Gå til innhold

Konvertering av DivX til MPEG4

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Min dvd spiller kan spille av mpeg4 filer men ikke divx. Er det mulig og konvertere fra divx til mpeg ved hjelp av et program eller noe og hvordan gjør man dette?

Takker.

Endret av tinsley
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er Argon DVD spiller som hifiklubben har til 798,- hvis det hjelper. Det står ikke noe mer enn mpeg4 på nettsiden og Argon er vel klubbens eget merke så de har ikke egen nettside. Så det kan hende den tar noen formater, jeg må bare finne hvilke det er å så konvertere til dette?

Skrevet

Har personlig ingen anelse om hvilke den takler. Det kan forøvrig hende den støtter DivX, men ikke den versjonen av DivX du har testet. Husk at det på markedet nå flyter både DivX 3.11, 4 og 5 (og 6 er på vei), og det er ikke sikkert den har decoder for alle versjonene.

Når/hvis du skal konvertere er vel Virtual Dub det enkleste programmet å bruke. En del kvalitetstap må dog påberegnes i en slik omkonvertering.

Skrevet

Så da er vel egentlig enklest å bare kjøpe en dvd spiller som tar divx 4 og 5 iallefall, istedenfor å drive å konvertere i hytt og pine?

Skrevet
Så da er vel egentlig enklest å bare kjøpe en dvd spiller som tar divx 4 og 5 iallefall, istedenfor å drive å konvertere i hytt og pine?

DivX 4 fikk vel aldri helt fotfeste, så du vil nok ha mer bruk for 3.11 og 5, samt XviD, men det er en annen diskusjon.

For å svare på spørsmålet ditt: Ja, det å konvertere hver gang du skal se på en film vil være mye jobb, da er det strengt tatt bedre å bruke TV-ut-funksjonen på PC-en din og koble den til TV-en :)

Skrevet

Jeg har en Archos AV420 som spiller MPEG4-filer. Det vil si at i praksis spiller den DivX4, DivX 5 og Xvid, mens DivX3.11 ikke støttes. Vil jeg spille DivX3.11 må konvertere til ett av de andre formatene (til dette bruker jeg PocketDivXEncoder som er veldig grei å bruke, men husk for full sync mellom lyd og bilde bør du ha VirtualDub på maskinen). :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...