Gå til innhold

Noen høy level druids/mage derute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enda en av dem som gleder seg til at WoW kommer ut 15. april, så derfor har jeg begynt å tenke på hvilken rase jeg skal være. Jeg har tenkt mye på druid, men er usikker på mage også. Kan noen som er druid eller mage i høy lvl skrive hva de syns om dem etter å ha spilt lenge? Forklar helst litt detaljert :yes:

Jeg har prøvd å spille med hunter før, men tror jeg vil satse på en class med mindre melee og mer magi.

Jeg vil også gjerne høre om andre classes hvis det er noen som har noe :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde vært lettere hvis du skrev litt mer spesifikt hva du vil vite mer om. Du bør også vite at å specce en druid i balance (altså "magevarianten" av druid), kanskje er den dårligste og mest unyttige veien å gå med den klassen. Du vil få en mage extra light med lite mana i forhold til en mage, få spells og sånn omtrent null crowd controle-nytte i instancer. Skal jeg lage en gruppe for en vanskelig instance, så ville jeg dessverre aldri sløst bort en plass på en balance druid.

Skrevet
Det hadde vært lettere hvis du skrev litt mer spesifikt hva du vil vite mer om. Du bør også vite at å specce en druid i balance (altså "magevarianten" av druid), kanskje er den dårligste og mest unyttige veien å gå med den klassen. Du vil få en mage extra light med lite mana i forhold til en mage, få spells og sånn omtrent null crowd controle-nytte i instancer. Skal jeg lage en gruppe for en vanskelig instance, så ville jeg dessverre aldri sløst bort en plass på en balance druid.

Jeg mener ikke at jeg ville satse alt på magi hvis jeg skulle være druid, men jeg er bare usikker på om jeg skal velge druid eller mage eller noen andre klasser for den saks skyld. Jeg ville bare gjerne høre noen uttalelser fra noen som har spilt disse to klassene på høyt nivå:)

Skrevet (endret)
Det hadde vært lettere hvis du skrev litt mer spesifikt hva du vil vite mer om. Du bør også vite at å specce en druid i balance (altså "magevarianten" av druid),  kanskje er den dårligste og mest unyttige veien å gå med den klassen. Du vil få en mage extra light med lite mana i forhold til en mage, få spells og sånn omtrent null crowd controle-nytte i instancer. Skal jeg lage en gruppe for en vanskelig instance, så ville jeg dessverre aldri sløst bort en plass på en balance druid.

Jeg mener ikke at jeg ville satse alt på magi hvis jeg skulle være druid, men jeg er bare usikker på om jeg skal velge druid eller mage eller noen andre klasser for den saks skyld. Jeg ville bare gjerne høre noen uttalelser fra noen som har spilt disse to klassene på høyt nivå:)

Har ikke spilt på så fryktelig høyt nivå (Opp til lvl 30 med undead mage, nå på lvl 22 med human mage) ... Men dette er iallfall hovedgrunnene til at jeg kom tilbake til mage etter å ha testet litt andre classes:

1. Gjøre ENORME MENGDER SKADE!

2. Teleportering!

Mine to cents. :)

Endret av thomanil
Skrevet

Om du velger Mage, så sørg for å velg et Fire/Arcane-tre og evt. bytt ut med frost om du føler for det ved level 60. Frost/Arcane er en god del tregere å lvle med, om det er viktig for deg.

Hilsen Frost/Arcane Mage.

Skrevet (endret)

Mage suger. I endgame har du null staying power og ligger i tillegg nær bunnen når det gjelder damage output; nesten like ille som NT i Anarchy online. :(

Gå for en klasse med healing du, druid er nok noe av det råeste du kan velge akkurat nå. Evt. shaman, som kanskje er litt mer magi-orientert enn druid?

Kunne tenke meg å prøve en druid selv, men vil fortsette som horde og det er ikke aktuelt å spille ku..

Endret av Frank2004
Skrevet
Mage suger. I endgame har du null staying power og ligger i tillegg nær bunnen når det gjelder damage output; nesten like ille som NT i Anarchy online. :(

Her må du nesten være så grei at du forklarer hvorfor. Mage øser jo ut damage gjennom alle lvl..

Skrevet

Gå for en klasse med healing du, druid er nok noe av det råeste du kan velge akkurat nå. Evt. shaman, som kanskje er litt mer magi-orientert enn druid?

Kunne tenke meg å prøve en druid selv, men vil fortsette som horde og det er ikke aktuelt å spille ku..

