Gå til innhold

Det siste spillet du spilte. -liten anmeldelse-


Anbefalte innlegg

[CS:S] beste spill ever!!  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:

Nei faktisk ikkje. Begrunn svaret da. :)

Du har ikke en begrunnelse du da? :roll:

 

 

Battlefield 2

 

Dette spillet er god underholdning, men det har ikke brakt veldig mye nytt til serien, det er ikke akkurat revolusjonerende, som Battlefield 1942 (spesielt med Desert Combat) var i sin tid. Squad- og commander-systemet fungerer fint, men uheldigvis er det bare et fåtall personer som virkelig tar dette i bruk. Grafikken har også blitt forberedet siden siden sist, og det må jo være positivt. Det skal sies at grafikken har langt ifra noe sånt som sånn veldig god grafikk, men det er like greit, jeg grøsser bare ved tanken på hvor lange loade-tidene kunne ha vært. De er lange nok fra før av. Endel irriterende små-bugs i menyene, men dette forventer jeg at utviklerene vil få orden i. I selve spillet har jeg merket minimalt med bugs, faktisk ingen.

 

Et strålende spill, men det har blitt hypet litt opp, synes jeg har spilt dette før. Buggene trekker også ned, de har ofte hindret meg i å få spille.

 

8/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo knapt historie i HL2!

 

Det er da definitivt historie i HL 2. Spørsmålet er om den er komplisert. Det er den neppe. Men den fungerer da absolutt. Miljøene, karakterene og detaljene skaper en troverdig ramme rundt et nokså interessant utgangspunkt. Å hevde historien i Half-Life er genial er tåpelig, men det er like dumt å avskrive den spillverdenen som man finner i Half-Life universet.

Lenke til kommentar

Myst IV: Revelation

 

Beste (og vanskeligste) eventyrspillet jeg har lagt fingrene mine på. Grafikken, spillbarheten og lyden er top-notch. Historien er engasjerende og gåtene du skal løse er varierte, spennende og blir bare vanskeligere og vanskeligere når du begynner å nærme deg slutten av spillet.

 

Anbefaler dette spillet på det sterkeste til alle som liker eventyrspill. Har du ikke spillt det enda, så kjøp det nå!

 

Grafikk: 9/10

Spillbarhet: 10/10

Lyd: 8/10

Varighet:8/10

 

Totalvurdering:

logo.pnglogo.pnglogo.pnglogo.pnglogo.pnglogo.png av logo.pnglogo.pnglogo.pnglogo.pnglogo.pnglogo.png

Lenke til kommentar
Det er jo knapt historie i HL2!

 

Det er da definitivt historie i HL 2. Spørsmålet er om den er komplisert. Det er den neppe. Men den fungerer da absolutt. Miljøene, karakterene og detaljene skaper en troverdig ramme rundt et nokså interessant utgangspunkt. Å hevde historien i Half-Life er genial er tåpelig, men det er like dumt å avskrive den spillverdenen som man finner i Half-Life universet.

Historien i HL ER genial, tatt i betraktning når det kom ut!

Altså, kommer man med et slikt spill i dag (akkurat samme historie og gameplay, med bedre grafikk), vil det jo få dårlig kritikk, eller i det minste ikke noen sinnsykt god kritikk.

 

Men på den tiden HL kom ut, fantes det knapt noe spill med historie i det hele tatt (annet enn monstre tar over jorda! Drep dem!), i allefall ikek noe FPS.

HL introduserte elementer som

-Black Mesa: en forskningsplass som er litt bortgjemt fra folk

-G-Man: hvem nå han måtte være

-Xen: En helt annen dimensjon hvor alt var helt annereldes enn på jorden

-Grafikk: Grafikken var jo mye bedre enn mye annet vi hadde sett på den tiden.

 

HL2 har nesten like "detaljert" historie, noe som absolutt ikke holder mål med dagens standard. HL2 kom 6 år senere!

 

EDIT: Vel, den holder vel mål med dagens standard (DOOM3 og FarCry har relativt cheesy historie de også), men det jeg mener er at siden HL hadde en så genial historie (igjen, tiden tatt i betraktning), synes jeg Baby-Gaby burde klare å finne på noe mer denne gang.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Historien i HL ER genial, tatt i betraktning når det kom ut! Altså, kommer man med et slikt spill i dag (akkurat samme historie og gameplay, med bedre grafikk), vil det jo få dårlig kritikk, eller i det minste ikke noen sinnsykt god kritikk.

