Gå til innhold

MSI MEGABOOK S270/271


Anbefalte innlegg

Ja, for all del, fiks noen bilder, masse bilder!! Venter en s260 i midten av neste uke, en 1,7ghz, 1024ram og 80gig disk samt 8cel batt. Skal nok få tatt noen bilder selv av min maskin når jeg får den. Håper at laptop sekken og sleeven jeg bestilte fra nBags kommer snart og, helst litt før.

Jess, masse bilder skal bli!

 

Mitt oppsett blir antagelig med 1.86 GHz, 512 MB RAM (Crucial), 80GB harddisk, 8-cellers batteri og oppgradering av WLAN-kortet. Naturligvis uten operativsystem, også. Har ambisjoner om å hovedsaklig kjøre Linux på den.

 

Hm. Jeg må også ha veske. Hvor forhandles noen som kanskje er litt lekre? Jeg kjenner bare til nBags og Ucarry. Er det noen fler jeg burde sjekke (som helst ikke er helt grusomme prismessig)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere burde sørge for at dere for det best mulige x300 kortet i deres ultraportable...

 

Det virker jo ikke som om det er mulighet til å skaffe disse mobility kortene seperat liksom.

Har jeg behov for x300? Og vil Komplett noen gang faktisk ta inn s270 innen den nærmeste fremtid?

Lenke til kommentar
Ja, for all del, fiks noen bilder, masse bilder!! Venter en s260 i midten av neste uke, en 1,7ghz, 1024ram og 80gig disk samt 8cel batt. Skal nok få tatt noen bilder selv av min maskin når jeg får den. Håper at laptop sekken og sleeven jeg bestilte fra nBags kommer snart og, helst litt før.

Jess, masse bilder skal bli!

 

Mitt oppsett blir antagelig med 1.86 GHz, 512 MB RAM (Crucial), 80GB harddisk, 8-cellers batteri og oppgradering av WLAN-kortet. Naturligvis uten operativsystem, også. Har ambisjoner om å hovedsaklig kjøre Linux på den.

 

Hm. Jeg må også ha veske. Hvor forhandles noen som kanskje er litt lekre? Jeg kjenner bare til nBags og Ucarry. Er det noen fler jeg burde sjekke (som helst ikke er helt grusomme prismessig)?

Ja, bestilte også oppgradering av wlanet (om det er det Intel 2915abg du mener) og seff uten OS. Ramen ble 512x2 Kingston Value på meg, er vel ingen forskjellen uansett :) .

 

Av vesker, så er vel nbags de som har størst utvalg. Jeg hadde egentlig lyst på sekk og sleeve fra TomBihn men sida deres (eller en link på veien ifølge tracert) har vert nede en god stund nå så fikk ikke bestilt derifra. Men tror den Umates sekken er god, allefall om man ikke skal ha en alvorlig stor sekk (som min nåværende Targus Sport Deluxe etellerannet), men får se nærmere på den når jeg får den.

 

Var også innom Ucarry (CrumplerBags) men synes det er alt for mye Mac der, finnes man endelig noe som kan passe en 12,1" / 14" 4:3 så er det jaggu til Mac med logo og det hele. Bleh :( !

Hva liker du best, ryggsekk eller bæreveske? Selv vil jeg ha begge deler, hver til sitt bruk.

 

Den sekken og sleeven jeg kjøpte kom ikke på mer enn 1050 kr, ikke så verst pris synes jeg. Sekken skal visst beskytte pcen ganske godt, og den er ikke overdimensjonert for de store 15,4" maskinene som "alle" de andre sekkene ute der.

 

Edit: Forresten, skulle hatt en slik filt-tøy-stykke-sak ( :hmm: ) til å legge mellom skjerm og tastatur i lukket tilstand, men det får man vel tak i i de fleste garn/sy/gardin butikker vel?

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar
Dere burde sørge for at dere for det best mulige x300 kortet i deres ultraportable...

 

Det virker jo ikke som om det er mulighet til å skaffe disse mobility kortene seperat liksom.

Har jeg behov for x300? Og vil Komplett noen gang faktisk ta inn s270 innen den nærmeste fremtid?

