Gå til innhold

Lurer du på om du skal kjøpe DDR eller DDR2 RAM ?


Anbefalte innlegg

Test av DDR mot DDR2

-

Videre overklokking av DDR2 RAM

 

Disse brikkene har jeg, men jeg får ikke overklokket før skjermkortet er på plass, så jeg får ikke sjekket hvor høyt jeg får klokket disse ennå. Jeg må bare flire litt nå da det er veldig mange som niholder på sine DDR brikker og ser bare på latency. Var faktisk enkelte som lo da jeg sa at jeg skulle bestille disse brikkene, vel vel. Den som ler sist ler best :yes:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ehhh? Så du sier at OC DDR2 slår  DDR1@stock speed. Litt rar sammenligning da... Finn noen tester der de sammenligner OC DDR2 mot DDR1 med stramme timings @240-250.

Jeg tviler på at du har lest testen.

 

We used Corsair's TWINX1024 PC3200XL PRO running at DDR-400 with latency timings of CAS 2.5-2-2-5 as our DDR1 comparison. Corsair's DDR2 modules on the other hand will be running at DDR2-533 with latency timings of CAS 4-4-4-12

 

Altså begge ble kjørt med default timings under testen. Den andre linken er bare for å vise hvilket overklokkings potensiale det ligger i de DDR2 brikkene jeg har.

 

Det var ingen syke forskjeller(om du gidder å lese testen) men når folk sier til meg at det er bare tull å kjøpe DDR2 minne så har jeg jo bevis her nå. Vanlig DDR kan ikke tynes noe særlig mer, og DDR2 er kommet for å bli. Legg DDR minnet på hylla sier nå jeg :thumbup:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Synes bare de testene der viser at det er 0 vits å hoppe til å investere i DDR2 enda. Er midlertid ikke i tvil om at det er tingen om en stund når de får hastigheter som er raskere enn de er i dag, siden nok DDR1 har nådd sin grense der. Og, hva folk får til å klokke brikkene sine til er vel av 0 interesse det også, for de fleste kjører standard, og gidder ikke klokke.

 

Jeg er en av dem. Når du får høyere ytelse tilsvarende 4% synes jeg det er totalt bortkastet å i det hele tatt tenke tanken. Ikke tvil om at de grafene der ser imponerende ut, og hadde de manipulert grafene og tallene litt mer hadde du vel sett ut no sånn som den her karen -> :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...