Gå til innhold

Er dette en bra PC for 13000?


Anbefalte innlegg

Heij..

 

Skal kjøpe ny pc om en liten stund og har sjekket litt rundt, og jeg har nå satt sammen en liten pakke jeg mener duger bra. - http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...D9-7CF4BD1C937A - Budsjetter ligger vel omtrent på der hvor pakken er, under 13000kr ihvertfall.

 

Noen som har noen kommentarer, anbefalinger og råd til dette? Og kan noen fortelle meg om alle komponentene jeg har valgt passer sammen..?

 

Takker for hjelp... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med mindre du er nVIDIA fanboy så ville jeg gått for x800xl som er på ukens tilbud, resten så bra ut

Har egentlig alltid foretrukket GeForce, men hvis ATI er bedre så er jeg ganske "bøybar"... men prisen på x800xl'en var en god del høyere.. 1000kr, er dette kortet såå mye bedre at det er verdt en "nesten" dobling i pris?

Lenke til kommentar
Med mindre du er nVIDIA fanboy så ville jeg gått for x800xl som er på ukens tilbud, resten så bra ut

Har egentlig alltid foretrukket GeForce, men hvis ATI er bedre så er jeg ganske "bøybar"... men prisen på x800xl'en var en god del høyere.. 1000kr, er dette kortet såå mye bedre at det er verdt en "nesten" dobling i pris?

x800xl er ytelsesmessig lik 6800GT(3500 kr ca), men hvis du foretrekker nV og ikke kan strekke på budsjettet så det kortet du har satt opp bra valg.

Lenke til kommentar

Jeg ville alså valgt DFI hovedkort for å ha fremtidige muligheter.

For å kompensere prisen ville jeg tatt denne 3000+ CPU. Ytelseforskjellen er liten, og kan lett økes med liten OC på det HK.

Jeg ville også valgt noe skarpere RAM; fx. Kingston HyperX.. (Selv om jeg måtte kjøpe 512 MB senere.)

 

Edit: Ser nå at skjermkortet du har valgt støtter SLI. Og det gjør min anbefaling bedre.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

... men et GeForce 6800GT yter faktisk bedre enn to 6600GT. Men ganske greit opsett det der ja, men jeg ville ikke valgt trådløst. For det første er det mindre sensitivt (ikke så farlig hvis du ikke spiller mye fps, men tar det med), må byttes batteri på, og er dyrere enn... wired (hva heter det på norsk? Utrådløse?). :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

jeg ville ikke kjøpt den musen og det tastauret, gå for en razer diamond back og et helt vanlig tastatur du :p razer musa har en syk responstid (noe som er viktig i FPS spill)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...