Nær bunnen når det gjelder damage output? Jeg tror vi sier HELT i toppen....(Kanskje rogue har en smule mer da, er ikke helt sikker)

Skrevet
Mage suger. I endgame har du null staying power og ligger i tillegg nær bunnen når det gjelder damage output;

Fire/Arc Mage gjør mest damage av alle klasser om du tar én mob av gangen. Helt klart. Deretter kommer Rogue. Mulig Frost/Arc Mage kommer på tredje plass, men det vet jeg ikke. Frost Mage funker bedre som crowd-controller og AoE-dmg-dealer.

Mage har Polymorph, kan lage vann og kan ha Instant Arcane Explosion. Alle de tre spellene er veldig etterspurt og nyttig i instances. Skal man til en end-game instance er man omtrent nødt til å ha med seg en Mage (Sier folk som er der). Selv er jeg kun på level 52, så jeg vet ikke enda.

Skrevet (endret)

I instancer som er lvl 40 og høyere må du nesten ha med minst én mage i gruppen (scorpid-pits og non-elites i Uldaman, pyramide-fighten i Zul'farak, stein-patruljene i Maraudon etc). Finner ingen klasser som har bedre crowd-control og aoe-spells enn mage.

Edit: Og når det gjelder "staying power", så har ihvertfall ikke jeg (frost/arc) noen som helst problemer med å overleve. Trekker du for mye aggro har du drøssevis av aoe-spells som dreper raskt, eller ice block og ice barrier som gir deg nok tid til heals.

Endret av Jerre
Skrevet

Crowd control = alt som får fienden til å være mer håndterlig. Roots for å hindre de fra å springe, hibernate etc for å gjøre at de ikke angriper etc. (Ikke sikker på hva det heter i WoW enda, i AO var calm en generell betegnelse på å få mobs til å ikke angripe, og bli hvor de var.)

Det er en veldig viktig støttefunksjon, som gjør at du kan ta ut en og en mob, ikke få 3-4 stk samtidig.

Hvis du ikke har spilt noe MMORPG før, så kan du ta en liten titt på WoW sine sider ang. det å spille i party. En god del basale tips der:

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/parties.html

og med underside om Crowd control, bedre forklart enn det jeg kan gjøre:

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/p...owdcontrol.html

Kirikiri

Skrevet
Mage suger. I endgame har du null staying power og ligger i tillegg nær bunnen når det gjelder damage output;

Fire/Arc Mage gjør mest damage av alle klasser om du tar én mob av gangen. Helt klart. Deretter kommer Rogue. Mulig Frost/Arc Mage kommer på tredje plass, men det vet jeg ikke. Frost Mage funker bedre som crowd-controller og AoE-dmg-dealer.

Levels 1-59 er vel ikke mage DOT så aller verst, ihvertfall ikke om du ser bort fra downtime. Problemet er at du stopper opp på level 60, når det ikke er flere spells, mens klassene som bruker våpen bare fortsetter å bli bedre..

Jupps, det finnes +damage utstyr for casters, men dette kan ikke måle seg med våpenoppgraderingene som kommer ut. Når warrior og mage gjør samme damage, hvorfor være en pinglete mage?

Mage har Polymorph, kan lage vann og kan ha Instant Arcane Explosion. Alle de tre spellene er veldig etterspurt og nyttig i instances. Skal man til en end-game instance er man omtrent nødt til å ha med seg en Mage (Sier folk som er der). Selv er jeg kun på level 52, så jeg vet ikke enda.

Jo, vann til gruppen, poly, fjerning av curses og aoe'ing av mobs som er utplassert kun så mage skal ha en hensikt. IMO er veien til 60 grei nok, men ting kan bli frustrerende når det er slutt på ting å se fram til.

I (end game!) pvp er du vel først og fremst en easy kill.. Mulig AOE kan fungere i battlegrounds, men jeg er redd det blir litt for situasjonsavhengig, akkurat som i pve. Får ingen bra klasse ved å 'balansere' den rundt AOE; se på NT's i AO.

Skrevet
Levels 1-59 er vel ikke mage DOT så aller verst, ihvertfall ikke om du ser bort fra downtime. Problemet er at du stopper opp på level 60, når det ikke er flere spells, mens klassene som bruker våpen bare fortsetter å bli bedre..

Jupps, det finnes +damage utstyr for casters, men dette kan ikke måle seg med våpenoppgraderingene som kommer ut. Når warrior og mage gjør samme damage, hvorfor være en pinglete mage?