Selv føler jeg ikke noe behov for super grafikk i en ultraportabel, jeg mener, det er så mye mer en kan bruke dataen til :) . Ja, det var s270 jeg ville ha, men gadd ikke vente lenger, så sa "nei faen heller, dette gidder jeg ikke" og bestilte s260. Åkke som, begge de to er lysår foran min nåværende bandasjerte hengslete og fillete 4 år gamle Celeron 800 baserte Compaq :D .

Bra grafikkort for komme en annen gang. :thumbup:

Lenke til kommentar
Dere burde sørge for at dere for det best mulige x300 kortet i deres ultraportable...

 

Det virker jo ikke som om det er mulighet til å skaffe disse mobility kortene seperat liksom.

Har jeg behov for x300? Og vil Komplett noen gang faktisk ta inn s270 innen den nærmeste fremtid?

Selv føler jeg ikke noe behov for super grafikk i en ultraportabel, jeg mener, det er så mye mer en kan bruke dataen til :) . Ja, det var s270 jeg ville ha, men gadd ikke vente lenger, så sa "nei faen heller, dette gidder jeg ikke" og bestilte s260. Åkke som, begge de to er lysår foran min nåværende bandasjerte hengslete og fillete 4 år gamle Celeron 800 baserte Compaq :D .

Bra grafikkort for komme en annen gang. :thumbup:

Nei, samme her. Jeg synes S270 så ut som et lekkert støkke, men har veldig lite tiltro til Kompletts tidsberegninger, hvis de i det hele tatt har noen. Tenkte også jeg skulle bestille maskinen via Datakjeden så jeg får support i butikk, og slipper å sende inn dersom det er noe. Koster omtrent det samme, da jeg uansett må betale frakt ved bestilling over nett.

 

Hva x300 angår, er jeg agamer. Jeg spiller særdeles lite. Og spiller jeg i det hele tatt, er det snakk om UT99 e.l.. Hovedsaklig skal jeg bruke laptopen til surfing, tekstbehandling og i stor grad bilderedigering. Dersom GMA900 er en kjempeflaskehals for bruk av Photoshop av en eller annen årsak, vil jeg naturligvis revurdere kjøpet. Men så vidt jeg vet, avhenger det vel i større grad av CPU/RAM. Det er tross alt snakk om 2D-redigering. (Og til vanlig benytter jeg desktopmaskina mi med et GF2MX400 uten vanskeligheter overhodet.)

 

Et av kravene mine er at maskinen skal være ultraportabel. Dette fordi jeg har planer om å drasse den med til/fra skole hver dag, og ellers rundtomkring. Det er tross alt hensikten med en bærbar PC; at den er portabel. Selv om større laptoper som kanskje er bedre egnet for bilderedigering (større skjerm etc) er en fryd for kiropraktorer som håver inn klienter, er det ikke særlig behagelig for meg. :)

 

Vil helst ha en litt fancy bæreveske, så jeg får titte litt mer rundt...

Lenke til kommentar
Dere burde sørge for at dere for det best mulige x300 kortet i deres ultraportable...

 

Det virker jo ikke som om det er mulighet til å skaffe disse mobility kortene seperat liksom.

Har jeg behov for x300? Og vil Komplett noen gang faktisk ta inn s270 innen den nærmeste fremtid?

Selv føler jeg ikke noe behov for super grafikk i en ultraportabel, jeg mener, det er så mye mer en kan bruke dataen til :) . Ja, det var s270 jeg ville ha, men gadd ikke vente lenger, så sa "nei faen heller, dette gidder jeg ikke" og bestilte s260. Åkke som, begge de to er lysår foran min nåværende bandasjerte hengslete og fillete 4 år gamle Celeron 800 baserte Compaq :D .

Bra grafikkort for komme en annen gang. :thumbup:

Nei, samme her. Jeg synes S270 så ut som et lekkert støkke, men har veldig lite tiltro til Kompletts tidsberegninger, hvis de i det hele tatt har noen. Tenkte også jeg skulle bestille maskinen via Datakjeden så jeg får support i butikk, og slipper å sende inn dersom det er noe. Koster omtrent det samme, da jeg uansett må betale frakt ved bestilling over nett.

 

Hva x300 angår, er jeg agamer. Jeg spiller særdeles lite. Og spiller jeg i det hele tatt, er det snakk om UT99 e.l.. Hovedsaklig skal jeg bruke laptopen til surfing, tekstbehandling og i stor grad bilderedigering....

