Gå til innhold

MSI MEGABOOK S270/271


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

D må jeg si.. For et kupp Cshop.no hadde :)

 

De hadde 4 igjen som de skulle selge for den prisen, (13.077) før de satt opp den opp til vanlig pris på rundt 16.000. Grunnen var at en kunde hadde bestilt flere av denne maskinen, men så ombestemt seg. Så CShop satt igjen med masse på lager, som de måtte selge unna.

 

Så T43 er bestilt til 13.077! Glede seg :yes:

 

/Espen

Lenke til kommentar

Ja, synd Komplett ikke var fornøyd med S270 nå heller.

Eller, er vel bedre at de sier ifra at de ikke var fornøyd og ikke tar den inn, enn at de tar den inn og selger den med evt mangler den måtte ha.

 

Uansett, har nå mer eller mindre bestilt en S260 utgave fra Komplett istedet, og trenger da en ny bæreveske.

Spurte egentlig om det samma over her, men passer Dicota MultiCompact fint tro... Jeg mener, med Compact i navnet er den vel ment for ultraportale. Men er egentlig ikke det jeg er ute etter, skulle helst hatt en meget enkel en , en slags "sleev", en slik som rommer pc-en nederst og for eksempel en liten tynn bunke A4 ark for eksempel i en lomme for eksemel, ikke noe mer. Virker nesten som det er blåst for vesker for 12,1". Veske for 14,1" går jo i bredden, men blir jo litt "dødplass" i dybden.

 

Edit: Ja, forresten, på Komplett.no står det at det er 533 mhz bus, men har PC2700 ram (333mhz)... Passer det ikke bedre med PC3200 eller PC4000 type ram da, eller er det noe jeg ikke har tenkt pver?

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar
Og jeg fikk denne i dag:

 

 

"...Jeg fikk en oppdatert vareprøve på den i går, og det var skuffende :(

Kommer ikke til å ta inn maskina for salg før den er 100% ok, selv om det frister - etterspørselen er stor.

 

 

Hvis ikke AMD er et must for deg burde du se på S260 som vi har på lager.

Den er litt tynnere/lettere, og har like rask grafikk (selv om S270 teoretisk burde vært raskere).

S270 blir ikke noe billigere enn S260 heller, ihvertfall ikke med Turion CPU."

satan, nå ble jeg skuffa :hrm:

 

hadde skikkelig lyst på den...

hadde skikkelig lyst på turion, har ikek lyst til å kjøpe intel...er tross alt storaskjonær i AMD ;)

Lenke til kommentar
bah, der gikk drømmen i knas om ultraportabel som har ok grafikkløsning. Hadde ventet mer av X300...

 

/Espen

 

Hva mener du her?

 

Grunnen til at jeg lurer er at jeg skal snart få min hjemme-pc gjennom jobben..en Delli6000. Den har et 128MB ATI mobility Radeon X300 kort..(det er ikke integrert)

 

Testet du noen spill eller?

Lenke til kommentar

Bare at X300 modellen som ble brukt i MSI270 var skuffende svak... Andre typer av X300 kan sikkert yte bedre.. Aner ikke hvilken type Dell 6000 bruker..

 

Huff, er spent på om tilbudet jeg slo til på hos Cshop.no er så utrolig som d virket. Maskinen skal vel være her i morgen eller på mandag. Ser prisen ligger på 22.000 nå. Jeg betalte jo nesten halvparten, 13.000 kr.

 

/Espen

Lenke til kommentar
Bare at X300 modellen som ble brukt i MSI270 var skuffende svak... Andre typer av X300 kan sikkert yte bedre.. Aner ikke hvilken type Dell 6000 bruker..

 

Huff, er spent på om tilbudet jeg slo til på hos Cshop.no er så utrolig som d virket. Maskinen skal vel være her i morgen eller på mandag. Ser prisen ligger på 22.000 nå. Jeg betalte jo nesten halvparten, 13.000 kr.

 

 

Jeg har bestilt den der 128MB mobility Radeon x300. Den er ikke integrert og skal i utgangspunktet være den kjappeste av alle x300 tror jeg. Og har også lest et sted at en kar som også var skuffet over sin integrerte x300 men han trodde den kunne være bedre på andre bærbare..som f.eks dell sin i6000 sa han. Og det er jo akkurat den som annkommer meg senest 1 sept.

 

EDIT: ser at den msi saken har X300 IGP, og jeg tror dette er en del svakere enn det kortet jeg får i min. Som ikke er IGP. Så jeg håper på det beste....

 

Men har ennå ikke funnet ut om jeg kan hive inn et mobility x700 i den da...finner ikke mobility X700 i noen nettbutikker..selger dem dem ikke separat kanskje?

