Gå til innhold

Dual-Core Intel Pentium review!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si 840 imponerte stort, leverte langt mer enn hva jeg hadde ventet (synes vanligvis nettsteder er dårlige til å vise effekten av dobbelprosesser/HT maskiner).

 

Gleder meg til å se AMD's DC prosessorer, disse kan være klokket nærmere enklekjerne utgavene, har hvertfall på papiret en fordel med hypertransport og tatt i betraktning at de ikke har HT (og typisk gjør det dertil svakere i multitasking) muligheten for, relativt sett et enda større boost.

 

Når det er sagt så skal jeg neppe ha ny maskin før Q1 2006, Yonah :)

Lenke til kommentar

Joda, inponerende dette, men synd de ikke kunne fått ut en 3,4 utgave, for 3,2 er for lite i forhold til single core. Veldig synd de ikke har blitt testet opp mot et lignende dual xeon system.

 

Med så dere tempen på monsteret? 66 grader idle! Tør ikke tenke på hva den er under load. :cry:

Lenke til kommentar
Fra Hardopc: "The pricing we have seen will start with the 840 processors at over a thousand dollars."

 

Ca. 9-10.000 i norge kanskje? Blir ihvertfall ikke den mest solgte CPU i begynnelsen, nei :)

Hvis du hadde følgt med, så er det EXTREME EDITION som kommer til å koste 999$ :yes:

 

De vanlige blir ikke så dyre. Den billigste (2,8Ghz) rundt 240$.

Lenke til kommentar

Ca. priser i følge The Inquirer og Tom`s Hardware:

 

Pentium XE 840 (3,2 GHz med HT) - 999 USD (?)

Pentium D 840 (3,2 GHz) - 530 USD

Pentium D 820 (3,0 GHz) - 316 USD

Pentium D 800 (2,8 GHz) - 241 USD

 

Dagens prisliste hos Intel.

 

Edit: Ser at el_salvad var først ute. :)

Endret av alex_x
Lenke til kommentar
Fra Hardopc: "The pricing we have seen will start with the 840 processors at over a thousand dollars."

 

Ca. 9-10.000 i norge kanskje? Blir ihvertfall ikke den mest solgte CPU i begynnelsen, nei :)

Hvis du hadde følgt med, så er det EXTREME EDITION som kommer til å koste 999$ :yes:

 

De vanlige blir ikke så dyre. Den billigste (2,8Ghz) rundt 240$.

Ja 840 EE.... det er kun den Hardopc har preview på.....

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
Joda, inponerende dette, men synd de ikke kunne fått ut en 3,4 utgave, for 3,2 er for lite i forhold til single core.

3,2 for lite? Så du ikke benchmarkene og de objektive beskrivelsene? 3,2 dual banker jo både P4 3,4 og 3,8 nesten over hele linja.

 

Jeg skulle også gjerne sett en sammenligning med dual Xeon 3,2, men tror ikke det blir så spennende lesing (les: mye like resultater)

 

66 grader idle.. ja, litt hørsel må man tydeligvis ofre for å få ytelse som banker det meste for øyeblikket. For ikke å snakke om hva man må ofre av konfirmasjonspenger :p

Lenke til kommentar
Joda, inponerende dette, men synd de ikke kunne fått ut en 3,4 utgave, for 3,2 er for lite i forhold til single core. Veldig synd de ikke har blitt testet opp mot et lignende dual xeon system.

 

Med så dere tempen på monsteret? 66 grader idle! Tør ikke tenke på hva den er under load.  :cry:

HER er de testet mot dual Xenon 3.2 GHz

 

Viser bare noen kjappe resultater, ikke store testen.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
Hehe.. Nei, det var litt sarkastisk ment. Ungdom har lett for å falle for fristelsen å kjøpe noe som er totalt overkill når de får litt penger mellom hendene. Ser for meg en viss espen eckbo-figur med tannregulering :p:lol:

Lattis! :p Du mener da vel ikke at en dobbelkjerne cpu for fattige 2000kr er overkill? :dontgetit: Selv har jeg tenkt å bruke om lag 14000,- på ny pc, hvorav 2000 - 3000 skal til en dobbelkjernecpu - av konfirmasjonspengene!

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på 3,2 Extreme Edition. Skulle ikke forundre meg om noen kjøper den for konfirmasjonspengene. Å bruke 2-3000 på CPU er et mye mer fornuftig valg. Der støtter jeg deg. (Har bare hørt alt for mange historier om konfirmanter som går helt berserk når de plutselig får mye mer penger enn de noen gang har hadd før.)

 

Selv gadd jeg ikke konfirmere meg fordi jeg ikke er relgiøs for 5 øre. Det angrer jeg ikke på siden det ville gått helt mot mine prinsipper og overbevisning. Jeg synes alle burde fått like mye respekt for valget sitt og fått like mye i velkommen-til-voksenlivet-gave. Så kunne de som oppriktig tror på gud og sånn velge konfirmasjon fordi de virkelig vil og ikke fordi generasjonen over lokker og lurer de med penger. Huff. nå må jeg komme tilbake til temaet før jeg får advarsel... :p

 

Om Pentuim D 2,8GHz faktisk får god tilgjengelighet og bare koster drøyt 2000kr så mener jeg det er en knallpris. Det er tydelig at Intel er på krigsstien mot AMD med så bra ytelse til så lav pris. Får håpe AMD også fremskynder billige dualcore med et slikt press.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...