Gå til innhold

Hjelp til anskaffelse av avdanket cpu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMD XP 2600+ 266FSB 2,133GHz socket-A

 

AMD XP 2600+ (Thoroughbred) er AMD's svar på Intels P-4 2.6GHz prosessor. Den er full kompatibel mot Windows XP operativsystem.

Hastighet: 2.133GHz

Laget med 0.13µm produksjonsprosess

QuantiSpeed™ Arkitektur

384K Total High-Performance, Full-Speed Cache

Advanced 266MHz Front-Side Bus med støtte for ECC (Error Correcting Code)

Link til produsent for mer informasjon

 

Sitatet er hentet fra Multicom.no

 

Pris pr. stk: 995.00 inkl. mva. Frakt kommer i tillegg.

På lager: 5

 

Dette skulle vel være den varen du leter etter... Jeg vet ikke hvorfor Multicom ikke er med i prisguiden, det kunne de gjerne vært...:)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvorfor Multicom ikke er med i prisguiden, det kunne de gjerne vært...:)

Vi er ikke med i prisguiden fordi hardware.no rett før nyttår innførte krav om betaling for å være med i en størrelsesorden som er helt uholdbar og på ingen måte står i stil til det tjenesten gir oss som butikk. Det er synd at en i utgangspunktet relativt sett idealistisk organisasjon som hardware.no tidligere var skal vende om slik og bli et rendyrket kapitalistisk foretak som lar inntjening gå foran objektivitet. Vi synes ikke det er riktig at en slik tjeneste for forbrukerene skal bli en ren melkeku for de som driver den og har derfor valgt å sette ned foten og trekke oss ut. Det er dessverre i all hovedsak brukerene av tjenesten som taper på dette.

 

Prisguiden er pr. i dag ikke noe en bruker lenger kan stole på ettersom f.eks. våre priser (og flere andres) ikke er der. Vi har faktisk svært ofte bedre priser enn det som er "beste pris" på prisguiden.

 

Det skal bli veldig interessant å se hvilken plass vi havner på når webshoptesten (pristesten) for 1. kvartal 2005 nå straks skal offentliggjøres på hardware.no. Der er vi nemlig med og med våre lave priser ligger vi så vidt meg bekjent meget godt an til å kunne vinne denne. Skulle vi vinne denne vil jo det være en falitterklæring av karakter for prisguiden som troverdig tjeneste. I en slik situasjon vil jeg anse det som vanskelig å forsvare seriøsiteten til tjenesten.

 

 

Tobias Tangen

arb. styreformann

MultiCom Norge AS

Lenke til kommentar

Oi, må innrømme at jeg ikke er en stor fan av multicom, men her driter jo hw.no seg loddrett ut... Ta seg betalt for dette er jo idiotisk.. :no:

 

Helt rett av dere, jeg har påpeket det tidligere, kanskje trenger hw.no hjelp for å planlegge deres økonomiske framtid. Dette er på ingen måte riktig måte å hente inntjeningen på, da dette går på sidens integritet... Annonser, greit.. Div hw for testing, greit.. Ta betalt for å være med i prisguiden, UAKSEPTABELT!!!!!

 

 

My 2 cent :mad:

 

 

Det minste dem burde gjøre er å informere at de billigste alternativene ikke er med i prisguiden da disse ikke betaler hw.no nok penger for å være med...

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

100% enig med multicom her. :yes:

 

før brukte jeg prisguiden ganske flittig, men etterhvert har den blitt så og si ubrukelig. full av feil og finner ikke alltid billigste butikk.

 

og når den i tillegg er treg og forferdelig kodet så driter jeg i det og søker heller manuelt.

 

når det gjelder multicom så trenger de og markedsføre seg selv litt bedre! :) husker i gamle dager når komplett og multicom var de to store.. nå har multicom dessverre havnet litt i skyggen virker det som. pøs ut litt mer reklame og oppdater den grafiske profilen deres. bare et tips. ;)

 

men nok OT nå.

Lenke til kommentar
fordi hardware.no rett før nyttår innførte krav om betaling for å være med

Sier meg helt enig i at dette ikke er bra.

 

Regner med at det koster en del å vedlikeholde prisguiden, men det er veldig uheldig å søke å dekke inn kostnaden på denne måten; de risikerer å få et dårligere og dårligere produkt og i verste fall få bransjen imot seg og dermed er prisguiden garantert verdiløs.

 

Som jeg har nevnt før; jeg fatter ikke at hw.no ikke har en (liten) reklame på forumsidene eller noe - det må da være enormt med sidevisninger pr. døgn her i forumet. Personlig er jeg sjelden innom hovedsidene til hw-nettverket; jeg går direkte til forumet.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Det er vel en grunn til at multicom har havnet litt i skyggen nå, med dårlig vareutvalg, høye priser og dårlig service (i mine øyne). At de her nærmest allerede tar seieren for gitt i webshoptesten (pristesten) synes jeg heller ikke noe om. Jeg skal ihvertfall fryde meg om de hanver laaangt nede på lista.

Lenke til kommentar

Et alternativ til XP2600+ er XP-M som man får kjøpt hos itbutikken.

De er vesentlig bedre enn hva en Thoroughbred kjerne kan bli.

 

Men er ikke hovedkortet ditt kompatibelt med barton kjernen er jo det synd.. (dog de bruker 266mhz bus som er det samme som tbred, og jeg bruker en slik prosessor på et hovedkort som i utgangspunktet ikke støtter det.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...