Gå til innhold

gode kjøp i malaysia & singapore?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at Norge ikke har noen spesiell beskatning på slike produkter er det ikke mye mer enn differansen i mva og fraktkostnader du vil spare...det vil si kanskje 500.- på et kamera til 3000.- i Norge....

 

Fordelene der nede er utvalget, gjerne modeller ikke tilgjengelige på det europesike markedet. Anbefaler bare at du kikker litt rundt og sjekker akuelle objekter opp norske webshops...

 

God Tur

Lenke til kommentar
,02/04/2005 : 20:09] Jeg har vært i malaysia for 2 uker siden, prisen der er ca halv pris på elektroniske produkter.

Husk at du skal prute, selv i en "elkjøp" lignende butikk.

 

Njaal

interessant! har lest om pruting der nede... hvor var du og dersom du var der på ferie og ikke i jobbsammenheng, kan du anbefalle noen steder? har ikke bestemt oss for ruta ennå, men regner med at vi reiser med leiebil og eventuelt airasia internt, 3 dager eller noe sånt i singapore og litt under 2 uker i malaysia & en eller annen øy. brukte du noen midler mot malaria forresten? eller myggspray?

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Kom tilbake fra Singapore for en ukes tid siden, etter å ha vært et par dager der og lett etter billige gadgets.. Innså at prisene der var ganske mye høyere enn de var i Kuala Lumpur, der jeg var en uke tidligere.. Hvis du skal kjøpe deg noe spennende i KL foreslår jeg at du går et par runder inne på kjøpesentrene der og sammenligner priser. Og prut mye.

 

Offtopic, angående det andre du spør om, så var jeg en tur til øya Pangkor i et par dager, var en uke i Kuala Lumpur, en uke på Tioman og til slutt et par dager i Singapore.

 

Kuala Lumpur anbefaler jeg som nevnt til elektronikkshopping. Tioman var skikkelig digg plass, anbefales for dykking. Evt et billig dykkerkurs, sånn som jeg tok.

 

Myggen var ikke noe problem, sett bort ifra et par små myggstikk. Hadde med meg myggnett å sove under, men fikk ikke bruk for det. Myggspray brukte jeg heller ikke. Anbefaler du heller bruker pengene på nok solkrem :)

 

Hvis du har lyst til å se litt bilder fra malaysia og singapore finner du litt på http://org.ntnu.no/xcom05/gallery

Lenke til kommentar
Kom tilbake fra Singapore for en ukes tid siden, etter å ha vært et par dager der og lett etter billige gadgets.. Innså at prisene der var ganske mye høyere enn de var i Kuala Lumpur, der jeg var en uke tidligere.. Hvis du skal kjøpe deg noe spennende i KL foreslår jeg at du går et par runder inne på kjøpesentrene der og sammenligner priser. Og prut mye.

 

Offtopic, angående det andre du spør om, så var jeg en tur til øya Pangkor i et par dager, var en uke i Kuala Lumpur, en uke på Tioman og til slutt et par dager i Singapore.

 

Kuala Lumpur anbefaler jeg som nevnt til elektronikkshopping. Tioman var skikkelig digg plass, anbefales for dykking. Evt et billig dykkerkurs, sånn som jeg tok.

 

Myggen var ikke noe problem, sett bort ifra et par små myggstikk. Hadde med meg myggnett å sove under, men fikk ikke bruk for det. Myggspray brukte jeg heller ikke.  Anbefaler du heller bruker pengene på nok solkrem :)

 

Hvis du har lyst til å se litt bilder fra malaysia og singapore finner du litt på http://org.ntnu.no/xcom05/gallery

:) hvor mye kostet dette billigkurset? tenkte tioman eller pulau perhentian / pulau rawa i tillegg til kuala lumpur, cameron highlands, melaka, singapore og østkysten. vurderer å droppe penang og langkawi. hvordan reiste du /dere rundt? og regnet det mye? hadde du med deg mye baggasje nedover? mange spørsmål :whistle:

 

og en ting til, er det gode bademuligheter på tioman + hvordan er det med accommodation? bestilte dere noe i forveien eller tok det der i stedet?

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
,02/04/2005 : 20:09] Jeg har vært i malaysia for 2 uker siden, prisen der er ca halv pris på elektroniske produkter.

Husk at du skal prute, selv i en "elkjøp" lignende butikk.

 

Njaal

interessant! har lest om pruting der nede... hvor var du og dersom du var der på ferie og ikke i jobbsammenheng, kan du anbefalle noen steder? har ikke bestemt oss for ruta ennå, men regner med at vi reiser med leiebil og airasia internt, 3 dager i allefall i singapore og 2 uker i malaysia & en eller annen øy. brukte du noen midler mot malaria forresten? eller myggspray?

Jeg tok Sprøyte mot: Hepatitt A, Stivkrampe og Polio. Men jeg var i Kuala Lumpur. Der er det lite, eller ingen malaria..

 

Hvis du skal ha elektronikk så ville jeg valgt Kuala Lumpur eller en av de andre stor byene. Det er et must å være i Petronas Twin Towers når man er i Malaysia da.

Lenke til kommentar

Dykkerkurset kosta RM800, ~1300 kr. Altså småbillig i forhold til de prisene jeg har sett i norge. Bademulighetene på Tioman er helt topp, hvis du ikke har noe imot å bade i sjøen, med sinnsykt klart vann og masse fisk. :)

 

Hotellet i Kuala Lumpur og hyttene på Tioman var bestilt på forhånd av noen av de som ordna turen (klassetur), så vet ikke hvor lang tid i forveien de ordna det. Men skader sikkert ikke å bestille før du drar dit. Her er den fete websida til resorten vi bodde på på Tioman: http://salangpusakaresort.tripod.com/

 

Når vi skulle reise rundt i landet tok vi som mye buss. Kosta f.eks RM16 å busse fra Kuala Lumpur og opp til nærheten av Pangkor, noe som var en 5timers busstur. Båt fra Mersing til Tioman kosta RM35, mener jeg å huske. I byen tok vi veldig mye drosje, da det koster veldig lite, og de er overalt.