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Ifølge MSI support så er S270 for Turion 64 blitt forsinket i påvente av en ny revisjon av ATI Radeon Xpress 200M-brikkesettet som skal komme iløpet av Juli. Synd, men dessverre sant så vi som fortsatt er på jakt etter en ultraportabel 64-bit bærbar med bra grafikk må nok smøre oss med tålmodighet fortsatt.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Huff, dette var synd. Det virker som laptopprodusentene har problemer med sine AMD-baserte maskiner (se f.eks den Asus maskinen som ble tester her på hw.no, og nå denne). Er dette grunnet selve Turionprosessoren, eller har det en annen grunn? (kanskje et vanskelig spørsmål å vite svaret på)

Nei, det er nok bare produsentene som har valgt litt for lettvindte løsninger. Både den ASUS-maskinen du henviser til og S270 er nemlig egentlig designet for low-power Mobile Athlon 64/Sempron med helt andre termiske og strømkrav enn Turion 64. Jeg hadde derfor regnet med at de hadde tatt høyde for dette, men det ser dessverre ikke slik ut. Både MSI og ASUS kommer nok forhåpentligvis ut med nye revisjoner av sine bærbare med skikkelig støtte for Turion 64 etterhvert.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Bare at X300 modellen som ble brukt i MSI270 var skuffende svak... Andre typer av X300 kan sikkert yte bedre..

Dette stemmer svært dårlig med det jeg har hørt så det du her påstår tar jeg med en stor klype salt. Med DDR400-minne og de siste ATI Mobility Catalyst-driverne så skal grafikkytelsen på S270 uten tvil være det beste du kan få på en ultraportabel idag. Såvidt jeg vet så testet Komplett en tidlig prøvemodell av S270 med Turion 64 MT-30 (1.6GHz), 512MB DDR333-minne (hvorav halvparten var delt) og bare med de standard grafikkdriverene fra Microsoft som følger med Windows XP. Med et slikt dårlig oppsett så er det ikke så rart at ytelsen ikke ble helt på topp :roll:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet så testet Komplett en tidlig prøvemodell av S270 med Turion 64 MT-30 (1.6GHz), 512MB DDR333-minne (hvorav halvparten var delt) og bare med de standard grafikkdriverene fra Microsoft som følger med Windows XP. Med et slikt dårlig oppsett så er det ikke så rart at ytelsen ikke ble helt på topp :roll:

Jeg påstår bare det Komplett erfarte. Regner med de har noen datakyndige av alle som jobber der ;)

 

Kan ikke tenke meg at det blir enorme forskjellen med annen hardware. Men hvis det stemmer at de ikke la inn drivere og bare brukte driverene som følger med XP, så vil nok ytelsen være nokså laber ja. Hvor har du dette fra?

 

3D akselerasjonen fungerer vel ikke engang da. Ytelsen går jo drastisk ned.

 

/Espen

Lenke til kommentar

ja hehe....håper dem fikser oppsettet dere vil ha dere da.

 

Jeg tror ihvertfall at det oppsettet jeg får med min i6000 vil gjøre at x300 vil yte optimalt og maksimalt av det som kortet er god for. Med Pentium-m 1.81 ffs533(tilsvarer vel muligens 2.8-2.9 P4 desktop) og 1 Gig RAM.

 

Jeg leste i en test at når x300 blir kjørt optimalt så tilsvarer det radeon 9600Pro desktop ytelse. Det er jo ikke allverden det da, men det er vel bedre eller like godt som mitt gamle GF420Ti kort. Og der spilte jeg jo BF1942 rimelig bra med medium settings og oppløsning på rundt 1024.....men syntes å huske det var best i 800X600..

 

Så summa sumarum så regner jeg med samme ytelse fra min i6000...

 

Men så er jo heller ikke i6000 å regnes som ultraportabel heller regner jeg med :roll:

 

EDIT: jeg må rette meg selv litt....Det skal være hele 2Gig med RAM i min 6000...jeg kunne ikke velge det bort uansett...og grunnet vårt utrolige hjemme-pc tilbud fra jobben så må jeg ikke ut med mer enn 3800kr for den..fordelt på tre år! Alt i alt et tilbud som jeg ikke kunne si nei til..

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Har stemningen rundt S270 begynt å bli litt vekslende?

 

Siden jeg for min del ikke stiller de største krav til grafikk da jeg ikke spiller, har jeg planer om å bestille S260 nå i løpet av uka. Så skal jeg nok fikse noen real-life bilder av den, som det ser ut til å være voldsom manko på. Hvis ikke et annet smashing tilbud på en ultraportabel finner veien til meg i løpet av helga, da, selvfølgelig. ;)

 

- Sindre.

Lenke til kommentar

Har stemningen rundt S270 begynt å bli litt vekslende?

 

Siden jeg for min del ikke stiller de største krav til grafikk da jeg ikke spiller, har jeg planer om å bestille S260 nå i løpet av uka. Så skal jeg nok fikse noen real-life bilder av den, som det ser ut til å være voldsom manko på. Hvis ikke et annet smashing tilbud på en ultraportabel finner veien til meg i løpet av helga, da, selvfølgelig. ;)

 

- Sindre.

Ja, for all del, fiks noen bilder, masse bilder!! Venter en s260 i midten av neste uke, en 1,7ghz, 1024ram og 80gig disk samt 8cel batt. Skal nok få tatt noen bilder selv av min maskin når jeg får den. Håper at laptop sekken og sleeven jeg bestilte fra nBags kommer snart og, helst litt før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...