 

Selv om større laptoper som kanskje er bedre egnet for bilderedigering (større skjerm etc) er en fryd for kiropraktorer som håver inn klienter, er det ikke særlig behagelig for meg. :)

 

Vil helst ha en litt fancy bæreveske, så jeg får titte litt mer rundt...

For det første, Intel GMA 900 drar UT99 som en drøm (men jeg har opplevd andre problemer, f.eks at det gikk 2-300% fortere enn det egentlig skulle), for det andre; Photoshop er ikke avhengig av heftig skjermkort (eneste måtte vel vært litt skjermminne for å kunne kjøre høy oppløsning på selve skjermen?). Vi har forresten en dritlekker bag som vi selger på jobben, den er nok myntet på 9åringer som går på barneskolen, og det står Beckham på den, men det gjør vel ikke no? ;) Koz klemz

Lenke til kommentar
For det første, Intel GMA 900 drar UT99 som en drøm (men jeg har opplevd andre problemer, f.eks at det gikk 2-300% fortere enn det egentlig skulle), for det andre; Photoshop er ikke avhengig av heftig skjermkort (eneste måtte vel vært litt skjermminne for å kunne kjøre høy oppløsning på selve skjermen?). Vi har forresten en dritlekker bag som vi selger på jobben, den er nok myntet på 9åringer som går på barneskolen, og det står Beckham på den, men det gjør vel ikke no? ;) Koz klemz

At det går 2-300% fortere kan vel begrenses ved å sette på frame limiter eller noe slikt?

 

Nå har jeg reist i sammenlagt 6 timer (eller noe i den dur) i helgen, og da følte jeg virkelig behovet for laptop på kroppen. :)

 

Jeg stikker innom butikken din i morgen! :cool:

Lenke til kommentar

Gjør det, jeg jobber fra 10 til 14 eller .no (håper jeg, ellers står jeg opp veldig veldig tidlig uten noen særlig viktig grunn). Det kan være noe med framelimiter ja, det tenkte jeg faktisk ikke på, jeg trodde det hadde noe med Speedstep-sparestrømogikkegåsåfort-modusen til Pentiummen, eller tar jeg helt feil nå? :)

Lenke til kommentar
Når kan vi vente maskinen til Norge da? I løpet av august?

Forhåpentligvis iløpet av Juli hvis MSI raskt får ut nye revisjoner av S270 med skikkelig støtte for Turion 64 med en gang.

 

Såvidt jeg vet så testet Komplett en tidlig prøvemodell av S270 med Turion 64 MT-30 (1.6GHz), 512MB DDR333-minne (hvorav halvparten var delt) og bare med de standard grafikkdriverene fra Microsoft som følger med Windows XP.  Med et slikt dårlig oppsett så er det ikke så rart at ytelsen ikke ble helt på topp :roll:

Jeg påstår bare det Komplett erfarte. Regner med de har noen datakyndige av alle som jobber der ;)

 

Kan ikke tenke meg at det blir enorme forskjellen med annen hardware. Men hvis det stemmer at de ikke la inn drivere og bare brukte driverene som følger med XP, så vil nok ytelsen være nokså laber ja. Hvor har du dette fra?

 

3D akselerasjonen fungerer vel ikke engang da. Ytelsen går jo drastisk ned.

Stemmer det, og jeg har dette direkte fra vedkommende som testet S270 hos Komplett. Etter tips fra meg så prøvde vedkommende også å installere de siste Omegadriverne og ATI Catalyst-driverne patchet med Mobility Modder, men de gjenkjente dessverre ikke grafikken i S270 og ville derfor ikke la seg installere. Jeg kan også legge til at det prøveeksemplaret som Komplett hadde inne feilet på AMDs Turion Qualification Test under PowerNow! C3 Deeper Sleep state hvis det sier deg noe. MSI har så absolutt en del ting å rette opp her så jeg forstår egentlig godt at Komplett avventer å ta inn S270 til de har fått bekreftet at alt er 100% i orden.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Aha.. Da er det kanskje håp enda :) Trenger en ultraportabel med bra grafikkløsning! :yes:

 

OT: Fikk IBM ThinkPad T43 fra Cshop.no levert på døra i dag, og er meget fornøyd. Jeg ble lovet gull og grønne skoger, og det fikk jeg. Maskinen oser av kvalitet og er veldig solid bygget. Heldigvis ble maskinen levert med X300 64 MB dedikert minne som jeg også ble lovet.