Jeg skulle like å se den warrior som gjør halvparten av den skaden en mage kan pumpe ut. Ja, en mage går fort tom for mana, men så dreier klassen seg om massiv skade på kort tid. Det er ikke mange som kan konkurrere med mage når det gjelder dps (minst av alle warrior), enkelte warlock-builds skal kunne gjøre det, og rogues er også gode på det punktet. Men så har mage muligheter de to andre klassene ikke har, akkurat som de to andre har ting mage ikke har. Rogue har dårlig med aoe, warlock har begrenset "crowd control".

+dmg-utstyr for casters er ikke så ille som mange vil ha det til, dessuten finnes det en god del +x% critsjanse for spells-utstyr der ute, som blir dødelig hvis man har en del av det. Jeg utstyrte min warlock med noen få +fire dmg-gjenstander i et eksperiment. Searing Pain (1.5 sek cast, lite mana) gikk for eksempel opp fra 250 til 300, og crit fra 500 til 600. Den critter ca. 25% av gangene jeg bruker den nå, så økningen i dps blir betraktelig. Sier lite om mage, men det er i alle fall et eksempel på at det er mulig å gjøre en del med dps også som caster.

Skrevet

Jeg skulle like å se den warrior som gjør halvparten av den skaden en mage kan pumpe ut. Ja, en mage går fort tom for mana, men så dreier klassen seg om massiv skade på kort tid. Det er ikke mange som kan konkurrere med mage når det gjelder dps (minst av alle warrior), enkelte warlock-builds skal kunne gjøre det, og rogues er også gode på det punktet. Men så har mage muligheter de to andre klassene ikke har, akkurat som de to andre har ting mage ikke har. Rogue har dårlig med aoe, warlock har begrenset "crowd control".

+dmg-utstyr for casters er ikke så ille som mange vil ha det til, dessuten finnes det en god del +x% critsjanse for spells-utstyr der ute, som blir dødelig hvis man har en del av det. Jeg utstyrte min warlock med noen få +fire dmg-gjenstander i et eksperiment. Searing Pain (1.5 sek cast, lite mana) gikk for eksempel opp fra 250 til 300, og crit fra 500 til 600. Den critter ca. 25% av gangene jeg bruker den nå, så økningen i dps blir betraktelig. Sier lite om mage, men det er i alle fall et eksempel på at det er mulig å gjøre en del med dps også som caster.

Flott at noen forsvarer Mage :w00t:

Skrevet

Anbefaler deg å være mage.

Mage er kraftig, selv om vi har lite armor. Veldig etterspurt klasse etter level 40.

Druid, der imot, er det vi kaller en "hybridklasse" dvs. en som kan flere ting, men ikke behersker noen av delene skikkelig.

Mens mage er en pur damagedealer, er druid en tank, healer, ting.

De aller fleste vill foretrekke en priest og en mage framfor druid.

Hvordan du spiller vil ha noe å si for hvor god magen din er.

Det de aller fleste mager gjør, er å stå på et sted og fireball, fireball, fireball, fireball etc.

Dette skaper en høy threat noe som tiltrekker mobs til deg.

Har du ikke en god healer er du så godt som død.

Men er du en flittig mage, så løper du mye rundt og bruker spellene litt om hverandre.

F.eks fireball, sorch, fireblast, (dette er de spellene du klarer å pøse ut før en mob kommer fram til deg) så hopper du bakover mens du bruker frostnova. Løper litt til siden. Hiver en frostbolt også en ny fireball.

Dette fungerer veldig bra for meg i alle fall. (jeg er ren firemage, noe som lønner seg fram til level 60 når man først og fremst PvEer)

Druid kan klare seg bra solo.

Men når det kommer til healing i party liker jeg dem ikke. Også kan dem bare resse 1 gang hver halvtime.

Noe som er lite kjekt i instancer.

Skrevet

Det artige med lvl 60 er jo egentlig bare PVP der mage er helt vilt, se for.eks sorrowhill.

Så har du jo hero classes og se frem til, ser for meg firemage blir for.eks bloodmage.

Går du riktig build kombinert med +x% gear får du sykt mye critangrep

Skrevet

Det er ikke ALLE som bare spiller et MMORPG for å være den klassen som dealer mest damage heller da. Noen spiller faktisk for å ha det moro, ikke bare powerlevel'e. Føler du deg mer hjemme med en mage-type istedet for en krigertype, så gjør det.

Skrevet
Det er ikke ALLE som bare spiller et MMORPG for å være den klassen som dealer mest damage heller da. Noen spiller faktisk for å ha det moro, ikke bare powerlevel'e. Føler du deg mer hjemme med en mage-type istedet for en krigertype, så gjør det.

Vakkert :love::p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...