Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil til 18 åring.


Anbefalte innlegg

Jeg forstår riktignok ikke hvorfor du ikke vil ha volvo.. Jeg har Volvo 240, strøken stand, akkurat innkjørt (290.000km), god motor, sikker som fjellet (Allerede blitt påkjørt en gang, jeg bare kjørte hjem etter det, mens den andre blei vrak på stedet, vakke mulig å kjøre den heller :p Og det var en Audi 80 2.0E), god tilgang til deler og ikke de værste prisene.

 

Bare unngå å lage den harry og råne det, så er 240 en fin bil mener nå jeg.

egentlig enig her, kanskje senke den og evt bytte motor senere, gunstigste bilen og bygge motor i, alt på den er så overdimensjonert at man trenger nesten ikke bytte noe.. (vurderte en periode selge min bil til fordel for 940lt)

 

glemte, du likte ikke volvo :p

jaja, hørt mye bra om nissan primera da, selv om den kanskje er litt kjedelig å se på

Endret av Rairai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg forstår riktignok ikke hvorfor du ikke vil ha volvo.. Jeg har Volvo 240, strøken stand, akkurat innkjørt (290.000km), god motor, sikker som fjellet (Allerede blitt påkjørt en gang, jeg bare kjørte hjem etter det, mens den andre blei vrak på stedet, vakke mulig å kjøre den heller  Og det var en Audi 80 2.0E), god tilgang til deler og ikke de værste prisene.

 

Bare unngå å lage den harry og råne det, så er 240 en fin bil mener nå jeg.

 

Der er jeg enig. Er ute etter Volvo 740 selv jeg...

Endret av Backbone
Lenke til kommentar
Hadde anbefalt en Nissan skyline el 200sx :p hehe, neida...

Men en volvo er faktisk ikke så værst assa! Veldig holdbare biler...

 

 

 

Kristian

Ja...hva er egentlig galt med volvo???

 

De er driftsikre, kollisjonssikre og de kan, med nok utgifter, se forholdsvis greie ut.... ;)

 

Jeg skal kjøre volvo, og det er en ypperlig bil det....greie å skru på, trenger ikke allverdens hjelp for å bytte lyspærer osv...som et eksempel... :D

Lenke til kommentar

Gå for japansk hvis du vil ha minst mulig problemer. For 20000 kroner bør du kunne få en god bil, hvis du leter litt. Toyota Camry er et meget godt valg, men pass deg for rusta. Camryen ruster fælt hvis den ikke har blitt skikkelig vedlikeholdt og vaska. Naboen min har en '89-modell som har gått 270.000km og omtrent ser ut som ny inni og utenpå. Japsene var tidlig utpå med fireventilsteknikk, som mange er ganske spreke også.

Lenke til kommentar

Hehe, flere som var enige ang. volvo her ja ;) 200, 700 og 900-seriene er supre biler..

 

Men ja, du er jo diskriminerende.. :p Menne, uansett, har ikke spess peiling på andre merker, fordi det er sjelden noe å bry seg om.. Audi 80 er jo fin da, de litt nyere, altså B4.. de er jo fine, men men.

Lenke til kommentar
Ja...hva er egentlig galt med volvo???

 

De er driftsikre, kollisjonssikre og de kan, med nok utgifter, se forholdsvis greie ut.... ;)

 

Jeg skal kjøre volvo, og det er en ypperlig bil det....greie å skru på, trenger ikke allverdens hjelp for å bytte lyspærer osv...som et eksempel... :D

Derav kallenavnet: Familietanks???

 

Hmmm :!: 1

Lenke til kommentar
Ja...hva er egentlig galt med volvo???

 

De er driftsikre, kollisjonssikre og de kan, med nok utgifter, se forholdsvis greie ut.... ;)

 

Jeg skal kjøre volvo, og det er en ypperlig bil det....greie å skru på, trenger ikke allverdens hjelp for å bytte lyspærer osv...som et eksempel... :D

Derav kallenavnet: Familietanks???

