Gå til innhold

Mottat defekt kort fra Elkjøp? Leadtek 6600GT


lavizh

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Var å hentet mitt Leadtek/WinFast 6600GT kort som Elkjøp solgte til 1495,- (kjøpt via webshoppen dems).

 

Problemene startet selvfølgelig med engang jeg skulle prøve skjermkortet. Installerte drivere (Har prøvd Forceware 71.84, Omega drivere og driverne som fulgte med på driver CD).

 

Ingen spill fungerer, dvs. spill starter opp til menyer etc... men når spill skal loade henger PC'n seg og booter 20-30 sekunder senere. Problemet er skjermkortet. Har prøvd med flere skjermkort jeg har liggenes, og de fungerer helt fint.

 

Overklokking fungerer heller ikke (kun på 2D), men når jeg skal teste OC settings for 3D så henger PC'n seg.

 

P.S : Molex-kontakt er selvfølgelig koblet til (Rett fra PSU).

 

Edit : Har testet med FarCry, HL2 og DOOM3.

Edit 2 : Chipsett-drivere og DirectX 9.0c er installert.

 

Specs :

 

2 x AMD Opteron 244

2 x 512MB Corsair ECC/REG DDR-RAM

Tyan Tiger K8W (HK'et)

Aspire 500W PSU

Windows XP 32-bit (SP1).

 

Noen som kan hjelpe en stakkar? Flere som har hatt problemer med disse kortene?

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør nesten si at selve kortet fungerer helt fint i 2D og vanlig desktop-bruk. Men ikke 3D.

Kanskje en BIOS flash på skjermkortet burde gjøre susen?

 

Edit : PC'n henger seg også utrolig nok når jeg skal spille av DivX/XVid eller WMA filer.

Kan det tyde på minne-problemer på skjermkortet?

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Du kunne jo forsøkt en flash, men jeg tror ærlig talt ikke jeg hadde giddet. Du har betalt for et kort som funker, og da ville jeg heller byttet inn dette og fått det du har betalt for.

 

Utrolig kjipt det der og jeg husker hvor sinnsykt skuffet jeg ble når jeg hadde hentet mitt 6800 Ultra (som jeg hadde gledet meg som en unge til) og det ikke funket.. :cry:

Lenke til kommentar

Dette er helt ille.

 

Jeg drop på Elkjøp for å bytte skjermkortet mot et lignende kort. Gjett hva som skjedde? Jo dette er også defekt. Samme ulla som forrige. Dette er helt utrolig.

 

NB : Nei det er ikke meg, har prøvd andre skjermkort og de funker helt fint.

 

På mandag skal jeg på Elkjøp igjen, men denne gangen krever jeg pengene tilbake!

Blir nok heller et 6600GT fra en webshop denne gangen.

Lenke til kommentar

Har nesten samme problem sjøl med det kortet.. Speler Far Cry, men av og til så frys maskina og rebootar.. Veldig irriterande.. Men trur ikkje det er kortet som er defekt. Har lest om andre med XFX 6600gt kort som også slit med dette.. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=398135&hl=

 

Har ikkje fått fiksa problemet sjølv. har prøvd mange drivarar...

 

Forresten, kva du meiner med å oppdatere chipsett drivarane?? er det noko ein finn på wesidene til hovedkortprodusenten??

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar

Tviler på at det er gfx kortene som er defekt .

Er nok heller kompabilitets problemer med hovedkort/bios eller

chipset drivere (xxagp.sys/gart driver) .

 

Kan jo nevne at f.eks MSI K8N Neo2 nforce3 ultra ikke klarer å funke

med matrox G serie kort .(så det er ikke sikkert det er gfx korta det er feil med...)

Lenke til kommentar
Tviler på at det er det.

Det er nettopp det det kan være.

 

Godt, selverfart, eksempel:

 

Jeg hadde Club3D 8500 128MB kort på et AOpen AK72 hovedkort, fungerte ikke i 3D at all. Testa hos en venn med et Asus hovedkort, funka som fjell.

 

Fikk igjen penga og kjøpte ett BBA 8500 128MB kort og det fungerte knirkefritt på samme hovedkort, ikke andre drivere, ikke byttet noe annet.

 

Komponentene i seg selv må også "passe sammen", ikke bare GPU.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tviler på at det er det. Har kjørt ASUS 6800GT på mitt hovedkort uten problemer. Men så solgte jeg det :cry:

 

Kjører nyeste AMD Driver Pack. Fast Writes er også av.

 

Men nå har jeg bestilt ASUS 6800GT igjen  :D  :p

Hva har 6800GT å gjøre med problemet ditt?

Det er ting som tyder på at ditt HK, chipset, drivere ikke er kompatibelt med 6600GT-kort *uansett* produsent (som jo er ett PCI-E kort med PCI-E<->AGP bro).

Men for å være sikker må du jo teste ut en del 6600GT-kort da.. og det blir sikkert dyrt..og noe upraktisk..

Virker litt usmart å tro at å bestillle ett 6600GT fra en Webshop isf. Elkjøp blir noe bedre..dersom jeg forstod deg rett..

Har forøvrig meget god erfaring med det Leadtek 6600GT fra Elkjøp.. yter bedre enn Sparkle 6600GT (som jeg også har).

Men det er surt å kjøpe Hw som ikke virker.. meget surt.. så kan jeg forstå dine noe irrasjonelle innlegg her.. :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...