Gå til innhold

Formatering av pc


Anbefalte innlegg

heihei:)

 

viste ikkje kvar eg skulle poste denne... håper eg traff:P

 

eg har en gammal pc med windows 98 på, sjølvsagd har eg klart å rote vekk "reinstallasjons cd'en"... No har eg likvell fått lasta ned win 98 (føler det går bra sia eg har betalt for lisensen og dette er eit gammalt OS) Men, det eg lurte på var: korleis brenner eg dette på ein cd slik at eg kan sette den i pcen og formatere fra cden (etter at eg har forandre oppsettet i bios). fila eg har er ei win-rar fil...

 

takker for alle svar=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. er det ISO fil Windows 98 er pakka i? dvs. når du pakker ut rar fila kommer det da opp en ISO fil? hvis ja så bruker du ditt favorittbrenner program og brenner fila som Image. jeg liker å bruke Nero. når du så har brent cd`en som Image, setter du inn cd`en og starter opp pc`en, men du må vel uannsett ha en oppstartsdiskett for å kunne starte installasjonen av Windows 98. har du det så skal det ikke være noe problem, men husk. brenne cd`en som Image.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Her kan du laste ned en oppstartsdiskett til Windows 98. Instuksjoner om hvordan du går frem finner du samme sted. :)

 

Som sagt over, sjekk BIOS om du har mulighet for å boote fra CD. I så fall trenger du ikke oppstartsdiskett.

 

EDIT: Oppstartsdiksett faktisk :D

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...