Gå til innhold

Støy = No fun at all


Anbefalte innlegg

Hei

 

Åssen skal jeg få dataen min til å "holde kjeft"? Den høres jo noen ganger ut som et treskeverk jo...

 

Jeg har følgende pc:

- Abit AS8

- Intel Pentium 4 3,06 Ghz

- MSI GeForce 6800

- Corsair 2 GB Ram

- Q-Tec Strømforsyning ATX 450W Gold PFC Strømforsyning for PIII/AMD/P4, Dual Fan

 

Selvfølgelig må løsningen dere kommer opp med være billige... men det går jeg utifra at dere klarer med overveiende god margin uansett :thumbup:

 

Takker for ALL hjelp

 

MVH

Isdas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Q-Tec Strømforsyning ATX 450W :wow:

 

Denne fortjener ikke å sitte i din pc.

 

Kjøp deg en strømmforskyning med 120mm vifte med over 400 ekte watt.

 

Da har du slettet minst 20 DB bare der. (+ fjernet brannfellen på 1 ekte watt.)

 

Bare sjekk ut karkterene på de boksene.

(min gamle brant opp/eksploderte)

Prisguide qtec

 

 

 

qtec.JPG

 

OCZ

NorthQ

MIST

Fortron-Source

Thermaltake

Hiper

Enermax

Nesten alle merkene uten om q-tec er brukbare.

 

eller en av forten/source sine med 120mm vifte

Denne kjører jeg nå i påvente av den nye ,jeg hører ikke at den går :thumbup:

Endret av War
Lenke til kommentar

bytt ut strømforsyningen din med f.eks Mist sin 500w eller en av forten/source sine med 120mm vifte, og kanskje montere AC5 (var det 5 som var nivida?) på skjermkortet ditt å det blir sikkert en del stillere ;)

 

Edit: Såg War hadde noen fine forslag, men har hatt Q-tec 450 Gold selv en gang :whistle::blush: den støyet noe helt grufult og var kanskje ikkje det mest stabile ej har vert borte i

Endret av Bazer_Punk
Lenke til kommentar

Glem PSUen.

Virker den så virker den. Jeg regner med at det ikke er den som bråker. Desuten har den PFC så du kan aktivere fan control i bios, og få ned hastigheten der.

Jeg ville funnet ut hvilke vifter som bråker, jeg regner med at det er CPU og GPU viften som er ille.

 

Jeg ville installert Zalman VF700-CU på skjermkortet (ca. 300 kr), og en stille pentium 4 kjøler (f.eks. fra Artic-cooling)....ca 300 kr her også.

Lenke til kommentar

Første steg er vel rett og slett at du bruker ørene dine :p Åpne kabinettet og lokaliser støykildene.

 

Du sier ingenting om hva slags kjøling du har nå, så hva som bråker er jo ikke så lett for oss å vite. Men en ting er sikkert, den strømforsyninga støyer mer enn normalt. Hadde samme selv, men byttet den mot en MIST fra microplex, og voila jeg fikk en mye stillere pc. Anbefales!

Lenke til kommentar

Jeg mener du burde ta deg en titt på postene rundt her jeg, det hele her handler om støydemping.

 

Som sagt før i andre poster, hvis du har penger, kjøp deg lydløse ting, som oftest er de litt dyrere enn bråkete ting, men i lengden lønner det seg :=)

 

Hvis du er fattig derimot, så kan du prøve og slå til med et BW, TT bigwater , det er vannkjølings sett som er ekstremt billig, og dårlig. Har selv bestilt.. Som du kanskje ser.

 

Eller du kan henge hardiskene dine opp i strikker. ;)

Lykke til, legger meg . :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...