 

Genial? Vel, der er jeg uenig. Jeg synes historien og settingen er spennende, men vi har da jammen sett utgangspunktet mange ganger før. Det var vel ærlig talt ikke historien folk jublet over, men heller måten den ble fortalt på.

 

Men på den tiden HL kom ut, fantes det knapt noe spill med historie i det hele tatt (annet enn monstre tar over jorda! Drep dem!), i allefall ikee noe FPS.

 

Det er vel nøyaktig det HL handlet om. Aliens som tar over vår kjære jord. Men som sagt, det var måten det ble fortalt på som var oppsiktsvekkende og ikke historien i seg selv.

 

Hva er det man ønsket seg i HL2, en komplisert og avansert historie fortalt gjennom Gordons øyne? Man blir fortalt fortellingen om en person som må joine motstandsbevegelsen og bekjempe den onde overmakten. Som sagt, ikke noe avanserte saker men det funker i et spill. Og det funker meget bra i et actionspill. HL hadde ingen kompliserte saker de heller, men folk elsket det fordi man trodde på historien, miljøene og mystikken. I HL2 møter man undertrykkete innbyggere i et overvåkningssamfunn som spytter ut propaganda gjennom alle mulige kanaler. Ikke så veldig dype saker (da en ikke kan kommunisere og alt er forhåndskriptet), men man blir jo imponert fordi miljøene og settingen er såpass troverdig.

 

Og hvorfor er egentlig en komplisert historie en bra historie? Se på MGS-spillene: Herlige filmsekvenser, godt skuespill og timesvis med dialoger. Jeg vedder på at mange gamere ikke vet en shit om historien, men allikevel blir imponert fordi det er så mye historie (i motsetning til alle andre spill som kun nøyer seg med noen kuttscener). Og er MGS-historien troverdig? Den mistet ihvertfall endel troverdighet hos meg da Snake på et livsviktig oppdrag snakker om Godzilla-filmer over radioen. Humor sier sikkert noen. Jeg sier det er tåpelig.

 

HL2 har nesten like "detaljert" historie, noe som absolutt ikke holder mål med dagens standard. HL2 kom 6 år senere!

 

EDIT: Vel, den holder vel mål med dagens standard (DOOM3 og FarCry har relativt cheesy historie de også), men det jeg mener er at siden HL hadde en så genial historie (igjen, tiden tatt i betraktning), synes jeg Baby-Gaby burde klare å finne på noe mer denne gang.

 

Her er vi nok uenige, i forhold til andre spill holder nok HL2 mål med dagens standard. Ikke kompliserte saker, men det er troverdig. Og som du selv sier, Far Cry og Doom 3 har heller ikke imponert på story-fronten. Far Cry leverer en klassisk B-film actionhistorie med stereotypiske karakterer og elendig skuespill. Doom 3 forsvarer 20 timer med monsterslakting gjennom noen simple PDA'er.

 

Hvis du har spillt Riddick forstår du nok hva jeg mener. Langtifra noen "Nobel Litteraturpris" materiale, men karakterene, skuespillet, miljøet og settingen er troverdig. Det samme gjelder Half-Life spillene. Langtifra dypt, men det fungerer så absolutt.

 

Og hva er en god historie? Den som gir spilleren mest informasjon på minst mulig tid? Vel, det er ikke interessant for meg som gamer. Jeg vil ha noe som kan gripe meg fort, som er troverdig, spennende og som likevel holder meg i fokus til selve spillet. Jeg orker ikke sitte i timesvis foran TV-skjermen og høre på Snake prate om alt mulig annet enn selve oppdraget. Det er ikke imponerende, det er tidsfordriv.

 

Hehe, nå ble det litt lite HL2 på slutten her, men mitt poeng er at en god historie ikke nødvendig bør være så innmari detaljert og langtekkelig. Da mister man interessen. Jeg er forøvrig enig med at det er altfor få spill med god historie og at G-Man mistet litt av mystikken sin i HL2. Det virker som han kun ble brukt som en rettferdigjøring av en eventuell oppfølger.

Lenke til kommentar

Metal Gear 2: Solid Snake

 

Det siste spillet jeg spilte var Metal gear 2: Solid Snake. Nei det er ikke det kjente ps2 spillet men et spill som kun kom ut i japan på den mindre kjente konsollen MSX2. Spilte ikke veldig lenge da den eneste grunnen til jeg skulle spille det var historien. Men all tekst i spillet var jo japansk, et språk jeg ikke kan. Dette spillet kan kun spilles på en MSX2 emulator. Og du trenger en sån tøff hånd kontroller for å kunne spille det. Noe jeg heller ikke hadde. så jeg spilte littegranne med musen, men det ble så vanskelig at jeg ga opp. Intrykket jeg fikk var at dette selvfølgelig er et gammelt spill. Men det har alle elementene til Metal gear solid 1 (ps1) Kun ikke i 3d. Grafikken er jo egentlig ganske god foret spill som kom ut i 1990. Det overgår de fleste NES spillene vertfall.

