Gå til innhold

Anderledes språk/uttalelser etter WoW.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uVTr2vDm
jeg har begynt å skrive "m8" når jeg chatter med venner på MSN av og til

Akkurat denslags forkortelser er berre tåpelig. Det å bytte ut et par bokstaver med tall er latterlig, unødvendig og veldig "fjortisaktig". Abbreviasjoner er en heilt anna ting :)

Det å skrive halvveis nynorsk er også tåpelig.

Lenke til kommentar
jeg har begynt å skrive "m8" når jeg chatter med venner på MSN av og til

Akkurat denslags forkortelser er berre tåpelig. Det å bytte ut et par bokstaver med tall er latterlig, unødvendig og veldig "fjortisaktig". Abbreviasjoner er en heilt anna ting :)

Det å skrive halvveis nynorsk er også tåpelig.

 

Godt mulig, men folk klagar óg når eg skriv heilt nynorsk.

 

Uansett så er det ein litt anna sak enn å skrive med alle mulige uforståelige forkortelsar. "SMS-språk" er og blir ein irriterande sak, og når du skriv "m8" for "Mate", 2 for to/too osv. så blir det litt dumt. Eg trur faktisk at du forstår kva eg meiner.

 

edit:

Men ok, eg kan begynne å skrive heilt nynorsk, frå og med denne posten her.

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Ja, hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig, for meg er det lettere å å skrive med forkortelser når jeg holder på med noe i wow. Det er ikke for at DU arve skal forstå meg, det er for alle de andre som gjør det og faktisk har andre ting å tenke på når de spiller wow en norsk/engelsk gramatikk. Spiller ingen rolle for meg om folk skriver grammatisk feil i et spill eller om de bruker tall istedenfor bokstaver. Så lenge det gir en mening når jeg leser det (og at de faktisk rekker å skrive det jeg trenger å vite før det er for sent), rettskrivning kan de drive med i norsktimen på SKULEN :tease:

Og mens vi er inne på det, hvorfor ikke bare skrive bokmål? Har hatt nynorsk igjennom hele skolen men jeg skriver bokmål uansett, vet du hvorfor? Fordi det er enklere, dvs nesten samme grunn som når jeg spiller wow. Det er enklere å skrive sms språk.. Du kommer til å spare deg for en masse ein/eit/ei og andre plagsomme aspekter med det nynorske språk om du begynner å skrive litt bokmål...

x672 bruker du ventrilo på random pickup parties? :!:

 

*krangle krangle* :p

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

Var i instance med en slik i går. Skulle forkorte alle ord og lage "kule" (trodde han) ord og setninger utav det. I tillegg slet han med dysleksi (kan ikke noe for det da), men resultatet ble SMS-språk med masse feil. UMULIG for oss andre å lese.

 

Ser ikke helt problemet med å skrive normalt. Tar nesten mindre tid å skrive ordet normalt enn det tar å huske hvordan ordet var på wowsk igjen :p

Lenke til kommentar

Grunnen til at eg ikkje har særlig lyst å skrive bokmål er enkelt og greit fordi bokmål er en kjedelig blanding av norsk og dansk. Er du norsk, så skriv og snakkar du norsk => Nynorsk. Dessuten - når eg har vennt meg til å skrive på nynorsk, så går det fort nok i massevis, og eg ser ingen grunn til å skifte.

 

Dessuten ser eg ingen grunn til å rakke ned på nynorsk, sida det er et skriftspråk likestilt med bokmål her i landet.

 

smetho:

Godt poeng der, heilt klart.

Og det er ikkje berre på "WoWsk" det er et problem - fjortiser brukar denslags språk overalt: Alle former for Instant-messenger-system, forskjellige forum, i onlinespel osv. Desverre.

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Godt mulig, men folk klagar óg når eg skriv heilt nynorsk.

 

Uansett så er det ein litt anna sak enn å skrive med alle mulige uforståelige forkortelsar. "SMS-språk" er og blir ein irriterande sak, og når du skriv "m8" for "Mate", 2 for to/too osv. så blir det litt dumt. Eg trur faktisk at du forstår kva eg meiner.

 

edit:

Men ok, eg kan begynne å skrive heilt nynorsk, fra og med denne posten her.

 

hvis du skal skrive rett, skriv rett. du har feil i nynorsken din; det er "mogleg", ikke mulig. og det er "byrja", ikke begynne. "frå", ikke fra.

 

Jeg er også veldig enig i at leet-språk og sms-språk er noe tull! Setninger som er fulle av det er vanskelig å lese, men et "ord" som m8 syns jeg går greit, til spill

Endret av h3nrik
Lenke til kommentar
Godt mulig, men folk klagar óg når eg skriv heilt nynorsk.

 

Uansett så er det ein litt anna sak enn å skrive med alle mulige uforståelige forkortelsar. "SMS-språk" er og blir ein irriterande sak, og når du skriv "m8" for "Mate", 2 for to/too osv. så blir det litt dumt. Eg trur faktisk at du forstår kva eg meiner.

 

edit:

Men ok, eg kan begynne å skrive heilt nynorsk, fra og med denne posten her.

 

hvis du skal skrive rett, skriv rett. du har feil i nynorsken din; det er "mogleg", ikke mulig. og det er "byrja", ikke begynne. "frå", ikke fra.

 

Jeg er også veldig enig i at leet-språk og sms-språk er noe tull! Setninger som er fulle av det er vanskelig å lese, men et "ord" som m8 syns jeg går greit, til spill

Kverulant :p

 

Greit - har forandra Fra til Frå no. Resten er riktig. Det er lov å skrive "begynne" og "mulig" i nynorsk, faktisk ;)

 

Nynorsk og bokmål sklir meir og meir over i kvarandre, og i dagens bokmål har du lov å bruke enten to eller tre kjønn, for eksempel: (en/et eller ei/en/et, respektivt). Dette var nynorsk-only for ei tid tilbake.

 

Edit:

Uansett meiner eg at "m8" er et typisk SMS-språk-ord. Derfor er eg imot denslags "tullprat".

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...