Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Apropos de programikonene jeg maste om lenger opp her, så fant jeg de fleste av de jeg savnet i /usr/share/pixmaps.

eller /usr/share/icons

Derfra kopiert, og videre ved å konfigurere startknappene på panelet er de på plass.

Endret av Tinker
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vil prøve ut Ubuntu. Er helt ny på slikt.

har lastet ned en .iso fra siden deres, som det står jeg skal brenne til en CD. Men fungerer det å brenne den på DVD-R også?

7442284[/snapback]

Det skulle fungere fint :)

Skrevet (endret)

Hei, jeg kjører nå Debian Sarge på serveren min (som jeg ikke har fysisk tilgang til).

Er det mulig å installere Ubuntu på den da? Uten fysisk tilgang til den, altså.

Endret av Kadmium
Skrevet

Likevel, det hindrer nok en del fra å prøve SuSE. Det er litt større tiltak å laste ned så mye data enn å få det man trenger på én CD. Svaret på hvorfor Ubuntu har steget i popularitet for nybegynnere ligger nok mye i det.

Skrevet

Hei, er ganske ny innen Linux. Tenkte og drive med det på dautiden på jobb. Noen som vet om det er mulighet å få tak på noe som gjør at man kan logge inn på en Windows 2003 server(remote desktop) med Ubuntu 6.10?

Mvh Daniel

Skrevet

Ja, man kan bruke Ubuntu til å logge seg på en Windows Server 2003 med remote desktop. Programmet du leter etter heter rdesktop. Men igjen, dette finnes ikke bare i Ubuntu, men i alle linux-distroer, BSD og UNIX.

Skrevet

Noen som kjører opensuse10.2 her? Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal legge til programvareoppdateringer. Det må da finnes et security repo etc, slik som under ubuntu? Nå har jeg bare DVDen aktivert under yast sin software-sources

Skrevet

Lurer litt på hvordan jeg velger hvilket program diverse filtyper skal starte opp i som standard. Litt plagsomt at MP3-filene mine starter opp i Movie Player som default! =S

Har også et annet lite problem med XGL. Når jeg logger inn i XGL logger den seg ut igjen av seg selv etter kort tid. Jeg får heller ikke spilt av videoer i XGL. Får bare grønn skjerm istedenfor video, pluss at programmet låser seg. Hva skjer? =S

Skrevet (endret)
5 CDer eller 1 DVD... :roll:

7449984[/snapback]

Eller 1 CD og nettverksinstall. :roll:

7461653[/snapback]

Ja, alternativt. Må bare ned og kjøpe en 10 meters nettverkskabel til stasjonære, siden trådløse ikke fungerer med kjernedrivere.

Endret av RattleBattle
Skrevet
Lurer litt på hvordan jeg velger hvilket program diverse filtyper skal starte opp i som standard. Litt plagsomt at MP3-filene mine starter opp i Movie Player som default! =S

Har også et annet lite problem med XGL. Når jeg logger inn i XGL logger den seg ut igjen av seg selv etter kort tid. Jeg får heller ikke spilt av videoer i XGL. Får bare grønn skjerm istedenfor video, pluss at programmet låser seg. Hva skjer? =S

7461678[/snapback]

Høyreklikk på fila -> egenskaper?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...