 

mg2ssmsx21990.jpg

Screenshot.

 

Metal Gear Solid: Snake Eater

 

Det siste skikkelige spillet jeg spilte var derimot Metal Gear Solid 3: Snake Eater

 

Før toppet Splinter Cell listen over favoritt spill. Men ikke nå lengre. Snake har drept å begravd Sam fisher med sin fantastiske serie.

 

Uansett. MGS3 handler ikke om Solid Snake som du spiller som i Metal gear, Metal gear 2: Solid Snake, Metal Gear solid eller Metal Gear Solid 2: Sons of libery. Men om personen Solid Snake er klonet av. Big Boss. Handlingen pågår under den kalde krigen. år 1964. Sovjet har en våpen forsker som har utviklet en ny type tanks som heter Shagohad. Den kan avfyre atomvåpen fra hvilket som helst området. Men selvfølgelig kommer det noen andre slemme sovjet typer og stjeler dette våpenet, med planen å ta over Sovjet, og så resten av verden. Snakes (Big Boss) oppgave er å ødelegge våpenet, drepe skjefen deres og drepe en tidligere amerikansk spion som har konvertert. Underveis i spillet får du møte mange kjete fjes. Som fks. Ocelot og Raidens bestefar.

 

Spillet foregår i jungelen og er noe annerledes fra MGS 1 og MGS 2. Her har du ikke lengre den elskede radaren. istedetfor har du en sonar, som ofte er ubrukelig. Du får valget om å skyte deg gjennom hele spillet eller å snike deg gjennom. Spillet har en av den mest solide historien jeg noen sinne har vært over, filmsekvensene er fantastiske Og Boss kampene er helt utrolig kule. Dette er kanskje det beste spillet jeg har spilt.

 

Grafikken er egentlig helt grei. Egentlig er den fantastisk da du tenker på at det er en 5 år gammel maskin du spiller på (ps2). Motoren er den samme som i mgs2. Bare kraftig forbedret med bedre tezturer og bedre modeller. Musikken og Lyden er noe for seg selv. Vakter som snakker med hverandre. kommuniserer som ekte soldater. Stemmene til hovedpersonene osv. Det er nesten perfekt. Utenom at noen få ganger kan det bli teit da vaktene står å roper "Is that all you got" da du har skutt ned 20 vakter, 5 helikopter. knukket nakken på noen andre vakter og tent fyr på en. Så kommer en tilfeldig å slår deg i bakken og sier "Is that all you got?". Blir egentlig litt teit. Musikken er igjen laget av Harry Gregson Williams som laget musikken i MGS2 og en rekke hollywood filmer som fks The Rock. Altså er musikken fantastisk.

 

Legger ved noen screenshots

 

914828_20041202_screen001.jpg

 

914828_20041116_screen014.jpg

 

914828_20041116_screen022.jpg

Endret av tep0sen
Lenke til kommentar

Siste spillet jeg spillte, før jeg gikk å la meg :), var Nintendo64 GoldenEye.

 

Du spiller James Bond i det mest klassiske N64 fps spillet. Handlingen er close med filmen og det er et fps. Bra musikk og grafik, for N64. :) Spillte det aldri på N64 så for meg er det en ny opplevelse å spille det.

Mer trengs ikke å si om selve spillet.

 

Du trenger en god N64 emulator for å kjøre spillet og, helst, en game pad. Når du har det trenger du bare å finne goldeneye rom spillet. ( Det filene til emulator spill heter ). Google it ( N64 rom eller noe alla det ). Da det teknisk, ikke at spillene engang selges lenger, ikke er freeware. Sjekk også at du har nok harddisk plass da spillet tar hele 16Mb! :D

 

En god Emulator derimot er freeware og kan skaffes her til de fleste gamle og "delvis" nye consoler.

 

http://www.emulator-zone.com/

Lenke til kommentar

Siste Spelet eg spillte var Hidden And Dangerous 2,

 

første inntrykket mitt var veldig bra, helt til eg testa ut squad commands, og sånt, kunne sette folk i sine posisjoner for cover fire, men da eg valgte neste person ville alle røyse seg opp og snu seg rundt, med ryggen mot fienden.

sånt blir eg VELDIG irritert over. men så lasta eg ned nyaste patch.

da var det som å bli forelska igjen helt over.