 

Ellers er spec'ene å finne her:

http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=c:36159;p:681732

 

Ser at maskinen koster nå ca. 22.000 kr. Så det var et kjemebra tilbud fra Cshop.no. Jeg betalte kun 13.077 kr. Håper andre hev seg på dette kanontilbudet! :thumbup:

 

Veldig bra, Cshop.no!

 

/Espen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123489743

Vet noen hvordan man aktiverer bluetooth på denne maskinen?

Tipset på S270 om å trykke på WLAN-knappen mange ganger fungerer ikke her(eller jeg har ikke skjønt hvordan man skal gjøre det).

 

Noen med S260 som har fått BT til å fungere?

Lenke til kommentar
Vet noen hvordan man aktiverer bluetooth på denne maskinen?

Tipset på S270 om å trykke på WLAN-knappen mange ganger fungerer ikke her(eller jeg har ikke skjønt hvordan man skal gjøre det).

Har du WLAN + Bluetooth kombi-kort i maskinen da? S270 skal leveres med et slikt kort som standard, men noen leverandører kan ha valgt det bort for å spare noen få kroner... :roll:

 

Noen med S260 som har fått BT til å fungere?

S260 leveres kun med WLAN-kort og har derfor ikke Bluetooth-støtte.

Lenke til kommentar

Må si jeg likte tanken på denne :dribble: er vel den eneste ultraportable jeg har sett hittil med plass til 2gig RAM. Så at S250 finnes i hvit, det sto og et sted at s270 ville være tilgjengelig i sølv, kan noen bekrefte dette?

 

Lysere ting ser mindre ut, så det er bedre å brife med i dette tilfellet :l

Lenke til kommentar
Må si jeg likte tanken på denne  :dribble:  er vel den eneste ultraportable jeg har sett hittil med plass til 2gig RAM. Så at S250 finnes i hvit, det sto og et sted at s270 ville være tilgjengelig i sølv, kan noen bekrefte dette?

 

Lysere ting ser mindre ut, så det er bedre å brife med i dette tilfellet :l

S260 har også plass til 2GB RAM. At S270 blir produsert i forskjellige utførelser betyr ikke nødvendigvis at Komplett kjøper inn annet enn f.eks svart. :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nederlandske Hardware.info har testet maskinen, og den kan leses her. Den er på nederlandsk, men man kan i det minste lese av grafene.

 

Modellene S260 og S270 følger hverandre jevnt gjennom hele testen, men verdt å merke seg er kanskje resultatet i 3DMark05 som Komplett hevdet var nærmest identisk mellom de to. Dog stilte Turion-modellen med dobbel mengde minne i forhold til S260.

 

Med batteri på 4400 mAh scorer S270 godt i batteritestene. Utholdenhet på henholdsvis 247 (reader) og 175 (productivity) minutter, målt av MobileMark, må sies å være greie resultater.

 

Litt merkelig er det at Hardware.info har klart å få både forøkelse av både vekt og dimensjoner på PC-en med Turion-prosessor. Selv trodde jeg chassiene var identiske.

 

Edit:

Ook op het gebied van de aansluitmogelijkheden biedt de Megabooks S270 veel: zo is er een Wireless 802.11b/g kaart aanwezig, waarop men ook een Bluetooth-adapter (SiW3000 van RF Micro Devices) heeft geplaatst.

Modellen ble også levert med Bluetooth, hvis noen lurte på det.

Endret av LarsM
Lenke til kommentar

Dette så meget bra ut, de målte batteritiden for S270 med det store batteriet til å være 4 timer og 7 minutter med MobileMark.

 

Den skuffet heller ikke ytelsesmessig for med Turion 64 MT-30 (1.6GHz, 1MB L2 cache) så klarte S270 et resultat i 3DMark03 på 1045, mens S260 med Pentium-M 730 (1.6GHz, 533FSB, 2MB L2 cache) derimot klarte et resultat i 3DMark03 på bare 143. Ikke særlig overraskende egentlig ettersom grafikken i S270 er såpass overlegen den man finner i S260.

 

Hardware.info nevnte heller ikke noen problemer med støy så det kan tyde på at MSI nå endelig har fikset problemet :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...