Står alltid om programmer du installerer der.

Svært få spill krever omstart. Dersom et spill spør deg om du vil starte på nytt så trenger du ikke gjøre det. Det er bare anbefalt fra utviklerens side.

Serials er nødvendig, ellers hadde vi ikke hatt spillutviklere Så vet ikke hva du mener med idiotiske.

Det er ingen misshandling, det er et resultat av piratkopiering som da cetram så elegant nevner.

jeg måtte restarte jeg når jeg la inn SCCT. funka ikke før jeg boota.

De delene som bruker mest penger på å reklamere for drit (personlig mening), er de som gnåler mest om "tapt salg", men de har aldri omsatt for mer penger.. personlig klarer jeg ikke å se logikken, de har aldri omsatt for mer, men gnåler om tapt salg? hadde de solgt før for så mye som de maser om de taper for, så skulle jeg ikke sagt noe, men når omsetningen går opp, så driver de faktisk med løgner, og de får bare mer til å bruke for å få løgnene sine sanne..

*oppgitt*

Jepp. For i de tallene utgiverne operer med, så er hver nedlastet kopi ett tapt salg. Det er ikke tatt med i regningen at langt fra alle som har lastet ned ville ha kjøpt produktet. For da ville det ikke sett like dramatisk ut, og det ville vært vanskeligere å presse igjennom søksmål og lovendringer.

Det finnes veier rundt og selv om det bryter med retningslinjene så skal jeg inrømme at jeg prøvde å bruke en piratkopi av et spill med StarForce, men det var så mye trøbbel at jeg ga opp :nei:

Måtte koble fra CD-ROMen og boote image fila fra nettverk+++

DET er for mye slit for meg så nå har jeg så smått begynt å kjøpe spill :)

Som sagt - det hele er et resultat av piratkopiering. Ikke gå etter symptonene, gå etter årsakene.

Og min mening; Piratkopiering er et resultat av for høye priser.

Ikke at ALLE som laster ned ville kjøpt spillet dersom det var billigere, men det hadde bidratt til flere solgte eksemplarer - og muuuligens overskudd :thumbup:

Selv hadde jeg for en stund siden sinnsykt lyst på GTA:San Andreas. 500 kroner.. Jaja, for 500 kroner kan jeg enten; Kjøpe spillet og spille det på min ps2 ELLER; Bruke 5-600 på å chippe min PS2 og deretter brenne ut alle mulige PS2-titler jeg skulle ønske.

Nei, venter heller på GTA:SA til PC. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...