Været var med oss mesteparten av turen. På tida vi var i KL opplevde jeg et 2minutters regnskyll. Når vi nærmet oss Singapore en av de siste dagene begynte det å pøsregne noe så fryktelig. Verste regnværet jeg har sett på en stund. Men det ga seg etter en liten stund. :)

 

Jeg kjørte ikke akkurat backpacker-løpet, så hadde med meg en koffert med klær. Ikke så mye for å ha på meg der nede, men for å ha plass til å ha med meg endel hjem igjen. Ta med deg godt undertøy, og kjøp resten av det du trenger der nede. Gode muligheter for å få vaska klær rundt omkring, og husk å sjekk prisene på det lokale vaskeriet nedi gata før du leverer klærne inn på hotellet. Kunne nok kjørt ryggsekk istedet, men det var ikke så stort et problem da vi ikke reiste så veldig mye fra sted til sted. Bussene som kjører rundt har god plass til bagasje, akkurat som turbussene her i landet.

 

Anbefaler å skaffe kontantkort når du kommer ned dit. Et kontantkort fra f.eks DiGi koster RM18, hvor du kan ringe for RM10. Det holder ei stund, og så kan du kjøpe påfyllingskort overalt. Skal du ringe hjem er det mye billigere enn å bruke hotelltelefon.

 

btw: pm

Endret av Tosh
Lenke til kommentar

Hehe, mener ikke noe annet enn at det kan være kjekt å ha et par skift med boxere frem til du finner en grei butikk med noen du vil ha. Det meste annet av klær finner du overalt.

 

Du får kjøpt nok av alt der nede, så er ikke sånn at du må ha med deg undertøy for hele turen. :)

 

Angående fake t-skjorter, sko, "dvd"-filmer og klokker og andre jallating så finner du nok av dem i Chinatown. Et tips der er å begynne prutingen på en tredel av prisen, og ikke betal det de vil ha i utgangspunktet.

 

Annen shopping gjør du i kjøpesentrene rundt omkring, som er åpne fra 10-22. Chinatown var aktivt fra ca 20-24.

Lenke til kommentar
Kom tilbake fra Singapore for en ukes tid siden, etter å ha vært et par dager der og lett etter billige gadgets.. Innså at prisene der var ganske mye høyere enn de var i Kuala Lumpur, der jeg var en uke tidligere.. Hvis du skal kjøpe deg noe spennende i KL foreslår jeg at du går et par runder inne på kjøpesentrene der og sammenligner priser. Og prut mye.

 

Offtopic, angående det andre du spør om, så var jeg en tur til øya Pangkor i et par dager, var en uke i Kuala Lumpur, en uke på Tioman og til slutt et par dager i Singapore.

 

Kuala Lumpur anbefaler jeg som nevnt til elektronikkshopping. Tioman var skikkelig digg plass, anbefales for dykking. Evt et billig dykkerkurs, sånn som jeg tok.

 

Myggen var ikke noe problem, sett bort ifra et par små myggstikk. Hadde med meg myggnett å sove under, men fikk ikke bruk for det. Myggspray brukte jeg heller ikke.  Anbefaler du heller bruker pengene på nok solkrem :)

 

Hvis du har lyst til å se litt bilder fra malaysia og singapore finner du litt på http://org.ntnu.no/xcom05/gallery

:) hvor mye kostet dette billigkurset? tenkte tioman eller pulau perhentian / pulau rawa i tillegg til kuala lumpur, cameron highlands, melaka, singapore og østkysten. vurderer å droppe penang og langkawi. hvordan reiste du /dere rundt? og regnet det mye? hadde du med deg mye baggasje nedover? mange spørsmål :whistle:

 

og en ting til, er det gode bademuligheter på tioman + hvordan er det med accommodation? bestilte dere noe i forveien eller tok det der i stedet?

Bademuligheten på Tioman er supre. Var der for noen år siden. Vannet var faktisk avkjølende der, i motsetning til alle steder jeg har badet i Sørøst-Asia. For vår del var det helt uproblematisk med anskaffelse av sted å bo, men det var riktinok særdeles enkle kår der vi bodde. Skal du bestille, blir det helst dyrere hotell ville jeg tro.

Lenke til kommentar

så det er ikke for frekt å begynne prutingen så "langt nede"? leste dette nemlig i en av guidene at en del butikkansatte ikke likte "vestlig arroganse". har ikke tenkt i utgangspunktet å handle noe jalla i det hele tatt, men det blir vel noen klær i allefall. jeans er vel for varmt å gå i? (komisk detaljerte spørsmål her :mrgreen: ) forresten, hvordan var det med veksling av penger, brukte du kun kort-uttak direkte i landet eller hadde du med deg euro /usd til veksling der?

 

denne tråden har sporet helt av, men har også blitt en liten info-guide for malaysia :D takk til alle som bidrar

Lenke til kommentar
hvor var du og dersom du var der på ferie og ikke i jobbsammenheng, kan du anbefalle noen steder? har ikke bestemt oss for ruta ennå, men regner med at vi reiser med leiebil og eventuelt airasia internt, 3 dager eller noe sånt i singapore og litt under 2 uker i malaysia & en eller annen øy. brukte du noen midler mot malaria forresten? eller myggspray?

Hei,

 

Kanske du sku finne et annet forum til dette? :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...