 

HD2 er rett og slett heeeeelt rått og gøy å spele, og det var ekstra morro at du kan spille som lone wolf, og gjere alt solo,

grafikken er bra, lyd messig synst eg det er veldig bra..

 

får ein 9+ av 10.

det som trekker ned er AI som kunne våre bittelitt bedre, men den er bra. og den blir bedre på kver patch som kommer.

Lenke til kommentar

Stor Anmeldelse!

(Sorry for skriveleifene, jeg skrev litt fort, og langt. Siden jeg venta på MacGyver :p)

Tittel:Splinter Cell:Pandora Tomorrow

Sjanger: Stealth(Sniking)

 

Anmeldelse:

Det var med et åpent sinn jeg kjøpte PS2 versionen av Splinter Cell, og jeg var skuffet etter og ha spillt det. Jeg likte ikke all den "Trial and Error" jeg måtte igjennom. Jeg lagg Splinter Cell, i hylla og glemte det. Etter en stund hadde jeg sett at min lokale Spaceworld hadde et fantastisk salg. Splinter Cell Pandora Tomorrow til 199,- ! Jeg så den store boksen den hadde rundt seg, og jeg hadde lest Reviewene(leif). Jeg åpnet penge pungen og fant fram en Tohundre lapp og jeg kjøpte det.

 

Etter skuffelsen med 1'ern var jeg usikker om dette spillet var noe for meg. Siden det hadde gått en stund siden jeg kjøpte Splinter cell 1, så tenkte jeg at jeg kanskje hadde modnet litt. Jeg instalerte spillet, som var på 4 CD'er(!).

Jeg begynnte og spille litt Multiplayer før jeg ga meg ut på eventyret sammen med Mr.Fisher. Få servere er det på Ubi sin Lobby. Men nok var det! Jeg valgte meg en server, og valgte og være Terrorist(Eller Mercenary som det så fint heter i spillet) istenden for Spion. Min opplevelse var litt av et inntrykk. Jeg ble imponert! Det er lenge siden jeg hadde det så morro i et internett spill.

 

Etter jeg var blitt imponert over multiplayeren(selv om det bare er 4 personer tillat), så var det på tide med Single-Player. Jeg blir møtt med en imponerende cutscene som introduserer spillets "Bad guy". Ettersom jeg liker en god spion roman, eller film, så ble jeg med en gang fanget av historien. Du spiller som Sam Fisher i resten av spillet. Du starter ditt oppdrag i et imponerende visuelt uteområde. Her blir du introdusert i de forskjellige evnene Mister Sam Fisher har. Gjennom spillet får du besøke mange deler av verden, blant annet Paris, LA, Indonesia osv. Mellom alle oppdraga, får du en liten oppdatering, det er en nyhetssending, som oppdaterer deg om hvordan sitvasjonen din er. Jeg ble mektig imponert over Cutscenene, og det var en nytelse og se dem. Alt i alt følger Pandora Tomorrow, det samme mønsteret som forgjengeren hadde. Men det har forbedra seg, og jeg elsket nesten dette spillet. Hvis du liekr Spioner, Tom Clancy og er en grafikk hore. Da er dette spillet for deg. Hvis du liker litt raske spill så anbefaler jeg deg og holde deg langt unda dette spillet. Da gir jeg terningkast...

post-189-1120225749_thumb.gif

Endret av Fanta Boy
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Monkey Island 3:

 

Grafikk:

10/10

Herlig tegnserie-aktig grafikk. Til å være fra 1997 er også grafikken teknisk imponerende. Synd at Adventure-spillene ikke har tilsvarende tegneseriegrafikk lenger.

 

Lyd:

8/10

Lydeffektene er bra, men ikke imponerende.

 

Skuespill:

10/10

Skuespillet er imponerende, og det gjør den geniale humoren enda bedre. Spesielt han som spiller Guybrush gjør en bra jobb.

 

Historie:

10/10

Genial historie som delvis parodiserer 17-tallets pirater.

Lenke til kommentar

Sitter og spiller Capitalism Plus.. (!)

 

Fra 1996, man starter et firma som kan gjøre alt fra å bygge gruver til bondegårder og butikker, samt forske på nye produkter, og gjøre gamle bedre... Hele poenget er å tjene penger, og mer enn konkurrentene dine.

