Gå til innhold

Drille hull i plexivindu, og montere inn vifter.


Anbefalte innlegg

Sitter her med nyeste PC Extreme bladet, og ser på side 21 at det er en kar som har gjort akkurat det jeg selv har tenkt på. Karen har montert inn 4 x 120mm vifter i plexivinduet sitt. Noen som vet hardhet og type borr jeg bør bruke for å drille litt hull i mitt plexivindu ? Jeg vil nødig få sprekker så jeg kjøper gjerne et borr for å få ting skikkelig gjort. Skal forøvrig slenge inn 120mm vifter fra SilenX @ 14db og bruke de anti-vibrasjons greiene i gummi.

 

Har forøvrig et Lian Li PC6277B kabinett og med en 80mm i front som blåser over disker, én 120mm Silenx i toppen som suger inn, og én SilenX 120mm som blåser ut bak. Om jeg skal montere vifter i plexien så kommer jeg til å snu den i toppen slik at den suger ut varm luft.

 

Tror dette kan bli bra :p

 

Edit: Her har jeg scannet siden:

 

Plexi_modd1.jpg

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er hva du trenger :

A5.jpg

Til 120mm vifter blir det vel en 117 mm hullbor du trenger.

Legg hele plexiplaten på et trestykke slik at du borer gjennom plexien og ned i treverket, dette fordi du da har støtte for plexien og den sprekker ikke.

Borene fås kjøpt på jernvareforretninger .

Lenke til kommentar

Hehe, jeg driter i om det er stygt. Jeg skal ikke gjøre det for å vinne noen beauty contest heller, men kun for kjølingen. Jeg er så fornøyd med de SilenX viftene fra før av og jeg har to ubrukte allerede, så jeg må jo få brukt dem. Dette blir også et eksperiment for å se hvor bra kjøling man kan få fikset ved hjelp av bare vifter. Om alt går til helvete så kjøper jeg bare en ny dør med plexi. No big deal :yes:

Takker for de tipsene jeg har fått hittill. Måtte jo en snekker til for å vise litt utstyr :thumbup:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

jeg har akkuratt skjært hull i plexi glasset mitt..Jeg brukte en vanlig hull sag som man bruker til tre..Funka helt supert...Men husk at det bør være et borr i midten av hullsaga slik at du får skjært et helt rett hull..Jeg fikk det til uten noe riper eller andre ting som skjedde..

 

Hullsag til tre er helt perfekt.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Her er hva du trenger :

A5.jpg

Til 120mm vifter blir det vel en 117 mm hullbor du trenger.

Legg hele plexiplaten på et trestykke slik at du borer gjennom plexien og ned i treverket, dette fordi du da har støtte for plexien og den sprekker ikke.

Borene fås kjøpt på jernvareforretninger .

117mm bor til 120mm vifte?? det passer vell ikke!

Eller er jeg bare skada i hode nå? :hmm:

Lenke til kommentar
Her er hva du trenger :

A5.jpg

Til 120mm vifter blir det vel en 117 mm hullbor du trenger.

Legg hele plexiplaten på et trestykke slik at du borer gjennom plexien og ned i treverket, dette fordi du da har støtte for plexien og den sprekker ikke.

Borene fås kjøpt på jernvareforretninger .

117mm bor til 120mm vifte?? det passer vell ikke!

Eller er jeg bare skada i hode nå? :hmm:

Jeg tror snekker'n har mer peiling :p er jo en grunn til at han kaller seg "snekker'n"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...