Gå til innhold

LCD skjerm som mangler Strømadapter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fungerer fint dette da :)

 

Skjermen din lever aldri lykkeligere enn dette.

 

Dette er analogt med:

Du trenger 9 epler hver dag for å fungere optimalt. Så finnes det en snill person som kan gi deg 10 epler hver dag. Siden du ikke trenger 10 epler spør du om 9 epler. Giveren synes at det er greit så lenge det er 10 eller færre epler :thumbup:

Lenke til kommentar

Sjekk om strømforsyningen leverer likespenning og at det er det skjermen din skal ha.

 

Edit: pga min trege linje, så så jeg ikke bildet av strømforsyningen. Ser at strømforsyningen leverer likespenning. Men ser ikke ut som at spenningen er glattet. Sjekk opp i om skjermen din trenger glattet likespenning.

Endret av Luske_Ludvig
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å sjekke noenting. Bare plugg den i og kjør!

 

Ser du på adapteren så står det "SMP" som betyr switched mode power-suply.

 

Disse untytter en høy frekvens for å redusere magnetisk flux i jernkjernen og kan derfor holde størrelsen nede. På utgangen finnes det alltid et filter som glatter spenningen.

 

Skulle skjermen ha store krav til stabil spenning, vil produsenten sannsynligvis bygge en spenningstabilisatorkrets i skjermen.

 

Du kan trygt bruke det adapteret, også til mange andre elektriske aparater som skulle trenge de spenningene som kommer ut av adapteret. Bare pass på at strømkravet på lasten skal være mindre enn strømadapteren kan levere

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått skjermen.

 

Det er sånn rar strøm inngang inn på skjermen :thumbdown:

 

Se bilde

 

DC 24V 2.4A

use for ac adapter "LA-2032-AC" Only

1.jpg

Står på: ADVARSEL: APPARATET MÅ KUN TILKOBLES JORDET STIKKONTAKT

2.jpg

3.jpg

lcd4.jpg

 

Rar strøminngang :cry: 3 koblinger skal inn på skjermen..hva er NC??

 

lcd5.jpg

lcd6.jpg

 

Jeg har en strøm adapter som har utgang på to kabler.. + og -

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å sjekke noenting. Bare plugg den i og kjør!

 

Ser du på adapteren så står det "SMP" som betyr switched mode power-suply.

 

Disse untytter en høy frekvens for å redusere magnetisk flux i jernkjernen og kan derfor holde størrelsen nede. På utgangen finnes det alltid et filter som glatter spenningen.

 

Skulle skjermen ha store krav til stabil spenning, vil produsenten sannsynligvis bygge en spenningstabilisatorkrets i skjermen.

 

Du kan trygt bruke det adapteret, også til mange andre elektriske aparater som skulle trenge de spenningene som kommer ut av adapteret. Bare pass på at strømkravet på lasten skal være mindre enn strømadapteren kan levere

Har ikke prøvd å starte skjermen ennå..

det er fortsatt en ukjent inngang som skal inn.. NC???

Skal jeg prøve uten den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...