Gå til innhold

NASA World Wind eier verden. Bokstavelig talt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Programmet er genial :love:

Jeg kan finne Disney World, der jeg har vært før :love:

Håper NASA tar med Wikipedia leksikon av knapper hele verden når du trykker den kobles til siden av stedet.

Håper på 1m piksel oppløsing og 9m høydedata som dekker hele verden og blir portet til Flight Simulator :cool:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hvor ligger disney world? sånn nøyaktig, latitude, longitude.
fant denne lista på nasa forum siden, ganske kjekt:

Location - Latitude / Longitude

Great Pyramids - 29.97932 / 31.13255

Stonehenge - 51.18527778 / -1.849166667

Eiffel Tower - 48.85944444 / 2.289444444

Arc de Triomphe - 48.87722222 / 2.290277778

Coliseum - 41.89777778 / 12.48916667

Statue of Liberty - 40.68777778 / -74.045

Disney World - 28.41527778 / -81.60833333

Golden Gate Bridge - 37.81833333 / -122.4752778

Gateway Arch - 38.63805556 / -90.18666667

White House - 38.8975 / -77.03666667

Big Ben - 51.50333333 / -0.123888889

Empire State Building - 40.74833333 / -73.98583333

;)

Skrevet (endret)

hadde vært tøfft om de kameraene var så gode å kjappe at du kunne sett at en kjøre på rødt lys, finne ut av nummeret på bilen, så ringt til han å si: "din jævel, følg trafikkreglene! Jeg ser deg nok!"

dreamer, i'm a dreamer

Edit:

fant forresten dette ved en tilfeldighet, vet ikke hvilken by det er engang (årsak: se på klokkeslettet)

11833738w3395067n4tq.th.jpg 11833752w3395073n1ed.th.jpg

yeah, go baby, go!

Endret av jalejale
Skrevet
hadde vært tøfft om de kameraene var så gode å kjappe at du kunne sett at en kjøre på rødt lys, finne ut av nummeret på bilen, så ringt til han å si: "din jævel, følg trafikkreglene! Jeg ser deg nok!"

kan godt hende at dei er så gode, men det er ikkje sikkert at dei vil dele det med offentlegheita sånn som dette. det har og med retten til privatliv å gjere.

Skrevet (endret)

...tøft helt til han svarer "kjeften, kona sitter ved siden av med laptop, hu sier at kjerra di står feilparkert."

Endret av zjulik
Skrevet

Må man være på internett for å bruke det? Kan man bruke programmet uten å være på internett? Er det da ganske eller delvis innskrenket?

Finnes det alternativer til Nasa World Wind? Altså andre kart-program.

På forhånd takk! :)

Skrevet
Må man være på internett for å bruke det? Kan man bruke programmet uten å være på internett? Er det da ganske eller delvis innskrenket?

Finnes det alternativer til Nasa World Wind? Altså andre kart-program.

På forhånd takk! :)

Du må være på nettet for å få noen særlig glede av World Wind ja...

Det finnes alternativer: http://www.globalmapper.com/

Skrevet

Hvilke funksjoner er avhengig av om man er på nettet eller ikke? Hvis man ikke er på nettet, hva kan man gjøre med programmet da?

Globalmapper, er det også et program som man må på nettet for å ha glede av det?

Nå tenker jeg på programmer som man ikke må være på nett for å bruke.

Flere programmer?

Har modem hjemme nemlig :cry:

Skrevet

Prøv og gjett hvor mange gigabyte du skal laste ned, om du skal ha like bra oppløsning som på enkelte av bildene som er vist, dersom du ikke skal ha tilgang til internett (som har lagret bildene sentralt)

Skrevet
Prøv og gjett hvor mange gigabyte du skal laste ned, om du skal ha like bra oppløsning som på enkelte av bildene som er vist, dersom du ikke skal ha tilgang til internett (som har lagret bildene sentralt)
Veldig mange gb! Dette programmet er nok ikke laget for de som har modem.
Skrevet

Noen som får detaljerte bilder fra New York?

Jeg får fram Los Angeles, San Francisco, Chicago, Denver m.fl., men ikke New York.

Her er et fra Colorado Springs, :!: Liten bug kanskje...

post-26-1114188869_thumb.jpg

Skrevet

man får bare sort/hvitt bildene av NY... men syntes det var litt tøfft det å... finn Manhattan i NY, også zoomer du ut for å se hele byen, se hvor usannsynlig stor den er! fytti katta...

Skrevet
Jeg mener å huske at det finnes et liknende program.

Noen som husker hva det heter?

http://www.globalmapper.com/ du tenker på? (er og nevnt litt lenger oppe på denne sida)

Hehe, det burde jeg ha sett...

Jeg kan med 100% sikkerhet si at det ikke var Globalmapper. Det programmet jeg tenkte på hadde et lignende interface som Nasa World Wind. Jeg husker blant annet at jeg fikk mye bedre bilder fra New York enn i NWW.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...