 

Hmmm :!: 1

Og det er negativt? Finner nestne ikke noen sikrere biler..

Lenke til kommentar

Om bilen koster 60k isteden for 20k betyr ikke det at den er feilfri forde, eller at du trenger å bekymre deg mindre.. Der kan du være riktig uheldig uansett.. Dra på seg bil-lån som 18-åring høres utrolig tullete ut spør du meg..

 

Mitt tips er å være tolmodig, se på masse biler, ikke ta den første og beste selvom den ser veldig fin ut der og da. Når man vet at lappen er like rundt hjørnet er det veldig lett å slå til tidlig for å være helt sikker på at bilen står i garasjen når du kommer hjem fra oppkjøring. Beste måten å få LITT oversikt over markedet på er å titte masse.. Som mange andre her har sagt, og du selv også, pass på rust. Selvom bilen ser rustfri ut etter å ha gått to runder rundt den, kan den være et mareritt under. Jeg holdt på å brenne meg skikkelig på en Vectra en gang som så helt strøken ut, føør jeg titta GODT etter under.

 

Toyota og Mazda er jo veldig kurrante biler da. Selv har jeg en Mercedes 124. Finner du en 124 eller 201 (Bedre kjent som 190'n), uten for mye rust, går de lett mange hundre tusen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha deg bil til 20.000 burde du lete litt på markedet, det kan hende at du gjør noen kupp. Du må hiske på at ofte så kan omregistrering også komme i tillegg til bilprisen.

 

Det er også mange private som selger unna søpla si for å si det slik, opplevde det jeg også før jeg fant ut at jeg skulle spørre foreldrene mine om de kunne ta opp et lån for meg slik at jeg fikk en helt ok bil. (noe jeg fikk :thumbup: ).

 

Hvilken bil du velger er opp til deg selv, det er viktig at du liker den og at den er i god stand etter forholdene. Husk også på at deler etc også koster :whistle:

 

Men lykke til :D

Lenke til kommentar

skal du kjøpe vectra så pass på rust som har blitt nevnt her, det er ikke bare kanaler som ruster, det er også rammevangene (der fjærene sitter bak) har hatt samme problemet selv på en ascona c, og det er ikke noe morsomt.. jeg fiksa det selv, men skal du la noen andre gjøre det blir det fort DYRT!! og skjermbuer ruster!!.. vectra er en av de værste opelene når det gjelder rust.. bare så du vet d(har en kamerat som jobber på ett bilverksted, og der har de fått inn en del vectraer med dette problemet, var en det ble rustsveising på for over 30.000) og på opel her i hamar så sa de att vectra (husker ikke om d var A eller B) var den dårligste opelen som har blitt lagd.. men du kan jo kjøpe en Kadett GSi, tøffe biler, bra motor, hvordan d er med rust på de vet jeg ikke, men disse er vel bedre enn vectraene.. men kjøper du en GSi med 2.0 130 hk så har du vel bil en stund, disse motorene tåler ganske mye juling.. har hatt samme motor selv :thumbup:

 

MEn, husk det er dyr forsikring på GSi

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Tror ikke jeg kommer til å ha mer forikring en det som er strengt tatt nødvendig, så jeg sparer vel en del på det? (pluss at jeg bruker mamma sin bonus da :wee: )

:no: Ikke lurt å bruke moren din sin bonus.

 

Jobb deg heller opp din egen bonus istedet. Du kan registrere bilen på en av foreldrene dine og samtidig ha forsikringen i ditt navn. :thumbup: (har selv denne løsningen, du kan også sette deg selv som medeier).

 

Du får 20 % startbonus automatisk, og postbanken er veldig rimelige på bilforsikring www.postbanken.no -> Sikre

 

I september har jeg 40 % bonus selv, og dette vil komme godt med en gang hvis jeg skal kjøpe en nyere og dyrere\ kraftigere bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...