 

Orker ikke ta noe screenshot av det dessverre... Men kult spill... terningkast 5 :)

Lenke til kommentar

Siste spille jeg spillte var Civilization. Det første i serien. Tror det kom ut i -91.

Beste spille jeg har. Har spillt det jevlig siden 96-97. Fortsatt like morro.

Holdbarhet overgår alt annt jeg har prøvd.

 

Grafikken imponerer sikkert ikke dagens hardcore gamere. BF2 og HL2 er nok et par strå vassere. Prøv å send disse nye DVD-ROM spillene på mail. Civ er kun 1,8Mb.

 

Er jeg litt treig når det gjelder spill kanskje?

Lenke til kommentar

Hm, spiller jo WoW jevnlig, men spilte AA (America's Army) for noen minutter siden :wee:

 

Anyway: America's Army er et spill utviklet av U.S Army, og spillet går ut på å knerte terrorister i diverse oppdrag/operasjoner. Grafikken er faktisk ikke så ille, og man kan jo si at det er passelig realistisk.

 

For å kunne spille over internett må du gjennom noen basic "boot camp"-øvelser, og du kan deretter ta videre trening hvis du vil. Spillet baserer seg mye på honor, som du får av å sanke poeng ved å drepe fiender, vinne runder/fullføre objectives. Om du dreper team mates straffes du med masse minuspoeng, så vær forsikitg. Men, det er et spill som det er "vanskelig" å komme seg ordentlig inn i, da det er masse ting du må huske, og passe på.

 

Personlig digger jeg spillet, da det er en morsom forandring fra WoW, BF og CS. Så om du har tid, og synes at det er morsomt å ta seg litt bedre tid og taktikk enn andre spill til forandring, prøv AA.

Lenke til kommentar

SWAT 4

 

Du tar rollen som lagleder for en liten spesialstyrke på 4 mann og sammen må dere bekjempe terrorister, kriminelle og annet pakk. Til tross for at spillet er et FPS, står ikke selve skytingen i fokus. Det viktigste er at du klarer oppdragene på den mest skånsomme måten. Med andre ord, her er det viktig å dra frem den lure taktikkeren i deg.

 

Oppdragene er varierte og utfordrende, mye takket være godt brettdesign og jevnt over god AI. Desverre finnes ingen fast historie som binder oppdragene sammen, noe som gjør spillet litt oppstykket. Dessuten savner jeg at man ikke kan være mer med i planleggingen før man går ut i felten. Likevel, det er nok av spenning å finne i SWAT 4, til tross for at det er sjeldent en trykker på avtrekkeren.

 

Grafikk: 4/6

Lyd: 5/6

Spillbarhet: 4/6

Holdbarhet: 4/6

 

Totalt: 4/6

Lenke til kommentar

Quake IV

Det neste spillet i den populære spillserien Quake nådde ikke helt opp til forventningene hos meg, men det var nesten umulig, siden jeg satt lista like høyt som Quake II og Quake III: Arena oppnådde.

Et glimrende FPS spill som gir tonnevis av nydelig singleplayer action, hvis PC'n din er god nok. Multiplayeren, derimot, var en oppgradert (og nedgradert) versjon av Quake III: Arena. Bedre grafisk, men desverre for dårlige framerates og tregere gameplay enn Q3. (Det kan være PCn min som ikke takler det godt nok, men den burde gjort det, og jeg tror den gjør det. Se profil for detaljer)

 

Grafikk: 9/10 (ser bare nydelig ut, kunne vært bedre fysikk)

Lyd: 8/10 (bra i combat, men bedre musikk hadde hjulpet på atmosfæren)

Gameplay: 8/10 (man får den action' man er ute etter, det taktiske er ikke helt perfekt (AI på vennene dine osv.))

Multiplayer: 6/10 (spill QIII Arena istedenfor)

8/10

Lenke til kommentar

Star Wars Jedi Academy

 

 

 

pluss:veldig raskt og smud,ok grafikk bra lyder, bra bevegelser, multiplayerdelen er veldig rå spes på lan. er en del moves siden man kan ha single saber dual saber og to sabers

med hver sin stil, og på single saber kan du bytte mellom 5 eller6 stiler tror jeg.

 

SP:4/6

MP:5/6

GRAFIKK:5/6 (helt prima med tanke på når det kom ut)

LYD: 5/6 teite stemmer, men fete lightsaber lyder

SPILLBARHET:6/6

HOLDBARHET:4/6

 

minus:litt kjedelig i lengden, spes om man ikke er star wars fan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...